● BMW Group a livrat 2.324.809 unităţi în 2020 (-8,4%) ● Vânzările BMW în T4 au crescut cu 4,3% faţă de anul precedent, la 600.799 de automobile ● Vânzările de automobile electrificate au sporit cu o treime (+31,8%) ● Aşa cum a promis: BMW Group îndeplineşte obiectivele de CO2 ale flotei UE în 2020 ● Pieter Nota: “Am răspuns la efectele pandemiei de coronavirus cu agilitate în producţie şi gestionarea vânzărilor. Am îndeplinit obiectivele de CO2 ale flotei UE, coborând la sub 100 g/km.” ●
Bucureşti/München. În 2020 BMW Group şi-a reconfirmat poziţia de lider mondial în producţia de automobile premium, cu un total de 2.324.809 de modele BMW, MINI şi Rolls-Royce (-8,4%) livrate clienţilor din întreaga lume. 686.069 de automobile au fost vândute la nivel de companie în trimestrul al patrulea, o creştere de trei procente (+3,2%) faţă de aceeaşi perioadă a anului anterior. Vânzările de automobile plug-in hybrid au crescut cu aproape 40% (38,9%) comparativ cu anul precedent, reflectând interesul puternic al clienţilor faţă de această variantă de propulsie.
“La efectele pandemiei de coronavirus am răspuns cu o mare agilitate în producţie şi gestionarea vânzărilor. Drept urmare, am reuşit să încheiem anul cu un al patrulea trimestru puternic şi încă o dată suntem lideri în segmentul premium la nivel mondial”, a subliniat Pieter Nota, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru clienţi, mărci şi vânzări. “Mulţumită tehnologiile noastre Efficient Dynamics şi celor peste 135.000 de automobile electrificate pe care le-am livrat în Europa, ne-am îndeplinit obiectivele de CO2 ale flotei UE şi am putut chiar să trecem cu câteva grame sub limita obligatorie”, a continuat Nota.
Adaptarea consecventă şi rapidă a canalelor de vânzări
Din cauza pandemiei de coronavirus şi ca urmare a dorinţei clienţilor ca procesul de vânzare să fie cu cât mai puţine interacţiuni posibil, BMW Group a continuat sistematic digitalizarea pe parcursul anului trecut: reprezentanţii de vânzări din peste 60 de pieţe sunt acum capabili să consilieze clienţii şi să vândă automobile indiferent de locul unde se află. De exemplu, pot configura maşini folosind un ecran partajat sau pot oferi clienţilor o demonstraţie live a automobilelor pe care le au în stoc.
Într-un al doilea pas, compania a implementat la scară largă, pe pieţele mari, procesul de vânzare online pentru partenerii săi de vânzare retail prin intermediul site-urilor sale cu trafic ridicat şi va lansa această ofertă pe pieţe suplimentare în 2021.
România a fost unul din pionierii în introducerea procesului de preluare şi livrare a automobilelor la domiciliu, atât pentru piaţa locală, cât şi pentru BMW, atât pentru service, cât şi pentru automobile noi. A fost un serviciu care s-a dovedit deosebit de bine recepţionat mai ales în contextul lock-down-ului din primăvară.
Performanţă puternică a modelelor din segmentul de lux high-end
Brandul BMW a încheiat anul cu un total de 2.028.659 (-7,2%) de automobile livrate clienţilor din întreaga lume. O contribuţie semnificativă a fost adusă de performanţa puternică a modelelor din segmentul de lux superior, care a crescut cu 12,4% faţă de anul anterior, până la un total de 115.420 de unităţi datorită gamelor Seria 7, Seria 8 şi BMW X7. Vânzările acestor modele, cu o contribuţie importantă la marja de profit, au crescut cu peste 70% în total, începând cu 2018.
