BMW Group foloseşte tehnologii inovatoare în eforturile sale către o dezvoltare durabilă şi de a profita de noi opţiuni pentru conservarea resurselor şi reducerea emisiilor de la vopsirea caroseriei. BMW Group este primul producător de automobile din lume care foloseşte vopsele mate realizate din biomasă în loc de ţiţei la fabricile sale europene. În plus, fabricile BMW Group din Leipzig şi Rosslyn (Africa de Sud) folosesc şi protecţie împotriva coroziunii produsă în mod durabil. Materiile prime regenerabile, cum ar fi deşeurile biologice sau deşeurile de la staţiile de tratare a apelor uzate, servesc drept materie primă pentru vopsele. Reducerea emisiilor de CO2 determinate într-un proces certificat de TÜV se ridică la peste 15.000 de tone de emisii de CO2 până în 2030.
“Prin reducerea utilizării de materii prime fosile, putem conserva resursele naturale şi, în acelaşi timp, putem reduce emisiile de CO2. Pentru a realiza acest lucru ne bazăm din ce în ce mai mult pe inovaţiile de dezvoltare durabilă în reţeaua noastră de furnizori”, spune Joachim Post, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru achiziţii şi reţeaua de furnizori. “Vopselele inovatoare pe bază de materii prime regenerabile reprezintă un pas important în această direcţie.”
Deşeurile organice înlocuiesc resursele fosile
Procesul de producţie inovator al BASF face posibilă înlocuirea precursorilor pe bază de petrol, cum ar fi nafta, cu materii prime regenerabile din deşeuri organice, începând din primele etape ale producţiei de vopsele. Acest lucru nu numai că reduce consumul de resurse fosile, dar evită şi emisiile de CO2 asociate producţiei, transportului şi procesării ţiţeiului.
Protecţia anticorozivă şi vopselele mate utilizate la uzinele BMW Group din Leipzig şi Rosslyn sunt identice din punct de vedere chimic cu vopselele utilizate anterior, cu toate aceleaşi proprietăţi ca şi acoperirile de caroserie fabricate în mod convenţional. Deoarece acoperirile pe bază bio şi cele convenţionale sunt produse pe aceeaşi linie, BASF adoptă o abordare a echilibrului de masă certificată extern.
Cantitatea de vopsea achiziţionată de BMW Group este calculată a fi exact echivalentă cu cantitatea de bionafta şi biometan care ar fi necesară pentru o producţie 100% fără petrol. Procesul de fabricaţie durabil reduce emisiile de CO2 din producţia de vopsea cu peste 40%. Cele două fabrici BMW Group din Leipzig şi Rosslyn produc în medie aproximativ 250.000 de automobile pe an.