- Astăzi, 15 aprilie, se deschide Techno Classica 2015
- Modele clasice din anii ’70, ’80 şi ’90 vor reprezenta punctul principal al prezenţei BMW la cea mai importantă expoziţie de maşini de epocă din lume
- Alte puncte de atracţie la Essen vor fi gama vastă de modele clasice Mini şi aniversarea "90 de ani de Rolls-Royce Phantom"
- Presa este invitată la conferinţa de presă internaţională dinaintea Concorso d’Eleganza Villa d’Este
La ediţia 2015 a expoziţiei Techno Classica ce are loc la Essen (Germania), standul BMW Group Classic are în prim plan o gamă de automobilele şi motocicletele BMW care acum sunt considerate şi admirate ca fiind "young classics". Pentru vizitatorii celui mai mare salon dedicat automobilelor şi motocicletelor clasice din lume, aceasta este o şansă de redescoperi modele cu vârste cuprinse între 25 şi 40 de ani, astfel că se află pe drumul spre statutul de clasice. În perioada 15-19 aprilie 2015, Pavilionul 12 din Essen va deschide numeroase alte capitole din istoria mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce. Iar aceasta va însemna rememorarea unor succese sportive spectaculoase atât pe două, cât şi pe patru roţi, dar şi prezentarea unei selecţii vaste de modele Mini în versiune clasică sau a primei generaţii Rolls-Royce Phantom, lansată în urmă cu 90 de ani.
Expoziţia Techno Classica 2015 va reuni peste 1.250 de expozanţi care îşi vor prezenta automobilele şi produsele în 20 de pavilioane şi în spaţii exterioare de la Essen. Acest eveniment oferă decorul potrivit pentru conferinţa de presă în cadrul căreia BMW Group Classic va oferi ultimele detalii pentru Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2015. Miercuri, 15 aprilie, la ora locală 16.00, jurnaliştii prezenţi la standul BMW Group Classic vor afla cele mai noi informaţii din programul acestui eveniment cu o bogată tradiţie ce are loc pe malurile Lacului Como. Şi de această dată, o suită de automobile şi motociclete captivante din perioade foarte diferite vor fi prezente la Concorso d’Eleganza Villa d’Este, în perioada 22-24 mai 2015. Programul de susţinere al evenimentului se va desfăşura sub motto-ul "Seventies style – the jetset is back", care va aminti de o eră ce a dat naştere la numeroase modele clasice moderne.
BMW Young Classics
Unul din punctele centrale ale istoriei BMW este definit de modelele produse în anii ’70, ’80 şi ’90. Această eră a dat naştere unor concepte inovatoare şi a pus bazele pentru numeroase game de modele care continuă să aibă succes şi în prezent. Unele dintre modele cele mai fascinante vor intra în scenă în cadrul acestui eveniment, multe dintre ele bucurându-se de o bună reputaţie în cercurile pasionaţilor. Câteva exemple deosebite vor fi prezentate la Techno Classica 2015 – modele care se pot lăuda cu un trecut captivant, dar care fac o figură frumoasă pe şosele şi în prezent şi pe care le aşteaptă un viitor strălucit ca piese de colecţie.
La standul BMW Group Classic, tradiţia BMW privind coupé-urile sportive şi elegante este reprezentată de două modele alese cu grijă: originalele BMW Seria 6 şi BMW Seria 8. În 1976, BMW Seria 6 Coupé a ocupat locul clasei executive în portofoliul mărcii, înlocuind modelele CS care îşi clădiseră şi o istorie lungă şi strălucită în motorsport. Nou dezvoltatul automobil venea cu linii deosebit de elegante ce purtau semnătura faimosului director design Paul Bracq, aducea şi un progres semnificativ din punct de vedere al motoarelor, luxului şi siguranţei. Această primă generaţie BMW Seria 6 a fost produsă până în 1989 – acelaşi an în care BMW Seria 8 a apărut pe piaţă, cu designul său şi mai exclusivist, şi mai de avangardă. Modelul coupé a oferit şi o dovadă impresionantă a experienţei pe care o deţinea companie în ceea ce privea dezvoltarea de propulsoare sub forma versiunii BMW 850i cu motor V12.