Vânzările de automobile electrificate au crescut cu peste 30%, demonstrând creşterea mobilităţii electrice
În calitate de pionier al mobilităţii electrice, BMW Group a vândut anul trecut, la nivel mondial, un total de 192.646 de automobile BMW şi MINI electrificate (electrice şi plug-in hybrid) – o creştere cu o treime (+31,8%) faţă de 2019. Acest lucru arată că mobilitatea electrică este şi un factor de creştere semnificativ pentru companie în termeni absoluţi. Vânzările de maşini complet electrice au crescut cu 13%, în timp ce vânzările de modele plug-in hybrid au urcat cu aproape 40%. În Europa, automobilele electrificate au reprezentat deja 15% din vânzările totale.
Acum, BMW Group a mărit numărul de automobile electrificate (complet electrice şi plug-in hybrid) din gama sa până la 13 modele, care sunt disponibile în 74 de pieţe din întreaga lume. Până în 2023, BMW Group intenţionează aproape să dubleze gama până la 25 de modele electrificate, dintre care mai mult de jumătate vor fi complet electrice. Lansarea anul trecut a modelelor full electrice MINI şi BMW iX3 va fi urmată în 2021 de începerea producţiei pentru alte două automobile complet electrice: BMW iX produs în Dingolfing, Germania şi BMW i4 la München.
BMW M GmbH depăşeşte provocările actuale şi raportează cel mai de succes an din istoria sa de aproape 50 de ani
Cu o creştere a vânzărilor de şase procente (144.218 livrări), BMW M GmbH încheie anul trecut ca fiind cel mai de succes din istoria sa. Mai ales modelele performante din seria X, inclusiv noul X6 M50i, au contribuit la succesul vânzărilor BMW M. La capitolul modele de înaltă performanţă, după ce noile BMW M3 şi BMW M4 şi-au sărbătorit premierele mondiale anul trecut, iar lansarea pe piaţă va avea loc în primul trimestru al acestui an.
MINI ELECTRIC şi modelele John Cooper Works au avut o cerere foarte ridicată
Într-un an dificil şi un segment extrem de competitiv, vânzările mărcii MINI au atins 292.394 de unităţi (-15,8%) în 2020. MINI ELECTRIC (Cooper SE), cu 17.580 de automobile vândute, şi modelele John Cooper Works, cu un total de 20.565 de unităţi (+20,8%) livrate, au fost deosebit de populare printre clienţi.
Rolls-Royce Motor Cars: performanţe remarcabile într-un an extraordinar
În 2020, Rolls-Royce Motor Cars a vândut în total 3.756 de automobile (-26,4%). Acest rezultat a fost obţinut în ciuda absenţei de pe piaţă celui mai bine vândut model al mărcii, Ghost, în aşteptarea lansării noului model, care a apărut la sfârşitul anului. Cererea clienţilor a rămas ridicată pentru toate modelele, cu comenzi personalizate la niveluri-record. Punctul culminant al anului a fost lansarea noului Ghost, care a fost extrem de apreciat de clienţi, mass-media şi publicul larg. Comenzile pentru noul model au avut ca rezultat o listă consistentă, care se întinde până în a doua jumătate a anului 2021. Rolls-Royce Motor Cars continuă să depună eforturi pentru o creştere durabilă pe termen lung.
BMW Motorrad obţine al doilea cel mai bun rezultat al vânzărilor din istoria sa
În ciuda provocărilor provocate de pandemie, BMW Motorrad a reuşit să livreze clienţilor 169.272 de motociclete şi scutere în 2020 şi a obţinut al doilea cel mai bun rezultat al vânzărilor din istoria sa. Această realizare stă la baza strategiei de creştere de succes a BMW Motorrad. Garanţia pentru rezultatul pozitiv a fost lansarea pe piaţă a 13 modele noi, precum şi portofoliu puternic de produse BMW Motorrad.
