Cea mai bună lună mai: 198.354 de automobile vândute la nivel mondial, +5,3% ● Vânzările pentru acest an mai mari cu 5,0%, au fost livrate 935.288 de automobile ● Vânzările BMW au crescut cu 5,0% în acest an: 797.457 de automobile livrate ● MINI a livrat 136.617 automobile în primele cinci luni, +5,2% ● În mai, creştere de 7,1% în China continentală: 40.123 de automobile vândute ● Vânzări bune pentru modelele hybrid plug-in în Europa
Bucureşti/München. BMW Group a obţinut cea mai bună lună mai din istoria sa în ceea ce priveşte vânzările, cu un total de 198.354 de automobile vândute clienţilor în lumea întreagă, ceea ce reprezintă o creştere de 5,3% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Această creştere continuă înseamnă că vânzările de automobile ale companiei în acest an sunt mai mari cu 5,0% faţă de acelaşi moment al anului anterior – un total de 935.288 de automobile au fost comercializate la nivel global în 2016.
“Vânzările noastre continuă să arate o creştere sustenabilă, în conformitate cu aşteptările noastre”, a declarat Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW. “Obiectivul nostru este acela de a asigura o creştere profitabilă a vânzărilor şi, datorită portofoliului atractiv de modele, acest lucru reuşim să obţinem”, a continuat el.
Vânzările mărcii BMW au totalizat 168.129 de automobile în luna mai, o creştere de 5,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Pe parcursul acestui an, vânzările au fost mai mari cu 5,0%, totalizând 797.457 de automobile livrate clienţilor din lumea întreagă. Mai a înregistrat o creştere puternică a vânzărilor pentru numeroase modele BMW precum BMW Seria 2 (16.823 / +47,6%), BMW X1 (13.884 / +47,8%), BMW X4 (4.947 / +13,0%) şi BMW Seria 7 (4.539 / +32,4%).
Totodată, vânzările modelele hybrid plug-in recent introduse în portofoliul mărcii au continuat să crească, în special pe pieţele care au încurajat în mod activ clienţii să achiziţioneze automobile electrice. De exemplu, BMW 330e iPerformance a început să fie vândut în Europa cu începere din martie şi, în mai, deja fiecare al optulea BMW Seria 3 vândut în Marea Britanie şi peste un sfert din toate BMW Seria 3 comercializate în Olanda erau versiuni hybrid plug-in ale celei mai bine vândută gamă premium din lume.
Vânzările MINI au crescut şi ele în mai, la un total de 29.864 de automobile livrate în lume, o creştere de 3,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Pe parcursul acestui an, vânzările MINI sunt mai mari cu 5,2%, la un total de 136.617 unităţi livrate în primele cinci luni. Principalii vectori de creştere a mărcii au fost, în mai, MINI Cabriolet (3.604 / +116,7%) şi MINI Clubman, care a fost livrat către 4.681 de clienţi de pe mapamond.
În Europa, vânzările combinate ale mărcilor BMW şi MINI au totalizat, în mai, 91.347 de unităţi, o creştere de 11,9% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. Vânzările în Germania au crescut cu 14,3% (21.829), în timp ce 7.218 automobile MINI şi BMW au fost livrate clienţilor din Franţa (+12,3%), iar 7.005 automobile au ajuns la clienţi noi din Italia (+16,0%). Per total, vânzările europene de automobile BMW şi MINI în acest an au totalizat 432.545 de unităţi, un salt de 10,3%.
Şi în Asia s-a înregistrat o creştere constantă a vânzărilor BMW şi MINI pe parcursul lunii mai, totalul fiind de 58.725 de automobile ce au fost livrate clienţilor (+6,3%). Cea mai mare piaţă a regiunii, China continentală, a obţinut o creştere de 7,1% în comparaţie cu luna mai a anului 2015, cu un total de 40.123 de unităţi comercializate. Vânzările lunare din Coreea de Sud au crescut cu 14,4%, la 5.250 de automobile livrate, în timp ce performanţele din Japonia au crescut cu 5,2%, la 5.264 de vânzări pe parcursul lunii mai. În primele cinci luni ale anului, un total de 293.188 de automobile BMW şi MINI au fost vândute în Asia, o creştere de 6,2% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior.
Vânzările BMW şi MINI din America au scăzut cu 7,3% în mai, în comparaţie cu aceeaşi lună din 2015, totalul vânzărilor însumând 42.066 de automobile ce au fost livrate clienţilor din regiune. Vânzările din SUA pentru luna mai au fost mai mici cu 8,8% (33.612 unităţi). Vânzările BMW şi MINI pentru acest an au totalizat 180.099 automobile în regiunea americană, o scădere de 7,9% faţă de acelaşi interval al anului trecut.
Vânzările continuă să crească şi la BMW Motorrad, unde mai a adus livrări totale de 15.180 de motociclete şi maxiscutere, o creştere de 1,2% faţă de aceeaşi lună a anului anterior. Datele pentru acest an înregistrează o evoluţie de 4,5% (65.761 de unităţi).
Vânzările BMW Group în / până în mai 2016, pe scurt
În mai 2016 |
Comparativ cu anul trecut |
Până în mai 2016, inclusiv |
Comparativ cu anul trecut |
|
Automobile BMW Group |
198.354 |
+5,3% |
935.288 |
+5,0% |
BMW |
168.129 |
+5,6% |
797.457 |
+5,0% |
MINI |
29.864 |
+3,6% |
136.617 |
+5,2% |
BMW Motorrad |
15.180 |
+1,2% |
65.761 |
+4,5% |