De asemenea, tot în 1989 a ajuns pe şosele şi BMW Z1, un deschizător de drum pentru inovaţie. Iniţial a fost un proiect de cercetare derulat de nou fondata BMW Technik GmbH, roadsterul cu două locuri fiind prezentat în premieră publicului la Salonul Internaţional Auto de la Frankfurt (IAA), în 1987. Designul şi construcţia – evidenţiată de monococa din oţel galvanizat la cald, podeaua şi exteriorul caroseriei din plastic şi uşile glisante vertical – au făcut ca modelul să iasă repede în evidenţă. Anunţul privind o producţie de serie mică a primului roadster al mărcii de la legendarul BMW 507 a provocat o reacţie copleşitoare. În momentul în care a început producţia, se primiseră deja aproximativ 4000 de comenzi. Până în iunie 1991, în total au fost produse 8000 de unităţi BMW Z1. Modelul cu două locuri a reprezentat un automobil important pentru că a dat un nou suflu tradiţiei BMW privind construcţia de roadstere, care continuă şi în prezent sub forma actualului BMW Z4.
Producţia considerabil mai mare şi varietatea punctelor de atracţie din punct de vedere tehnologic au marcat istoria gamei BMW Seria 5. Nu doar designul sportiv şi elegant, optimizat din punct de vedere aerodinamic, şi rigiditatea semnificativ îmbunătăţită a caroseriei au fost cele care au dus a treia generaţie a sedanului, construită între 1988 şi 1996, peste predecesorul său. Acum, automobilul includea dotări precum rabatarea spătarelor banchetei cu facilitate de încărcare, computer de bord cu comunicarea problemelor tehnice, control automat al stabilităţii (ASC), sistem de injecţie cu control electronic pentru toate motoarele şi, din 1990, tehnologie cu patru supape per cilindru pentru motoarele cu şase cilindri dispuşi în linie. Atracţia puternică generată de cea de-a treia generaţie BMW Seria 5 se datorează şi adăugării unor noi variante ale modelului. În 1991, o versiune Touring şi sistemul de tracţiune integrală gestionată electronic au fost introduse în premieră în această gamă de modele.
Pe lângă poveştile lor fascinante, aceste patru clasice recente de la Techno Classica vor avea şi altceva în comun: au fost surse de inspiraţie (chiar şi de mai multe) pentru artişti renumiţi care şi-au adus contribuţiile personale la colecţia BMW Art Cars, unică la nivel global, colecţie ce aniversează în 2015 40 de ani de la primul model.
Serii de victorii şi recorduri în motorsport
Ediţia din acest an a expoziţiei de la Essen este utilizată de BMW Group Classic şi pentru a readuce în lumina reflectoarelor unele triumfuri istorice din arena motorsportului. Acum 30 de ani a fost prezentată versiunea de serie a originalului BMW M3. A reprezentat baza pentru cel mai de succes turism din istoria BMW. Seria sa spectaculoasă de victorii, începută cu titlul lui Roberto Ravaglia în ediţia 1987 a Campionatului Mondial pentru Turisme, continuă şi în prezent – dovada este titlul reuşit de Marco Wittmann în DTM 2014, la volanul BMW M4 DTM. Anul acesta, Techno Classica va juca rolul de gazdă pentru versiunile de curse ale BMW M3 din trei generaţii ale modelului. Acestora li se vor alătura două modele legendare din Mille Miglia: BMW 328 Touring Coupé şi BMW 507. Au trecut 75 de când BMW 328 Touring Coupé a obţinut victoria în cursa pe distanţă lungă prin Italia. Acum cinci ani, aceeaşi maşină a câştiga versiunea modernă a Mille Miglia, acum o încercare de regularitate pentru automobilele de epocă. Totodată, BMW 507 a încheiat ediţia 1957 a Mille Miglia, ultima dată când cursa s-a organizat în formatul convenţional.
Anul trecut a fost a 75-a aniversare a unui succes spectaculos în cursele pe două roţi: în 1939, Georg Meier a devenit primul pilot din afara Marii Britanii care a câştigat Tourist Trophy în Insula Man – cu o motocicletă BMW cu supraalimentare. În iunie 2014, nord-irlandezul Michael Dunlop a dus BMW S 1000 RR spre victorie pe circuitul din insulă, cea mai potrivită aniversare posibilă. Asemenea lui "Schorsch" Meier cu mulţi ani în urmă, Dunlop a câştigat toate cele trei curse – Senior TT, Superbike şi Superstock – de pe legendarul circuit stradal. Pe lângă motocicleta victorioasă a lui Dunlop, vizitatorii Techno Classica îşi pot delecta privirile cu o motocicletă cu ataş ce a doborât recorduri mondiale. Motorul în cauză este o dovadă a modului în care Wilhelm Noll a dus recordul mondial de viteză la clasa motocicletelor cu ataş la 280,2 km/h – în urmă cu 60 de ani.