Vânzările BMW şi MINI în regiuni/pieţe
Vânzările BMW Group în China au fost cu şapte procente (7,4%) mai mari decât anul precedent, cu un total de 777.379 de automobile BMW şi MINI livrate clienţilor. Acesta este cel mai bun rezultat anual al vânzărilor BMW Group în China de la intrarea pe piaţă în 1994. A cincea cea mai mare piaţă a companiei, Coreea de Sud, a raportat o creştere semnificativă a vânzărilor, cu o treime (+30,5%), comparativ cu anul anterior, la un total de 69.872 de unităţi livrate.
Anul trecut, BMW Group a vândut 306.870 de unităţi (-18,0%) în SUA. Într-un mediu dificil dominat de pandemia de coronavirus, redresarea cererii şi cooperarea strânsă şi eficientă cu dealerii au dus la un trimestru al patrulea puternic.
În Europa, într-un an extraordinar marcat de restricţii în retail, vânzările totale BMW şi MINI au fost cu aproape 16 procente (912.621 unităţi) sub cele ale anului precedent. Pe piaţa sa internă din Germania, BMW Group a înregistrat un declin de 13,3% (287.143 unităţi).
Notă pentru presă: Rezultatele complete pentru piaţa din România vor fi publicate la finalulul acestei luni (26 ianuarie).
Vânzările BMW Group în trimestrul IV şi în 2020, până în decembrie, pe scurt
Trimestrul IV 2020 | Comparativ cu anul anterior (%) | În 2020, inclusiv decembrie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Automobile BMW Group1 | 686.069 | +3,2% | 2.324.809 | -8,4% |
BMW1 | 600.799 | +4,3% | 2.028.659 | -7,2% |
BMW M GmbH1 | 43.568 | +6,2% | 144.218 | +5,9% |
MINI1 | 84.165 | -3,7% | 292.394 | -15,8% |
BMW Group electrificate*1 | 76.246 | +55,0% | 192.646 | +31,8% |
Rolls-Royce1 | 1.105 | -20,7% | 3.756 | -26,4% |
BMW Motorrad | 39.673 | +3,8% | 169.272 | -3,4% |
* Automobile electrice şi plug-in hybrid
1 În legătură cu o revizuire a vânzărilor sale şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a examinat datele anterioare privind livrările de automobile şi a stabilit că anumite livrări nu au fost raportate în perioadele corecte. Informaţii suplimentare pot fi găsite în Raportul Anual 2019 al BMW Group, la pagina 54. Ca o actualizare a informaţiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit datele privind livrările de automobile retrospectiv începând din 2015 în cele mai importante 16 pieţe ale sale.
Vânzările BMW & MINI în regiuni/pieţe
Trimestrul IV 2020 | Comparativ cu anul anterior (%) | În 2020, inclusiv decembrie | Comparativ cu anul anterior (%) | |
Europa1 | 264.096 | -4,0% | 912.621 | -15,7% |
– Germania*1 | 85.062 | -6,7% | 287.143 | -13,4% |
Asia1 | 279.986 | +14,8% | 984.515 | +6,1% |
– China1 | 217.698 | +10,1% | 777.379 | +7,4% |
America1 | 127.459 | -4,4% | 378.613 | -19,7% |
– SUA1 | 107.299 | -2,2% | 306.870 | -18,0% |
* Date provizorii privind înmatriculările
1 În legătură cu o revizuire a vânzărilor sale şi a practicilor de raportare aferente, BMW Group a examinat datele anterioare privind livrările de automobile şi a stabilit că anumite livrări nu au fost raportate în perioadele corecte. Informaţii suplimentare pot fi găsite în Raportul Anual 2019 al BMW Group, la pagina 54. Ca o actualizare a informaţiilor oferite acolo, BMW Group a revizuit datele privind livrările de automobile retrospectiv începând din 2015 în cele mai importante 16 pieţe ale sale.
Datele raportate în acest comunicat sunt preliminare şi supuse schimbării până la prezentarea Raportului Anual 2020.