● Tehnologiile inovatoare de digitalizare şi noile repere de dezvoltare durabilă diferenţiază uzina ● Investiţie de peste un miliard de dolari ● BMW Group este activ de 25 de ani în Mexic ● Uzina va fi alimentată cu energie electrică 100% fără CO2 ●
Bucureşti/San Lui Potosi/München. Reprezentanţi de rang înalt ai guvernului mexican şi oficiali BMW Group au deschis, astăzi, cea mai nouă uzină auto a companiei, la San Luis Potosi, în Mexic.
Oliver Zipse, membru în Consiliul de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru producţie, a declarat în timpul ceremoniei: “Noua uzină din San Luis Potosi este un pilon important al strategiei de producţie globală a BMW Group. Ne propunem să obţinem un echilibru în producţia şi vânzările noastre în diferite regiuni ale lumii. Ne dorim să ne consolidăm amprenta pe pieţe importante şi în creştere. Uzina din San Luis Potosi va impulsiona semnificativ flexibilitatea regională de producţie în America. De aici, livrăm modelul BMW Seria 3 Sedan produs local către clienţii din lumea întreagă.”
Compania a investit peste un miliard de dolari în noua locaţie de producţie. Uzina, care are deja 2.500 de angajaţi, va avea o capacitate de până la 175.000 de unităţi pe an odată ce faza de lansare este încheiată complet.
La San Luis Potosi se va produce cel mai de succes model al mărcii BMW: BMW Seria 3 Sedan. În istoria de peste 100 de ani a companiei, acest automobil emblematic a ajuns să reprezintă sufletul mărcii, stabilind standardul pentru performanţe dinamice, eficienţă şi design.
La ceremonia de la San Luis Potosi au participat numeroşi oaspeţi printre care Dr. Alfonso Romo Garza, directorul Cancelariei Prezidenţiale a Republicii Mexic; Dr. Juan Manuel Carreras López, guvernatorul statului San Luis Potosi; Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru producţie; Milagros Caiña-Andree, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru resurse umane şi relaţii de muncă; şi Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru achiziţii şi reţea de furnizori.
Directorul de Resurse Umane, Milagros Caiña-Andree, a evidenţiat angajamentul ferm al BMW Group faţă de educaţia profesională: “Angajaţii noştri foarte bine pregătiţi formează o bază puternică pentru noua noastră uzină BMW Group din San Luis Potosi şi ne ajută să îndeplinim standardele înalte de calitate pentru automobilele noastre premium. Programul nostru dual de pregătire profesională este deja la a patra generaţie.”
La un nou centru inovator din incinta uzinei, toţi angajaţii şi ucenicii noi sunt instruiţi în cele mai recente procese şi tehnologii de producţie ale BMW Group, pe baza modelului dual de formare profesională. Centrul nu este axat doar pe extinderea aptitudinilor tehnice ale angajaţilor şi ucenicilor, ci şi pe stimularea motivaţiei, a entuziasmului şi a spiritului de echipă.
Uzina lucrează cu patru institute tehnice în acest domeniu şi a pregătit deja 250 de ucenici în ocupaţii tehnice.
Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru achiziţii şi reţea de furnizori: “Avem o bază puternică de furnizori pe care ne putem baza în Mexic – de peste 10 ani, de aici s-au furnizat produse inovatoare, de înaltă calitate şi sofisticate tehnologic. În prezent, fiecare automobil BMW Group conţine cel puţin o componentă de la unul dintre cei 220 de furnizori mexicani. Noua noastră uzină va beneficia de traseele de aprovizionare scurte şi de nivelul înalt de flexibilitate pe care îl oferă lanţul nostru de aprovizionare.”
BMW Group a operat propriul său birou local de achiziţii în Mexic încă din 2008. În 2017, biroul s-a relocat din Mexico City în San Luis Potosi, unde acum sunt angajaţi 105 oameni. Anul trecut, volumul achiziţiilor BMW Group în Mexic a atins 2,5 miliarde de dolari.
Accent pe flexibilitate, digitalizare şi dezvoltare durabilă
Hermann Bohrer, directorul uzinei din Mexic: “Uzina a fost proiectată de la început pentru a ne permite să răspundem rapid şi flexibil viitoarelor variante de modele şi volume de producţie. Folosim tehnologiile inovatoare Industry 4.0, incluzând noi soluţii de automatizare şi sisteme moderne de asistenţă. De asemenea, dezvoltarea durabilă a fost un accent major de la început – şi stabilim noi standarde în acest domeniu.”
Cele mai noi tehnologii Industry 4.0
BMW Group a utilizat planuri 3D digitale în timpul construcţiei uzinei, atât pentru clădirea în sine, cât şi pentru instalarea echipamentelor. În fiecare fază a construcţiei, arhitecţii au introdus informaţii specifice, precum locaţia, dimensiunile şi data finalizării în modelele digitale. Tehnologia digitală de scanare 3D a fost utilizată pentru prima dată şi în timpul construcţiei. Combinarea acestor două tehnologii a permis analiza în timp real a progresului construcţiei şi a modificărilor eficiente din punct de vedere al costurilor, oferind BMW Group o fiabilitate continuă a planificării.
