192.494 de automobile livrate în lume în aprilie, +7,4% ● Vânzările BMW cresc cu 9,4%, totalizând 164.641 de automobile ● Vânzările BMW Group din acest an totalizează 779.736 de unităţi, +5,8% ● Peste 25.000 de modele electrificate au fost vândute în acest an, +82,7%
Bucureşti/München. Livrările BMW Group au înregistrat un nou maxim istoric pentru luna aprilie, cu vânzări lunare care au totalizat 192.494 de automobile, o creştere de 7,4% faţă de anul trecut. Şi primele patru luni ale anului au stabilit un nou record, cu vânzări ale celor trei mărci premium BMW Group – BMW, MINI şi Rolls-Royce – care au crescut cu 5,8%, la 779.736 de unităţi.
“Datorită punctelor forte ale portofoliului nostru de modele, BMW Group continuă să obţină, lună de lună, o creştere sustenabilă şi profitabilă a vânzărilor”, a declarat Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi brand BMW. “Cererea clienţilor este una ridicată în întreaga gamă, cu o serie de modele remarcabile precum X1, Seria 5 şi Seria 7. Cum disponibilitatea noului BMW Seria 5 este din ce în ce mai mare, cererea pentru această nouă generaţie este de două ori mai mare decât cea a precedentului model la acest moment al lansării pe piaţă”, a continuat el. “Cu o cerere pentru automobilele noastre electrificate mai mare cu peste 80%, sunt încrezător că ne vom îndeplini obiectivul de a livra 100.000 de maşini electrificate în acest an, subliniind poziţia noastră de lider al industriei în acest domeniu”, a adăugat el.
Livrările mărcii BMW în acest an au crescut cu 6,2% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior, cu un total de 668.095 de maşini livrate clienţilor din lumea întreagă. Marca a obţinut cea mai bună lună aprilie din istoria sa, cu vânzări globale ce au totalizat 164.641 de unităţi, o creştere de 9,4% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Numeroase modele din gamă au contribuit la această creştere: livrările din aprilie ale BMW X1 au crescut cu 80,9% (22.147 de unităţi), vânzările BMW X3 sunt mai mari cu 17,3% (12.440), în timp ce livrările navei-amiral BMW Seria 7 s-au îmbunătăţit cu 33,7% (5.376). BMW Seria 5, a cărei nouă generaţie a avut prima lună integrală de vânzări pe majoritatea pieţelor, a fost livrat către 27.572 de clienţi de pe mapamond.
Cererea clienţilor pentru modelele inovatoare ale BMW Group, BMW i şi BMW iPerformance, a crescut cu 43,4% în aprilie (6.466 de automobile) şi este mai mare cu 82,7% faţă de anul anterior (25.883 de unităţi). Cu opt modele disponibile pe piaţă, BMW Group oferă clienţilor cea mai vastă gamă electrificată a unui constructor auto premium.
Vânzările anuale de automobile ale mărcii MINI au crescut cu 3,6% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, cu un total de 110.643 de livrări către clienţii de pe mapamond în primele patru luni ale anului. În acest an, principalii vectori de creştere ai mărcii sunt MINI Cabrio (10.871 de unităţi / +86,2%) şi MINI Clubman (19.203 / +16,9%). Vânzările MINI din aprilie au scăzut cu 3,0% (27.588) faţă de nivelul foarte ridicat al anului trecut.
BMW Motorrad continuă să crească constant după primul trimestru-record. Aprilie a înregistrat 17.915 motociclete şi maxiscutere livrate pe mapamond, o creştere de 6,7% în comparaţie cu aceeaşi lună a anului trecut. În acest an, vânzările BMW Motorrad sunt mai mari cu 5,9% (53.551 de unităţi). Modelele semnificative din portofoliul BMW Motorrad sunt gama plină de emoţie R nineT, care a fost livrată către peste 3.300 de clienţi doar în acest an, în timp ce G 310 R este primul BMW Motorrad cu motor sub 500 cmc, deschizând o nouă clasă de modele pentru marcă.
Vânzările BMW & MINI în regiuni/pieţe pe scurt
Creşterea vânzărilor din acest an s-a datorat în special cererii crescute din Europa şi Asia – această tendinţă s-a reflectat şi în aprilie, în ciuda unor situaţii potrivnice de pe unele pieţe europene. Aprilie a adus o creştere neobişnuit de pronunţată a vânzărilor din China continentală. Aceasta se datorează în principal disponibilităţii integrale a BMW X1, care a fost schimbat în aprilie 2016, şi lansării noului BMW Seria 1 Sedan, un automobil creat exclusiv pentru piaţa din China.
În aprilie 2017 | Comparativ cu anul anterior (%) | În 2017, inclusiv aprilie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Europa | 84.853 | +0,8 | 352.703 | +3,4 |
– Germania | 24.088 | -13,8 | 101.017 | +0,7 |
– Marea Britanie | 15.704 | -0,7 | 78.638 | +4,9 |
Asia | 68.374 | +32,8 | 268.215 | +14,4 |
– China (continentală) | 48.869 | +39,2 | 191.697 | +18,2 |
– Coreea de Sud | 6.410 | +26,1 | 20.826 | +6,5 |
America | 34.304 | -9,6 | 136.291 | -1,3 |
– SUA | 26.105 | -12,2 | 108.038 | -2,8 |
– Mexic / America Latină | 3.029 | +15,8 | 11.562 | +18,4 |
Livrările BMW Group în/până în aprilie 2017, pe scurt
În aprilie 2017 | Comparativ cu anul anterior (%) | În 2017, inclusiv aprilie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Automobile BMW Group | 192.494 | +7,4 | 779.736 | +5,8 |
BMW | 164.641 | +9,4 | 668.095 | +6,2 |
MINI | 27.588 | -3,0 | 110.643 | +3,6 |
BMW Motorrad | 17.915 | +6,7 | 53.551 | +5,9 |