● Accent pe competenţa tehnologică în dezvoltarea şi producţia celulelor de baterii ● A cincea generaţie a trenurilor de rulare electrice integrează motorul electric, transmisia şi electronica de putere într-o singură componentă ● Nou tren de rulare va asigura autonomii de până la 700 km pentru modelele electrice şi până la 100 km pentru modelele plug-in hybrid ● Motorul electric fără metale rare asigură independenţa resurselor şi o dezvoltare durabilă ● Pregătit pentru 2021 – noul tren de rulare va putea fi integrat în cele două arhitecturi BMW Group, pentru modele cu tracţiune faţă/integrală şi spate/integrală, conform strategiei pe termen mediu a companiei ●
Bucureşti/München. BMW Group continuă să se concentreze asupra implementării strategiei sale de mobilitate electrică, compania concentrând toată competenţa sa tehnologică referitoare la celulele de baterii într-un un nou centru de competenţă. Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru cercetare şi dezvoltare, şi Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru producţie, au fost alături de ministrul bavarez al afacerilor economice, Ilse Aigner, la inaugurarea simbolică a Centrului de Competenţă pentru Celule de Baterii al BMW Group din München. Acest centru de competenţă interdisciplinară îşi propune să promoveze tehnologia celulelor de baterii şi să le introducă în procesele de producţie. Compania va investi 200 de milioane de euro în locaţie pe parcursul următorilor patru ani, creând 200 de locuri de muncă. Centrul se va deschide la începutul anului 2019.
Vorbind la ceremonia de inaugurare, Klaus Fröhlich a spus: “Vom concentra toate competenţa noastră internă de-a lungul lanţului de valori al celulelor de baterii la noul nostru centru de competenţă high-tech. Experţii internaţionali care lucrează în noile laboratoare de dezvoltare şi facilităţi vor desfăşura cercetări importante pentru a îmbunătăţi chimia celulară şi proiectarea celulelor. Ne vom concentra pe îmbunătăţirea suplimentară a performanţelor bateriilor, a duratei de viaţă, a siguranţei, a încărcării şi a costurilor. Vom stabili criteriul de referinţă pentru industrie”.
Oliver Zipse a adăugat: “Prin producerea de prototipuri de celule de baterie, putem analiza şi înţelege pe deplin procesele de creare de valoare ale celulei. Cu ajutorul acestei competenţe «build-to-print», putem permite potenţialilor furnizori să producă celule conform specificaţiilor noastre. Cunoştinţele pe care le obţinem sunt foarte importante pentru noi, indiferent dacă noi producem celulele bateriilor sau nu”.
Ilse Aigner a spus: “Prin centrul său de competenţă pentru tehnologia celulelor de baterii, BMW face o altă investiţie majoră în Bavaria. Acest lucru demonstrează un angajament clar faţă de landul nostru ca o locaţie de producţie industrială de înaltă tehnologie. Celulele de baterii reprezintă o tehnologie-cheie pe drumul către mobilitatea fără emisii. Bavaria este un avanpost al mobilităţii electrice – o poziţie pe care vom continua să o extindem pentru a asigura creştere, prosperitate şi locuri de muncă pe termen lung”.
Strategia NUMBER ONE > NEXT a BMW Group face ca mobilitatea electrică, digitalizarea şi condusul autonom să fie tehnologii esenţiale care urmează a fi dezvoltate, consolidând poziţia Germaniei ca un vector de inovaţie pentru mobilitate şi viitoarele tehnologii. Ca principal furnizor de mobilitate premium, BMW Group se concentrează pe nevoile şi dorinţele clienţilor, jucând un rol decisiv în evoluţia temelor ACES (Autonomous, Connected, Electrified and Services), ca strategie cheie a companiei.
Centrul de Competenţe pentru Celule de Baterii oferă un avantaj competiţional important
Celula bateriei este punctul central al acumulatorului. Aceasta determină performanţa, conţinutul energetic, capacităţile de încărcare şi durata de viaţă, contribuind astfel semnificativ la performanţa unui automobil electrificat.
În laboratoarele şi baza de cercetare şi dezvoltare de prototipuri care vor alcătui centrul de competenţă pentru celulele bateriilor, departamentele specializate vor analiza designul şi tehnologia celulelor. De asemenea, ele vor crea prototipuri de viitoarele celule de baterii, concentrându-se pe compoziţia chimică a celulelor, utilizarea diferitelor materiale, modul în care celulele se comportă în condiţii critice sau extrem de reci, încărcarea şi comportamentul de încărcare rapidă, precum şi evaluarea dimensiunilor şi formelor celulelor. Această competenţă tehnologică internă este esenţială pentru îmbunătăţirea bateriei, permiţând astfel capacităţi de performanţă mai mari.
De asemenea, BMW Group va câştiga competenţă “build-to-print” şi poate contracta producţia de baterii produse conform cerinţelor şi specificaţiilor exacte ale produsului. Această competenţă centrală – care acoperă întregul lanţ de valori de la selecţia materialelor, designul celulelor, integrarea în sistemele de baterii, producţie şi tehnologiile de producţie – conferă companiei un avantaj competiţional important, dar oferă şi beneficii de costuri şi economii la scară.
BMW Group a încheiat deja ani de cercetare în domeniul bateriilor şi a dobândit un nivel ridicat de competenţă, în special prin dezvoltarea modelelor BMW i. Compania va concentra cunoştinţele din diferitele departamente şi locaţii de specialitate la noul Centru de Competenţă pentru Celulele de Baterii şi va intensifica eforturile în acest domeniu pentru a obţine un impact mai rapid. Rezultatele cercetărilor vor fi incluse direct în cea mai recentă generaţie de baterii.