Noua uzină BMW Group este un pionier în domeniul întreţinerii inteligente. Software-ul Smart Maintenance Assistant este utilizat pentru prima dată, permiţând o planificare a întreţinerii proactive în întreaga uzină, sporind astfel disponibilitatea echipamentului. Activităţile de service se bazează pe date de sistem organizate în mod curent şi inteligent, în loc de intervale de întreţinere predefinite. Utilizând dispozitive inteligente, cum ar fi tablete şi smartphone-uri, personalul primeşte toate informaţiile relevante privind starea echipamentului.
Diferite tehnologii Industry 4.0 sunt utilizate, de exemplu, în asamblare, unde ecranele au înlocuit în mare măsură hârtia în timpul procesului de asamblare. Două ecrane pe ceas oferă personalului toate informaţiile de care au nevoie – informaţii care în trecut erau disponibile numai pe hârtie. Acest job card digital este folosit în premieră la uzina BMW Group din Mexic.
Roboţii şi angajaţii lucrează direct unii lângă alţii în preasamblarea motorului, cooperând într-un mod care evidenţiază punctele forte ale fiecăruia. Roboţii au puterea de a întoarce convertorul greu, în timp ce angajaţii au dexteritatea manuală pentru a face ajustările finale pentru a le potrivi exact împreună.
Noi repere de dezvoltare durabilă
Începând cu primul an complet de producţie, facilitatea din San Luis Potosi va fi cea mai eficientă uzină a BMW Group din punct de vedere al utilizării resurselor.
Utilizarea atentă a resurselor de apă este un obiectiv principal al dezvoltării durabile. Locaţia, cu cel mai redus consum de apă per automobil produs, va fi prima vopsitorie a BMW Group care nu generează nici un fel de apă reziduală. Apa necesară pentru procesul de vopsire este recondiţionată şi refolosită.
Utilizarea surselor de energie regenerabile asigură faptul că instalaţia va fi alimentată în viitor cu energie electrică 100% fără emisii CO2. Aflată la faţa locului şi acoperind peste 70.000 de metri pătraţi, o instalaţie de panouri solare va produce o parte din energie.
Producţie pentru piaţa globală
Noua fabrică din Mexic extinde reţeaua de producţie a BMW Group la un total de 31 de locaţii. În concordanţă cu strategia NUMBER ONE > NEXT a BMW Group, compania dispune de o reţea internaţională de producţie care este flexibilă şi eficientă, cu un bun echilibru al creării de valoare între Europa, Asia şi America.
Noua locaţie din Mexic este un alt pilon în această strategie de creştere. Ţara este membră a zonei de comerţ liber NAFTA cu Canada şi SUA. De asemenea, are un număr mare de acorduri de liber schimb, inclusiv cu Uniunea Europeană şi MERCOSUR, care facilitează exportul de automobile şi importul de piese furnizate.
Regiunea NAFTA în special, cu volumele sale ridicate de vânzări, este o piaţă-cheie pentru BMW Group. În urmă cu 25 de ani, BMW Group şi-a deschis fabrica din Spartanburg (SUA), iar de atunci a investit aproape nouă miliarde de dolari în acea locaţie. Compania va investi, până în 2021, alte 600 de milioane de dolari, pentru a se pregăti pentru generaţiile viitoare ale modelelor BMW X. În paralel, numărul locurilor de muncă va creşte la aproximativ 11.000. În total, compania susţine aproape 70.000 de locuri de muncă directe şi indirecte în SUA.
BMW Group în Mexic
În acest an, compania de vânzări BMW Group din Mexic sărbătoreşte cea de-a 25-a aniversare. Compania locală de vânzări nu este responsabilă doar de piaţa mexicană, ci gestionează şi strategia de afaceri a companiei pentru întreaga regiune a Americii Latine, acoperind în total 28 de ţări. Cu o creştere continuă, Mexicul este cea mai importantă piaţă din această regiune.
În 2018, BMW Group a vândut 25.090 de automobile (18.501 BMW, 6.589 MINI) în Mexic – o creştere de peste 13% faţă de anul precedent.
Notă: Deschiderea noii uzine BMW Group din San Luis Potosí va fi transmisă în direct la acest link: https://bit.ly/2K5RAG5.
Reţeaua de producţie BMW Group
Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele au dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2018. Cu 2.541.534 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.168.496 BMW, 368.685 MINI şi 4.353 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei au produs peste un milion de automobile.
Prin flexibilitatea fără egal, sistemul de producţie de vârf este într-o formă excelentă pentru viitor. Pe baza Strategiei NUMBER ONE > NEXT, acesta este caracterizat de un nivel ridicat al eficienţei şi de procese robuste. Competenţa în producţie a BMW Group reprezintă un avantaj competiţional decisiv şi contribuie la profitabilitatea companiei şi la succesul sustenabil al acesteia.
Calitatea şi viteza de reacţie, precum şi flexibilitatea sunt factorii principali în sistemul de producţie BMW. Digitalizarea, conceptele modulare standardizate şi construcţia compozită inteligentă atestă nivelul ridicat de competenţă din cadrul reţelei de producţie. În acelaşi timp, sistemul de producţie oferă un nivel foarte înalt de personalizare şi permite ca specificaţiile clientului să fie modificate până la şase zile înainte de livrare.