Bucureşti/München/Mountain View. BMW Group extinde conceptul de succes din spatele fondului său de investiţii şi a creat un fond de investiţii de până la 500 de milioane de euro pentru următorii zece ani. Aceasta va permite BMW i Ventures să facă investiţii într-o gamă mai largă de domenii, precum condusul autonom şi digitalizarea, şi să asigure acces continuu la tehnologiile viitorului.
BMW i Ventures, care a fost înfiinţat la New York în 2011 cu un capital iniţial de 100 de milioane de dolari, îşi mută sediul central în Silicon Valley, principalul hub din SUA pentru companii start-up. Cu un nivel ridicat de autonomie, fondul de investiţii va fi capabil să ia decizii rapide de investiţii şi să atragă în parteneriate companii start-up de succes şi promiţătoare din lumea întreagă.
Investiţiile în companii start-up s-au dovedit a fi extrem de promiţătoare atât din perspectivă strategică, cât şi din cea economică şi au creat valoare sustenabilă pentru BMW Group. BMW i Ventures, format în cadrul BMW i, subliniază rolul BMW i ca vârf de lance al inovaţiei în cadrul BMW Group şi asigură poziţia companiei ca pionier în tehnologie. Prin extinderea BMW i Ventures, BMW Group face următorul pas logic în implementarea strategiei Number ONE > NEXT.
“În aceste zile, din ce în ce mai multe inovaţii vin de pe scena companiilor start-up. Investiţia ne permite să accesăm acest potenţial într-o fază incipientă. Pentru a reuşi acest lucru, oferim BMW i Ventures un fundament mult mai larg şi vom extinde implicarea noastră în Europa şi Asia, precum şia noua noastră locaţie din Silicon Valley”, a explicat Peter Schwarzenbauer, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru MINI, BMW Motorrad, Rolls-Royce şi Aftersales. “Atmosfera de deschidere radicală şi schimb de idei care caracterizează scena companiilor start-up este deosebit de fructuoasă pentru un lider al inovaţiilor cum este BMW”, a adăugat el.
Abordarea investiţiei BMW Group se bazează pe schimburi în două direcţii:
Outside-in (din exterior spre interior): participaţiile minore deţinute de BMW i Ventures în cele mai bune şi mai inovatoare companii start-up oferă BMW Group acces extern la inovaţii şi asigură rolul companiei de pionier în tehnologie.
Inside-out (din interior spre exterior): BMW i Ventures nu numai că furnizează susţinere financiară pentru companiile start-up, dar contribuie şi cu resurse non-monetare interne sau “smart capital”, precum experienţe tehnică şi acces la reţeaua unui jucător global consacrat.
“Mobilitatea viitorului şi industria noastră sunt definite de ritmul tot mai rapid al schimbărilor tehnologice. Orice doreşte să reuşească trebuie să modeleze această schimbare şi să aibă acces la cele mai bune idei”, declară Klaus Fröhlich, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru dezvoltare. “BMW i Ventures ne ţine aproape de cei care impun tendinţele în diferitele domenii şi de inovaţiile lor. Beneficiul pentru partenerii noştri stă în accesul la experienţa care vine din 100 de ani de construcţie a automobilelor şi de gestionare a temelor şi proceselor complexe. Împreună, putem accelera ritmul schimbării şi al dezvoltării”, a continuat Fröhlich.
Mergând înainte, BMW i Ventures va opera global şi independent sub conducerea a doi directori executivi – Ulrich Quay şi Uwe Higgen -, iar activitatea sa va fi raportată către un consiliul director al BMW Group, format din trei membri ai Consiliului de Administraţie şi directorul de Planificare Corporate şi Strategie de Produs. Prin aceasta, BMW i Ventures se va bucura de o autonomie considerabilă şi îi va permite să ia decizii rapide de investiţii, aşa cum sunt necesare în industrie.
“Avem de-a face cu o gamă de subiecte în continuă creştere, care se extinde dincolo de producţia auto. Trebuie să fim dispuşi să explorăm noi direcţii şi să investim în vectori de inovaţie promiţători”, a spus Dr. Friedrich Eichiner, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru finanţe.
Orientarea anterioară a BMW i Ventures asupra serviciilor de mobilitate şi mobilităţii electrice va fi extinsă pentru a acoperi întregul spectru de inovaţii al BMW Group în toate domeniile strategiei Number ONE > NEXT, chiar şi pe cele din afara tradiţionalului lanţ de valori auto. Temele viitoare pentru explorare se vor concentra pe “Enabling Technology and Digital Vehicle Technology”, “Mobility and Digital Services”, “Customer Experience” şi “Advanced Production Technology”.
BMW i Ventures a fost înfiinţat la New York City în 2011 în cadrul sub-brandului BMW i, alături de serviciile de mobilitate, ca parte a realinierii strategice a BMW Group. De la formarea sa, BMW i Ventures a încheiat peste 15 investiţii de succes în diferite companii start-up legate de mobilitate.
Din 2014, de exemplu, BMW i Ventures deţine o participaţie minoră la RideCell, o companie start-up de tehnologie cu sediul la San Francisco. Din luna aprilie a acestui an, ca partener de sistem al ReachNow – serviciul de car-sharing premium al BMW Group în SUA -, RideCell a fost responsabilă pentru platforma IT şi toate interfeţele de client utilizate pentru rezervări şi plăţi.
Un alt exemplu este Chargepoint, cu sediul în Campbell (California), care este o altă companie din portofoliul BMW i Ventures. Chargepoint, cu cele peste 31.000 de puncte de încărcare, cooperează cu succes cu ChargeNow, serviciul BMW Group care oferă acces uşor la o reţea în continuă creştere de staţii de încărcare publice. Într-un proiect comun cu BMW şi alt constructor, Chargepoint a instalat şi 95 de staţii de încărcare rapidă pe coastele de est şi de vest ale SUA.
Cea mai recentă investiţie a BMW i Ventures, în compania Carbon3D cu sediul în Silicon Valley, reflectă deja accentul extins al fondului de investiţii. Aceasta oferă BMW Group posibilitatea de a-şi extinde competenţa existentă în domeniul tehnologiilor de producţie aditivă.