Digitalizarea este un element determinat pentru viitorul automobilului. Deschide calea către o nouă experienţă a condusului, extinde posibilităţile de îmbunătăţire a siguranţei şi confortului pe şosea şi deschide noi oportunităţi pentru dezvoltarea şi producţia eficientă şi este baza dezvolotrăii unui automobil în jurul nevoilor clientului.
În mod sistematic, BMW Group continuă digitalizarea tuturor domeniilor ca un obiectiv strategic de dezvoltare. Compania îşi propunse să dezvoltă automobile şi motociclete premium care oferă o experienţă unică de condus, dar şi servicii orientate spre client care optimizează experienţa mobilităţii în ansamblu. În cadrul evenimentului Digital Day 2018, BMW Group oferă o perspectivă asupra dezvoltării actuale a produselor, a conceptelor tehnologice, a inovaţiilor şi a proceselor de producţie care îi vor permite să modeleze viitorul mobilităţii.
În prezent, BMW Group a deschis deja drumul pentru o conectivitate inteligentă a automobilelor şi integrarea serviciilor de mobilitate digitală. Compania exploatează potenţialul digitalizării pentru a-şi consolida suplimentar statutul de principal furnizor de mobilitate personală la nivel premium. Prin strategia sa corporate NUMBER ONE > NEXT, BMW Group a definit domeniile-cheie care vor forma trecerea către mobilitatea digitalizată şi fără emisii în viitor. În acest proces, sunt stimulate în mod special temele D-ACES (Design, Autonomie, Conectat, Electrificat şi Servicii), prin investiţii importante în cercetare şi dezvoltare. Inovaţiile şi iniţiativele prezentate la Digital Day 2018 exemplifică transformarea companiei într-o companie de tehnologie pentru mobilitate.
Standardul mobil 5G: BMW Group este gata să adopte transmisia de mare viteză a informaţiilor
Cu rate de transfer îmbunătăţite şi latenţă minimă, viitorul standard mobil 5G oferă posibilităţi tehnice îmbunătăţite semnificativ în ceea ce priveşte transferul de date – evoluţii care pot fi folosite şi pentru a îmbunătăţi conectivitatea automobilelor. BMW Group lucrează deja la tehnologii care vor contribui la valorificarea potenţialului complet al 5G. Obiectivul este de a putea oferi sisteme şi funcţii bazate pe 5G de îndată ce standardul devine disponibil comercial peste câţiva ani în automobilele de serie.
La Digital Day 2018, BMW Group prezintă avantajele unei caracteristici inovatoare a reţelelor mobile de 5G, cunoscută sub numele de ” network slicing”. Această tehnologie implică punerea la dispoziţie, la cerere, a unor părţi din infrastructura reţelei într-un mod care să corespundă aplicaţiilor specifice şi cerinţelor acestora. Clientul are acces la o reţea virtuală alcătuită din „segmente” individuale, care pot fi utilizate, de exemplu, pentru a actualiza hărţile HD de navigaţie, permit schimbul direct de date între automobile sau transmiterea videoclipurilor la calitate HD.
Inteligenţa artificială îmbunătăţeşte siguranţa
Inteligenţa artificială joacă un rol-cheie în dezvoltarea algoritmilor care sortează şi evaluează cantităţi mari de date şi îi încorporează în luarea deciziilor cu privire la modul în care automobilele ar trebui să se comporte. BMW Group utilizează inteligenţa artificială în dezvoltarea sistemelor de condus automat care pot face faţă chiar şi situaţiilor de trafic extrem de complexe din centrul oraşelor. Condusul autonom în care inteligenţa artificială contribuie la asigurarea mobilităţii sigure şi confortabile pentru toţi este un alt obiectiv de dezvoltare al BMW Group.
Beneficiile sistemelor echipate cu inteligenţă artificială includ disponibilitatea nelimitată. Spre deosebire de oameni, un sistem inteligent poate menţine niveluri de performanţă constante. Nu este obosit sau distras şi menţine concentrarea deplina chiar şi în situaţii confuze.
Realitatea mixtă susţine procesul de dezvoltare
Realitatea mixtă descrie combinaţia dintre prototipurile din viaţa reală şi simularea virtuală care pot fi utilizate pentru a accelera şi optimiza dezvoltarea automobilelor. BMW Group conduce modul de utilizare a unor astfel de metode şi utilizează tehnologii din domeniile electronicelor de consum şi ale jocurilor pe computer, precum şi o nouă generaţie de ochelari de date care permit utilizatorilor să vizualizeze, într-un mod foarte realist, un număr tot mai mare de componente şi funcţii ale automobilului. În acest fel, impresiile create de componentele fizice pot fi îmbunătăţite prin experienţe generate digital.
Un domeniu în care BMW Group utilizează realitatea mixtă este dezvoltarea interioarelor automobilelor. Aici, simulările generate pe calculator sunt combinate cu un model interior (machetă). Acest lucru permite ca o imagine cuprinzătoare a experienţei de condus în interiorul unui viitor model de serie să fie creată într-un stadiu incipient al dezvoltării.
Sistemul de operare BMW 7.0: conceptul de afişare şi control al viitorului
Denumit Sistem de Operare BMW 7.0, următoarea generaţie a sistemului BMW de afişare şi control este complet digitală şi extrem de sofisticată şi este concepută, mai atent ca oricând, în jurul cerinţelor individuale ale utilizatorilor. Datorită designului şi structurării sale clare, operării intuitive şi afişajelor personalizabile şi personalizate, acesta a fost conceput pentru a oferi întotdeauna conducătorului informaţiile corecte la momentul potrivit.
