● Raportul BMW Group pentru 2020 combină în premieră Raportul Anual şi Raportul de Valoare Durabilă ● Raportare transparentă la nivel de companie pentru toate părţile interesate ● Validare oficială a obiectivelor de CO2 de către Iniţiativa Obiectivelor Bazate pe Ştiinţă ●
Bucureşti/München. BMW Group se lansează într-un nou capitol în raportare: în premieră, va combina Raportul Anual şi Raportul de Valoare Durabilă pentru anul de raportare 2020 într-un singur Raport Integrat BMW Group. După ce Consiliul de Administraţie a redefinit obiectivele centrale de dezvoltare durabilă ale companiei în 2020, raportarea integrată marchează următorul pas firesc, mulţumită managementului integrat al companiei. De acum înainte, Raportul Integrat va fi publicat pentru a coincide cu Conferinţa Anuală BMW Group, prezentând performanţele economice ale companiei, precum şi contribuţia sa la mediu şi societate.
Dr. Nicolas Peter, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru finanţe: “Raportul BMW Group 2020 arată că modelul nostru de business şi dezvoltarea durabilă nu pot fi separate. Gestionăm BMW Group în funcţie de parametrii financiari şi nefinanciari şi îi raportăm în mod transparent în fiecare an. Ca producător premium, căutăm să oferim un bun exemplu pentru industrie şi să ne asumăm responsabilitatea. Indicatorii-cheie de dezvoltare durabilă au o pondere egală în raportarea noastră cu cifrele financiare.”
Până acum, BMW Group a îndeplinit deja câteva etape-cheie pe drumul către obiectivele sale de dezvoltare durabilă: de exemplu, a redus emisiile de CO2 ale flotei sale europene de automobile noi cu 53% între 1995 şi 2020. De anul trecut, toate fabricile BMW Group din întreaga lume îşi obţin 100% din energia electrică din surse regenerabile. De asemenea, compania a îndeplinit un obiectiv-cheie de diversitate în 2020: procentul de femei din conducerea BMW Group se ridică în prezent la 17,8% şi, prin urmare, este peste intervalul propus de 15-17%.
În iulie 2020, BMW Group şi-a stabilit noi obiective ambiţioase de reducere a CO2 până în 2030 – acestea fiind extinse pentru prima dată de-a lungul întregului ciclu de viaţă: de la lanţul de aprovizionare, trecând prin producţie, până la sfârşitul fazei de utilizare.
- Obiectivul este de a reduce semnificativ emisiile de CO2 per automobil cu cel puţin o treime pe întreaga gamă. Pentru flota de peste 2,5 milioane de automobile produse de BMW Group în 2019, aceasta corespunde unei reduceri de peste 40 de milioane de tone de CO2 pe parcursul ciclului lor de viaţă până în 2030.
- După ce a redus deja emisiile de CO2 per automobil produs cu peste 78% din 2006, BMW Group îşi propune acum ca până în 2030 să-şi reducă emisiile (Scope 1 + 2) cu încă 80% faţă de nivelul din 2019.
- Obiectivul este reducerea emisiilor de CO2 în timpul fazei de utilizare a automobilului, comparativ cu 2019, cu peste 40% per kilometru parcurs până în 2030. Principala pârghie pentru aceasta va fi o strategie de produs de anvergură, cu extindere sistematică a mobilităţii electrice.
- BMW Group este primul producător auto care a stabilit obiective concrete de CO2 pentru lanţul său de aprovizionare. Aici, obiectivul este de a reduce emisiile de CO2 per automobil cu cel puţin 20% faţă de nivelul din 2019. Unul dintre modurile prin care BMW Group realizează acest lucru este de a face amprenta de carbon un criteriu de decizie în procesele sale de atribuire a contractului.
Obiectivele de CO2 ale BMW Group au fost validate oficial de către Iniţiativa Obiectivelor Bazate pe Ştiinţă (SBTI). Aceasta confirmă faptul că obiectivele de dezvoltare durabilă ale BMW Group, conform celor mai recente descoperiri ştiinţifice, contribuie la realizarea obiectivelor Acordului de Climă de la Paris. BMW Group are obiectivul pe termen lung de a stabili un model de afaceri neutru din punct de vedere climatic, care acoperă întregul lanţ de valori până în 2050.
În următorii ani, compania intenţionează să utilizeze Raportul Integrat BMW Group pentru a documenta într-un mod transparent progresele sale în direcţia atingerii obiectivelor sale, în conformitate cu regulile Consiliului Internaţional de Raportare Integrată (IIRC).
Raportul BMW Group 2020 cuprinde Raportul de Management combinat pentru BMW AG şi BMW Group, precum şi raportul non-financiar bazat pe cerinţele Legii de Implementare a Directivei CSR Germane (CSR-RUG) pentru raportarea non-financiară. Mai mult, Raportul BMW Group documentează şi modul în care obiectivele strategiei de dezvoltare durabilă a companiei au fost implementate între 2012 şi 2020.
Raportarea integrată a BMW Group se bazează pe o fundaţie solidă: compania a raportat v Globale de Raportare (GRI) în raportarea progreselor sale către dezvoltare durabilă începând cu 2005 şi a ales cea mai mare opţiune GRI (“Cuprinzătoare”) din 2008. Compania a prezentat Rapoartele sale de Valoare Durabilă auditului extern (“asigurare limitată”) din exerciţiul financiar 2013. Raportul de dezvoltare durabilă şi Raportul Anual au fost publicate concomitent de la Raport de Valoare Durabilă 2014.
Raportul BMW Group 2020 va fi publicat şi el într-un format digital care integrează conţinut audio-vizual şi grafică animată în pagini moderne şi clar concepute. Acesta va fi disponibil începând cu 17 martie la: https://bericht.bmwgroup.com.