O istorie a modelelor MINI: varietate îmbinată cu tradiţie
Pe lângă plăcerea condusului şi stilul distinctiv caracteristice, varietatea mare de variante ale modelului este un element definitoriu al istoriei mărcii MINI. În gama de modele Mini clasice, ca şi la succesorul său din prezent, principiul utilizării creative a spaţiului – imaginat de creatorul Mini, Alec Issigonis – nu este restricţionat la o singură variantă. Într-adevăr, conceptul caroseriei clasice a originalului compact dar şi deosebit de spaţios a luat şi forma versiunilor Mini Van şi Mini Estate în primul an de producţie. Anii care au urmat au venit cu noi variante care continuă să se bucure şi în prezent de o popularitate ridicată în rândul pasionaţilor modelului Mini clasic. BMW Group Classic şi-a unit forţele cu cluburile de Mini clasic pentru a prezenta o selecţie bogată de automobile istorice în cadrul Techno Classica 2015, care să reflecte caracterul multifaţetat al automobilului britanic unic. Un Mini Pick-up, o versiune soft top a clasicului Mini şi un Mini Moke vor fi prezentate alături de variantele Wolseley Hornet şi Riley Elf, deopotrivă elegante ca stil şi luxoase ca echipare.
Rolls-Royce Phantom: de 90 de ani, întruchiparea angajamentului "totul pentru perfecţiune"
Încă de la începuturile sale, numele Rolls-Royce a fost un simbol al automobilelor care întruchipau calitatea fără compromisuri, ingineria de neegalat şi fiabilitatea fermă. Prezentarea primului Rolls-Royce Phantom în urmă cu 90 de ani a completate această listă cu alte două calităţi: lux şi exclusivism. Propulsat de un motor de 7668 cmc, cu şase cilindri, Phantom a urmat traseul deschis Rolls-Royce Silver Ghost, care se afla în producţie de 18 ani. Iniţial, numele complet al noii apariţii a fost Rolls-Royce New Phantom şi abia după lansarea celei de-a doua generaţii – în 1929 – s-a renunţat la prima parte a desemnării modelului. De atunci, cifrele romane au fost suficiente pentru diferenţierea celor şase generaţii ale gamei de modele Phantom.
Fiecare generaţie Rolls-Royce Phantom are legături speciale cu istoria auto. De exemplu, Rolls-Royce Phantom III a fost primul model al mărcii britanice care a fost echipat cu un motor cu 12 cilindri, în timp ce Rolls-Royce Phantom IV a fost produs în doar 18 exemplare – pentru o listă de clienţi compusă exclusiv din şefi de guverne şi de stat. Indiferent de generaţia pe care ai alege-o, desemnarea modelului a rămas până în prezent o expresie a angajamentului ferm de a da totul pentru perfecţiune în construcţia automobilului. Vizitatorii Techno Classica 2015 se vor putea savura atmosfera anilori ’20 – ’30 datorită unui Rolls-Royce Phantom II Continental, cu caroserie coupé cu acoperiş fix de la Gurney Nutting, completată cu portbagaj separat montat în spate. De asemenea, va fi expus şi un Rolls-Royce Phantom din actuala generaţie, o refelecţie a evoluţiei unice a acestui model legendar.
Muzeul BMW
Vizitatorii de toate vârstele pot explora trecutul, prezentul şi viitorul mărcii BMW în cadrul BMW Welt, a Muzeului BMW şi a uzinei BMW. Muzeul BMW joacă un rol important în această poveste. De la redeschiderea din 2008, edificiul a prezentat cu succes istoria BMW şi a oferit o introspecţie în viitor. De asemenea, muzeul explorează tema mobilităţii în beneficiul tinerilor vizitatori. Muzeul Junior organizează un program special pentru copii şi tineri, bazându-şi conceptul educaţional pe învăţare prin joacă. Muzeul are şi propria istorie: este unul dintre cele mai vechi muzee auto din Germania, a fost deschis în 1973 şi a fost declarat monument istoric în 1999.