Încă o dată, BMW Group a fost desemnată ca fiind compania auto cu cea mai bună dezvoltare durabilă din lume în clasamentul dat publicităţii astăzi de RobecoSAM AG pentru Dow Jones Sustainability Indexes (DJSI). De asemenea, BMW Group este unuldintre cei trei constructori de automobile care a figurat an de an, din 1999, în renumitul clasamentul.
“BMW Group sărbătoreşte 100 de ani de istorie în acest an. Pentru noi, dezvoltarea durabilă este o parte importantă a identităţii şi strategiei noastre. În ultimii ani am reuşit foarte mult în acest sens şi continuăm să ne propunem obiective concrete pentru viitor. Suntem încântaţi să fim încă o dată lideri ai sectorului auto în Dow Jones Sustainability Index. Aceasta demonstrează că activităţile noastre continuă să aibă impact şi că ne aflăm pe drumul cel bun”, a declarat Ursula Mathar, director pentru dezvoltare durabilă şi protecţie a mediului în cadrul BMW AG.
Sustenabilitatea este puternic încorporată în cultura şi strategia corporate ale BMW Group. În 2001, BMW Group s-a angajat în Programul de Mediu al Naţiunilor Unite, UN Global Compact şi Declraţia de Producţie Mai Curată. De asemenea, a fost prima companie din industria auto care a desemnat un ofiţer de mediu, lucru petrecut în 1973. Astăzi, Consiliul de Dezvoltare Durabilă, care cuprinde toţi membrii Consiliului de Administraţie, defineşte alinierea strategică prin obiectivele obligatorii.
BMW Group adoptă o abordare de ansamblu, prin care implementează dezvoltarea durabilă prin întreg lanţul de valori. Pe lângă reducerea emisiilor CO2, strategia companiei se concentrează pe obţinerea unui progres continuu în domenii precum protecţia mediului corporate, sustenabilitatea lanţului de furnizori, orientarea angajaţilor şi angajamentul social.
Între 1995 şi 2015, BMW Group a reuşit o reducere a emisiilor CO2 ale automobilelor sale noi vândute în Europe (EU 28) cu 40%. În 2015, media emisiilor sale CO2 pe teritoriul Europei (EU28) s-a situat la 127 g/km şi la 147 g/km la nivel mondial. Extinderea sistematică a sistemelor de propulsie alternativă în flota BMW, combinată cu serviciile inovatoare de mobilitate, a avut o contribuţie semnificativă la acest progres.
Din iulie 2016, portofoliul BMW Group a inclus şapte modele care sunt fie cu propulsie electrică, precum BMW i3, fie combină un motor termic cu un electromotor într-un sistem hybrid plug-in. Aceasta semnalează angajamentul clar al companiei faţă de mobilitatea sustenabilă.
BMW Group doreşte să fie lider în utilizarea energiei regenerabile în producţie şi în crearea valorii. 58% din energia electrică achiziţionată de BMW Group la nivel mondial provine deja din surse regenerabile. De exemplu, compania operează patru turbine eoliene la uzina sa din Leipzig, care furnizează energie exclusiv pentru producţia modelelor BMW i3 şi BMW i8. Uzina americană din Spartanburg (Carolina de Sud) utilizează gaz metan provenit de la un depozit de deşeuri din apropiere pentru a genera până la 50% din energia necesară pentru producţie.
În 2015, BMW Group a devenit şi primul constructor de automobile din Europa care a utilizat un camion electric de 40 de tone pentru transportul materialelor pe drumurile publice.
Un alt obiectiv al BMW Group este ca, până în 2020, să mărească semnificativ transparenţa şi eficienţa utilizării resurselor şi prin lanţul de furnizori. Pentru aceasta, aproximativ 1.900 de locaţii ale furnizorilor au fost evaluate în premieră, în 2015, prin utilizarea unui chestionar de dezvoltare durabilă, specific industriei. Aceste evaluări sunt realizate pentru toate locaţiile nominalizate ale furnizorilor, potenţiale şi active.
Educaţia şi pregătirea suplimentare ale angajaţilor reprezintă o altă prioritate principală pentru BMW Group. În 2015, BMW Group a investit un total de 352 de milioane de euro în programele de educaţie şi pregătire. De asemenea, compania a angajat peste 1.500 de ucenici la nivel mondial. Aproximativ 4.700 de tineri sunt cuprinşi în prezent în programe de formare şi dezvoltare profesională în cadrul BMW Group, inclusiv peste 3.800 în Germania.
De asemenea, BMW Group este implicat, de mai mulţi ani, şi în promovarea schimbului intercultural, atât în interiorul companiei, cât şi în afara acesteia. În combinaţie cu Alianţa Civilizaţiilor din cadrul ONU, BMW Group acordă Premiul pentru Inovaţie Interculturală proiectelor exemplare în acest domeniu.
Mai mult, la uzina sa din München, BMW Group promovează schimburile între refugiaţii consideraţi ca fiind minori neînsoţiţi, tineri locali şi angajaţii BMW prin proiectul de vecinătate “Lifetalk”. Obiectivul iniţiativei este acela de a oferi tinerilor o idee mai bună cu privire la posibilele căi în carieră.