Roboţii autonomi transportă componente auto la logistică
Inovaţia asistă personalul în achiziţia materialelor
Acumulatorii reciclaţi de la BMW i3 alimentează roboţii viitori
Bucureşti/München/Wackersdorf. Uzina Wackersdorf furnizează componente auto către locaţiile internaţionale de producţie şi asamblare ale BMW Group. În hala Logistică Aprovizionare, un robot autonom se plasează sub un container cu role, plin cu componente. Silenţios şi cu lumini de avertizare, ridică acel container şi începe să se mişte prin hala de logistică. Sistemul este complicat şi scump; nimeni nu le poate rostul fără un simţ bun al direcţiei. Dar aceasta nu este o problemă pentru robotul de transport, care este de dimensiunea unei valize. Încadrat de emiţătoare radio şi echipat cu o hartă digitală, el se deplasează independent spre destinaţia bunurilor. Când trenul de transport trece prin faţa sa, un senzor identifică obstacolul şi opreşte robotul autonom cu componente auto, un utilaj cu masa de o jumătate de tonă.
Digitalizarea este esenţială pentru producţie
În ceea ce priveşte logistica inteligentă, BMW Group promovează sisteme inovatoare de logistică, ce impun tendinţe în domeniu: “Dezvoltarea Smart Transport Robot (robot inteligent de transport) este o etapă foarte importantă pentru BMW Group atunci când vine vorba de digitalizare şi automatizare în logistica de producţie. Împreună cu trenul autonom de transport greu de la uzina noastră din Spartanburg (SUA), aceste două proiecte inovatoare aduc o contribuţie importantă la agilitatea lanţului de aprovizionare pentru logistică şi producţie. Ele permit lanţului de aprovizionare să se adapteze rapid şi flexibil la schimbările condiţiilor externe”, a comentat Dr. Dirk Dreher, vicepreşedinte Furnizori Externi în cadrul BMW Group.
Navigaţie autonomă la logistica de aprovizionare
Măsurarea distanţei cu trei emiţătoare radio permite robotului să-şi calculeze poziţia exactă şi traseul. Cu ajutorul senzorilor, acesta identifică situaţiile critice şi poate reacţiona corespunzător, împărţind traseul cu oameni şi alte vehicule. La un moment ulterior, când inovaţia va fi implementată în operarea de serie, un sistem cu cameră 3D va face navigaţia şi mai precisă. Robotul de transport va putea funcţiona fără buclele de inducţie montate în podea pentru navigaţie şi se va mişca liber în spaţiu. Emiţătoarele radio alimentate de la acumulatori şi montate pe pereţii halei pot fi extinse în mod flexibil şi în alte zone ale logisticii, fără nici un efort major şi cu costuri minime.
Utilizarea acumulatorilor reciclaţi de la BMW i3
Pentru BMW Group, un robot autonom adaptat să îndeplinească solicitările logisticii de aprovizionare şi furnizării de producţie ale companiei este o prioritate de rang I. Pe lângă măsurătorile adaptate clientului pentru containerele ce sunt transportate, vehiculul are suficientă capacitate a acumulatorului pentru că dezvoltatorii au profitat de experienţa obţinută cu BMW i: acumulatorii montaţi anterior pe modelele BMW i3 sunt reutilizate în mod sustenabil. Acest modul de baterii de la BMW i3 va oferi o cantitate de energie pentru opt ore de funcţionare, astfel că acoperă un schimb complet.
Anul acesta, proiectul-pilot va fi transferat în operaţiunile de serie
Pentru acest proiect, BMW Group a avut ca partener Institutul Fraunhofer. Colaborarea sub numele BMW Enterprise Lab pentru Logistică Flexibilă a fost stabilită în septembrie 2015. Obiectivul său este explorarea soluţiilor de viitor pentru zonele de logistică. Rezultatele iniţiale vor fi prezentate în cadrul expoziţiei LogiMAT 2016, care va avea loc la Stuttgart în perioada 8-10 martie 2016, la standul Fraunhofer IML, precum şi în cadrul forumului “Noi roboţi de transport – agili, puternici, versatili”. În viitor, Smart Transport Robot poate fi utilizat atât în zonele de ambalare, cât şi în logistica de asamblare. Acest pas în automatizare simplifică procesul de achiziţie a materialelor pentru angajaţii din departamentele de ambalare şi reduce spaţiul de aprovizionare din supermarket. Robotul autonom a fost dezvoltat şi testat la Innovation Park al BMW Group din Wackersdorf. Acest centru este un hub logistic pentru gestiunea materialelor şi aprovizionarea doar în secvenţă pentru locaţiile BMW Group din zece ţări diferite. De asemenea, Wackersdorf este locul unde se produc cockpiturile pentru numeroase uzine.