Cea de-a cincea generaţie a trenurilor de rulare electrice BMW Group cu lansare din 2021: motorul electric, transmisia şi electronica de putere formează o componentă nouă
BMW Group dezvoltă deja cea de-a cincea generaţie de trenuri de rulare pentru lansare în 2021. La aceasta interacţiunea dintre motorul electric, transmisie, electronica de putere şi baterie a fost optimizată suplimentar.
Un avantaj decisiv al acestei soluţii electrice este faptul că motorul electric, transmisia şi electronica de putere sunt combinate într-o componentă electrică nouă distinctă. Prin designul său compact, această componentă nouă integrată ocupă mult mai puţin spaţiu decât cele trei componente separate folosite în generaţiile anterioare. De asemenea, conceptul său modular înseamnă că este scalabil şi poate fi adaptat pentru o gamă largă de diferite pachete şi niveluri de performanţă, sporind flexibilitatea şi uşurând instalarea noii componente a trenului de rulare electric în diferite derivate ale automobilelor. Integrarea motorului electric, a transmisiei şi a electronicii de putere într-o singură componentă utilizează mai puţine componente şi, prin urmare, reduce costurile.
Un alt punct esenţial este faptul că noul motor electric nu va mai necesita utilizarea de metale rare, ceea ce face ca BMW Group să nu mai depindă de disponibilitatea acestora şi asigură o dezvoltare durabilă.
Cea de-a cincea generaţie de trenuri de rulare electrice utilizează baterii noi şi mai puternice. Designul lor modular şi scalabil înseamnă că acestea pot fi utilizate flexibil în arhitectura automobilului, în diferite locaţii de producţie.
Datorită dezvoltării suplimentare a bateriei, noul tren de rulare electric extinde autonomia automobilelor cu propulsie exclusiv electrică, pe baterii, până la 700 km. La modelele plug-in hybrid se pot parcurge distanţe de până la 100 de kilometri. Astfel, BMW Group continuă să îşi extindă poziţia de lider în domeniul inovaţiei în acest domeniu.
Cu motorul electric şi bateria dezvoltate şi produse intern, BMW Group deţine deja un nivel ridicat de competenţă de bază şi crearea de valoare pentru motoarele electrice. Producţia internă conferă BMW Group un avantaj competiţional decisiv, prin asigurarea cunoştinţelor în tehnologiile noi, prin dobândirea de competenţă importantă a sistemelor şi prin utilizarea unor avantaje în ceea ce priveşte costurile.
Flexibilitatea noii componente a trenului de rulare electric şi bateria modulară modernizată vor continua să asigure libertatea de acţiune a BMW Group în viitor. Datorită sistemelor electrice modulare şi scalabile, începând cu 2020 va fi posibilă echiparea tuturor gamelor de modele cu orice sistem de propulsie, în funcţie de cerere. Cea de-a cincea generaţie de trenuri de rulare electrice atinge niveluri ridicate de performanţă la condus şi o autonomie bună cu o masă mult redusă. Trenurile de rulare electrice vor fi integrate în arhitecturi flexibile îmbunătăţite de automobile cu tracţiune faţă sau spate, care vor fi potrivite pentru toate formele de transmisie, conform strategiei BMW Group pe termen mediu. Această flexibilitate înseamnă că BMW Group va putea satisface cererea anticipată la câteva sute de mii de automobile electrificate în 2025.
Reţeaua de producţie internaţională
BMW Group beneficiază de o reţea de producţie foarte flexibilă, care poate răspunde rapid la cererea pentru modele electrificate. Toate automobilele electrificate sunt integrate în sistemul de producţie existent.
Compania produce deja automobile electrificate în zece locaţii din întreaga lume. Bateriile necesare pentru aceste modele provin de la cele trei fabrici de baterii din Dingolfing (Germania), Spartanburg (SUA) şi Shenyang (China). Uzina BMW Group din Dingolfing joacă un rol de lider în cadrul reţelei ca centru de competenţă pentru sistemele de propulsie electrice.
BMW Group, lider mondial în producţia de automobile electrificate
Între ianuarie şi sfârşitul lunii octombrie, BMW Group a livrat clienţilor în întreaga lume un total de 78.096 de automobile BMW i, BMW iPerformance şi MINI electrificate – o creştere cu 63,7% faţă de anul precedent. Cu nouă modele electrificate disponibile în prezent, BMW Group este unul dintre cei mai importanţi producători din întreaga lume. Compania este pe cale să vândă 100.000 de automobile electrificate la nivel mondial până la sfârşitul anului.
Reţeaua de producţie BMW Group
Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele a dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2016. Cu 2.359.756 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.002.997 BMW, 352.580 MINI şi 4.179 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei, care au produs peste un milion de automobile, sunt responsabile pentru aproape jumătate din producţie.
Prin flexibilitatea fără egal, sistemul de producţie de vârf este pregătit pentru viitor. Pe baza Strategiei NUMBER ONE > NEXT, acesta este caracterizat de un nivel ridicat al eficienţei şi de procese robuste. Competenţa în producţie a BMW Group reprezintă un avantaj competiţional decisiv şi contribuie la profitabilitatea companiei şi la succesul său sustenabil.
Calitatea şi viteza de reacţie, precum şi flexibilitatea sunt factorii principali în sistemul de producţie BMW. Digitalizarea, conceptele modulare standardizate şi construcţia compozită inteligentă atestă nivelul ridicat de competenţă din cadrul reţelei de producţie. În acelaşi timp, sistemul de producţie oferă un nivel foarte înalt de personalizare şi permite ca specificaţiile clientului să fie modificate până la şase zile înainte de livrare.
Automobil electrificat = automobile cu încărcare la priză, electric sau hibrid plug-in.