Revizuit şi complet digital, panoul de instrumente are spaţiu pentru a afişa o secţiune a hărţii de navigaţie, precum şi conţinut suplimentar, selectabil individual. În acelaşi timp, acesta formează un panou de afişare continuu şi uniform, cu Control Display din consola centrală, care a fost optimizat suplimentar pentru a oferi o operare tactilă intuitivă, şi vizualizează conţinutul în timp real pentru până la 10 pagini ale meniului principal liber configurabil, fiecare conţinând între două şi patru panouri. De asemenea, structura meniului plat permite acces rapid la toate setările şi funcţiile sistemului. Şi interacţiunea multimodală dintre conducător şi automobil a fost îmbunătăţită suplimentar prin sistemul de operare BMW 7.0. Clientul are posibilitatea de a alege între controlerul iDrive, controlul tactil, controlul vocal şi controlul prin gesturi.
Sistemul de avertizare în timp real previne accidentele
Prin transmiterea avertizărilor privind pericolele locale către automobilele conectate inteligent, BMW Group sporeşte siguranţa pe şosele. Pentru aceasta, datele înregistrate de către senzorii automobilului sunt colectate anonim şi prelucrate centralizat, astfel încât să poată fi obţinute informaţiile care indică situaţii de pericol. Acest lucru permite ca avertizarea privind locurile cu accident sau condiţiile meteorologice extreme să fie transmisă în mod specific automobilelor din vecinătatea acestor situaţii.
Încă din noiembrie 2016, avertizările privind pericole legate de vreme – ceaţă, gheaţă neagră, ploaie puternică şi acvaplanare – şi automobilele defectate sunt transmise automobilelor BMW cu tehnologia de conectivitate necesară, funcţie disponibilă pentru moment într-un număr restrâns de ţăro. Această tehnologie oferă în continuare un potenţial neexplorat. Pe parcursul anului 2018, rapoartele în timp real despre ambuteiaje vor deveni şi mai specifice prin utilizarea cazurilor de frânare de urgenţă, în timp ce vor fi transmise şi solicitările poliţiei de a păstra un coridor liber pentru vehiculele de urgenţă. De asemenea, retransmiterea rapidă şi precisă a informaţiilor privind condiţiile rutiere şi situaţiile din trafic oferă o bază importantă pentru optimizarea funcţionării sistemelor de condus automat.
Backendul IT securizat al BMW Group oferă automobile conectate cu informaţii live şi servicii digitale
Acum, automobilele conectate de pe 46 de pieţe au posibilitatea să primească informaţii live şi să transmită date către backendul IT al BMW Group, disponibil permanent, printr-o conexiune mobilă sigură. Pe lângă avertismentele în timp real privind pericolele, prin over-the-air pot fi livrate şi actualizările hărţii de navigaţie.
În viitor, backendul IT securizat va oferi platforma pentru alte aplicaţii bazate pe date. BMW Group utilizează tehnologii din domeniul cloud computing şi al inteligenţei artificiale atât pentru a optimiza funcţiile existente, cât şi pentru a dezvolta noi servicii. Protecţia datelor şi securitatea acestora au prioritate maximă. Securitatea şi disponibilitatea sunt garantate datorită interacţiunii coordonate între sistemele specializate controlate de BMW Group. De asemenea, această abordare permite deschiderea controlată a backendului pentru a integra serviciile furnizate de partenerii externi, permiţând ca ritmul rapid de inovaţie al internetului să fie utilizat în beneficiul clienţilor. Sistemele specializate includ Open Mobility Cloud, care este utilizat pentru furnizarea de servicii personalizate de la BMW Connected, şi Platforma de Localizare pentru transmiterea avertismentelor de pericol în timp real.
Procesele digitale accelerează dezvoltarea şi producţia
Digitalizarea deschide noi oportunităţi şi pe partea de producţie. Tehnicile de producţie aditivă, cunoscute colectiv sub numele de printare 3D, se remarcă în special pentru succesul lor în furnizarea de procese rapide, flexibile şi personalizabile. Exemple clasice de aplicaţii de fabricare aditivă pot fi găsite în domenii în care sunt necesare componente la comandă şi uneori foarte complexe, dar produse în serie mică. Acesta este cazul special al dezvoltării prototipului, validarea automobilului şi testarea rutieră a maşinilor.
O componentă a pompei de apă, produsă cu tehnologie de pritnare 3D, a fost montată în maşinile de cursă din DTM pentru prima dată în 2010. Iar noul BMW i8 Roadster este dotat cu un capac al soft topului cu un suport din aluminiu realizat prin topirea cu laser a pulberilor metalice, o tehnologie de ultimă oră care nu a mai fost utilizată niciodată în producţia de automobile. Totodată, noua linie de produse MINI Yours Customised permite clienţilor să personalizeze designul anumitor componente, care apoi sunt produse prin imprimare 3D. Mai mult decât atât, Centrul de Producţie Aditivă din cadrul Centrului de Cercetare şi Inovaţie (FIZ) din München al BMW Group furnizează acum aproximativ 140.000 de piese-prototip pe an pentru departamentele de dezvoltare ale companiei.