Indicele Responsabilităţii Corporative plasează BMW Group pe primul loc între companiile auto, dar şi în clasamentul general.
BMW Group a fost desemnat nu doar cel mai bun constructor de automobile, ci şi compania numărul 1 în prima ediţie a Indicelui Responsabilităţii Corporative (CRI), realizat la scară largă de Fundaţia Bertelsmann.
În Corporate Responsibility Index (CRI) – în prezent, cel mai mare studiu comparativ din Germania -, Fundaţia Bertelsmann a dezvoltat un instrument care evaluează atât gradul de responsabilitate a companiilor, cât şi modul în care această răspundere este înrădăcinată, practicată şi implementată în companie. Un total de 169 de companii au participat la studiu, care a fost realizat de Funcţia Bertelsmann în colaborare cu concern GmbH şi Universitatea din Bayreuth.
Studiul a ajuns la concluzia că BMW Group reprezintă cea mai bună dovadă a responsabilităţii produsului şi a integrării dezvoltării durabile în ansamblul proceselor operaţionale. Raportul menţionează în special strategia globală pe care compania o are în privinţa dezvoltării durabile, obiectivele ambiţioase şi progresele reale privind emisiile CO2 şi eficienţa resurselor.
Ursula Mathar, director de Dezvoltare Durabilă şi Protecţie a Mediului la BMW Group, a declarat: "Suntem încântaţi de succesul obţinut în cadrul CRI realizat de Fundaţia Bertelsmann. Rezultatele confirmă încă o dată că ne aflăm pe drumul cel bun cu strategia şi măsurile noastre".
De mulţi ani, dezvoltarea durabilă joacă un rol central în cadrul BMW Group:
Din 2009, dezvoltarea durabilă a fost un obiectiv clar al companiei, având un rol semnificativ în strategia de conducere a BMW Group. Fiecare proiect major trebuie analizat din punct de vedere al obiectivelor privind dezvoltarea durabilă a companiei. Consiliul Director al companiei gestionează şi dezvoltarea durabilă a BMW Group; toţi membrii fac parte şi din Consiliul de Sustenabilitate, care se reuneşte de două ori pe an pentru a evalua progresele în derulare ale companiei.
De asemenea, angajaţii BMW Group sunt puternic implicaţi în strategia de dezvoltare durabilă a companiei. Gradul de conştientizare al anumitor aspecte ale sustenabilităţii a fost crescut, de exemplu, prin pregătirea interactivă prin internet (Web-Based Training / WBT), desfăşurată la nivel global cu începere din 2013.
În ultimii ani, BMW Group a realizat un progres substanţial la aproape toţi indicatorii principali care privesc dezvoltarea durabilă. De asemenea, compania are planuri ambiţioase pentru anii următori, care includ o reducere cu 50%, până în anul 2020, a emisiilor CO2 pentru flota europeană de automobile noi şi o scădere de 45% a consumului de resurse în producţia de automobile – ambele comparativ cu nivelurile din 1995.
Informaţii detaliate cu privire la dezvoltarea durabilă a BMW Group pot fi găsite în Raportul Valorii Sustenabile pentru anul 2013: //www.bmwgroup.com/responsibility.
Documentul integral al Indicelui Responsabilităţii Corporative (CRI) 2013 realizat de Fundaţia Bertelsmann este disponibil la: //www.bertelsmann-stiftung.de.