Pe lângă victoria în clasamentul general, BMW Group a reuşit şi trei victorii la clasă în competiţia celor mai bune motoare din lume
Patru victorii în cea mai recentă ediţie a "International Engine of the Year Awards" demonstrează cu tărie aptitudinile BMW Group în construcţia motoarelor. Propulsorul ce echipează BMW i8 a reuşit două victorii la clasă, dar a fost declarat şi câştigătorul clasamentului general, alte succese în categoriile lor obţinând motoarele de la BMW M3 şi BMW M4.
Motorul de la BMW i8 a fost desemnat câştigătorul categoriei sale datorită propulsorului pe benzină, cu trei cilindri şi tehnologie BMW TwinPower Turbo, în timp ce întregul sistem de propulsie al BMW i8 a reuşit o altă victorie la clasă pentru cel mai bun "motor nou". De asemenea, combinaţia între electromotor şi motorul cu ardere internă a obţinut succesul şi în clasamentul general. În categoria motoarelor cu capacitatea cuprinsă între 2,5 şi 3,0 litri, motorul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie şi tehnologie M TwinPower Turbo, de la modelele BMW M3 şi BMW M4 a ocupat primul loc.
Acest cvadruplu succes reuşit de BMW Group la ediţia 2015 a "International Engine of the Year Awards" oferă o nouă dovadă a potenţialului de performanţă de care dispune pachetul de tehnologii Efficient Dynamics, care, cu începere din 2007, a permis – deopotrivă – o îmbunătăţire continuă a plăcerii condusului şi o reducere a consumului de combustibil şi a emisiilor.
Competiţia "International Engine of the Year" a fost lansată în 1999, iar de atunci motoarele dezvoltate pentru modelele BMW au obţinut 66 de victorii la clasă sau în ierarhia generală. În fiecare an, un juriu format din specialişti – anul acesta au fost 65 de jurnalişti auto din 31 de ţări – selectează cele mai bune motoare la diferite categorii. Câştigătorii premiilor sunt prezentaţi, împreună cu distincţiile lor, în cadrul unei gale ce are loc miercuri, 17 iunie 2015, la Engine Expo din Stuttgart.Motorul cu ardere internă, cu trei cilindri, de la BMW i8 dezvoltă 170 kW/231 CP şi acţionează puntea spate, în timp ce electromotorul de 96 kW/131 CP este alimentat de un acumulator litiu-ion, care poate fi încărcat de la o sursă casnică de energie electrică, şi transmite puterea spre puntea faţă. Acest sistem hybrid plug-in, dezvoltat şi produs de BMW Group, permite o autonomie de până la 37 de kilometri în regimul de testare EU şi o viteză maximă de 120 km/h în regim integral electric, cuplate cu o experienţă a condusului cu tracţiune integrală, evidenţiată de acceleraţi puternică şi o distribuţie dinamică a puterii în virajele abordare sportiv. Cea mai puternică dintre cele două surse acţionează puntea spate şi utilizează impulsul electric oferit de sistemul hibrid pentru a furniza plăcerea condusului specifică BMW, dar şi un nivel revoluţionat în ceea ce priveşte eficienţa. Sprintul de la 0 la 100 km/h este realizat în 4,4 secunde, cu un consum mediu mixt – calculat în ciclul de testare EU pentru automobile hybrid plug-in – de 2,1 l/100 km şi 11,9 kWh de electricitate. Aceasta echivalează cu emisii CO2 de 49 g/km.
Motorul pe benzină, cu şase cilindri dispuşi în linie şi tehnologie M TwinPower Turbo, care echipează BMW M3 şi BMW M4 este un propulsor turbo cu o capacitate excepţională de a urca în turaţii, rezultatul fiind o livrare liniară a puterii pe un interval larg al turaţiilor şi o acustică unică a motorului. Tehnologia M TwinPower Turbo asigură disponibilitatea cuplului maxim pe o plajă largă a turaţiilor. O altă particularitate a acestui motor este eficienţa remarcabilă.