● BMW Group deschide Centrul de Competenţă pentru Producţia Sistemelor de Propulsie Electrică la Dingolfing şi extinde capacitatea de producţie ● Sisteme de propulsie electrică pentru 500.000 de automobile electrificate ● Începutul producţiei pentru a cincea generaţie BMW eDrive ● Centrul de Competenţă va angaja până la 2.000 de persoane pe termen mediu ● Investiţie de peste 500 de milioane de euro până în 2022 ● Transformare de succes a celei mai mari uzine BMW Group din Europa ●
Bucureşti/Dingolfing. BMW Group îşi intensifică lansare mobilităţii electrice. Astăzi, la cea mai mare locaţie europeană de producţie de la Dingolfing, compania a inaugurat Centrul de Competenţă pentru Producţia eDrive. După ce a produs componente pentru sisteme de propulsie electrice la Dingolfing din 2013, BMW Group îşi extinde acum capacitatea semnificativ. Premierul landului Bavaria, Markus Söder, şi preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, Oliver Zipse, au lansat în mod simbolic producţia noului BMW eDrive integrat, care combină motorul electric, transmisia şi electronica de putere într-o casetă centrală. Noua generaţie BMW eDrive va fi utilizată în premieră la noul BMW iX3, care va intra în producţie în China la sfârşitul verii.
La Centrul de Competenţă din Dingolfing, BMW Group va produce componente pentru sisteme de propulsie electrice, cum ar fi module de baterii, baterii de înaltă tensiune şi motoare electrice pe opt linii de producţie. În următorii ani, compania va înfiinţa patru linii suplimentare, care vor spori semnificativ capacitatea de producţie a centrului din Bavaria.
Preşedintele Consiliului de Administraţie al BMW AG, Oliver Zipse, a declarat la inaugurare: “Continuăm să promovăm mobilitatea electrică şi stabilim standarde pentru transformarea industriei noastre. Până în 2022, doar la Dingolfing, vom putea produce anual sisteme de propulsie electrică pentru mai mult de jumătate de milion de automobile electrificate. În acelaşi timp, vom produce un mix de automobile full electrice, modele plug-in hybrid şi modele cu motor termic pe o singură linie, în funcţie de cerere, astfel încât să putem oferi clienţilor noştri «Power of Choice». Acest lucru arată cum am deschis calea pentru ca transformarea în industria noastră să devină o adevărată poveste de succes”.
În următorii ani, aria de producţie a Centrului de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrică va fi extinsă de 10 ori faţă de dimensiunea iniţială: de la 8.000 de metri pătraţi în 2015, la 80.000 mp. Va creşte şi numărul angajaţilor. Numai în prima jumătate a anului 2020, forţa de muncă a crescut de la 600 la 1.000 de persoane. Pe termen mediu, până la 2.000 de angajaţi vor lucra în producţia de sisteme de propulsie electrică la locaţia Dingolfing.
Producţie internă de baterii de înaltă tensiune şi motoare electrice
“Competenţa noastră unică în producţia de baterii de înaltă tensiune şi motoare electrice asigură că tehnologia noastră este mereu cea mai modernă şi că suntem capabili să accelerăm rapid şi sistematic producţia, în concordanţă cu cererea”, a explicat Michael Nikolaides, director de planificare şi producţie a motoarelor şi sistemelor de propulsie electrică. Un sfert din automobilele BMW Group vândute în Europa ar trebui să aibă un tren de rulare electric până în 2021; o treime în 2025 şi jumătate în 2030. Până în 2023, BMW Group va oferi clienţilor săi nu mai puţin de 25 de modele electrificate – aproximativ jumătate dintre ele cu un tren de rulare full electric.
BMW Group deţine o competenţă vastă pe întregul lanţ de valori. Atât noul sistem de propulsie electrică integrat, cât şi noile baterii de înaltă tensiune au fost dezvoltate intern în strânsă cooperare între departamentele de dezvoltare şi producţie. Compania îşi reuneşte competenţa în producţia standard la scară largă a trenurilor de rulare electrice la Centrul de Competenţă pentru Producţia de Sisteme de Propulsie Electrice şi astfel asigură o producţie eficientă care poate reacţiona rapid la cererea de trenuri cu rulare pentru automobile complet sau parţial electrice. “Experienţa sistemului nostru de producţie flexibil pentru motoarele termice a fost încorporată în proiectarea producţiei noastre de sisteme de propulsie electrice. Drept urmare, producţia eDrive poate răspunde rapid la cererea de automobile electrice şi plug-in hybrid. În acest fel, realizăm «Power of Choice» pentru clienţii noştri”, a explicat Nikolaides.
Centrul de Competenţă a standardizat şi tehnologia utilizată în producţia de module de baterii pentru noua generaţie – a cincea – de baterii de înaltă tensiune, rafinând procesul pentru a reflecta gama tot mai mare de modele electrificate şi permiţând ca variante de module diferite să fie produse pe aceeaşi linie. În acest fel, compania stabileşte cursul tehnologiei de producţie şi asigură locuri de muncă şi calificări-cheie.
Locaţia din Dingolfing se transformă pentru mobilitate electrică
“Uzina BMW Group din Dingolfing este un exemplu perfect al modului în care industria auto se transformă pentru mobilitatea electrică. Aici avem totul sub un singur acoperiş: producţia de baterii, motoare electrice şi automobile electrificate”, a explicat Christoph Schröder, directorul uzinei BMW Group din Dingolfing. Astăzi, aproximativ 10% din maşinile produse la Dingolfing sunt deja electrificate. Odată cu lansarea BMW iNEXT în 2021, uzina din Dingolfing va fi capabilă să producă automobile electrice, plug-in hybrid sau cu motor termic pe o singură linie. “Aşa implementăm «Power of Choice» în producţia auto”, a adăugat Schröder. De aceste structuri extrem de flexibile va beneficia şi următoarea generaţie BMW Seria 7, care va fi produsă în uzină şi va fi lansată pe piaţă sub formă de modele cu motorizări termice (benzină şi diesel), sistem plug-in hybrid şi – în premieră – propulsie full electrică.
Dingolfing are ani de competenţă în construcţia componentelor pentru automobile electrice. Bateriile de înaltă tensiune pentru BMW i3 au fost produse în serie aici încă din 2013. Această locaţie produce şi motoare electrice din 2015. Majoritatea bateriilor de înaltă tensiune şi motoarelor electrice pentru toate automobilele electrificate ale BMW Group provin de la Centrul de Competenţă pentru Producţia Sistemelor de Propulsie Electrică. În ultimii ani, structurile existente aprarţinând unui mare depozit de piese al logisticii aftersales a BMW Group au fost modernizate şi au fost utilizate în acest scop.
“În acelaşi timp, am realizat schimbarea de competenţă pe termen lung la locaţie, oferind angajaţilor o pregătire orientată pentru noi sarcini şi extinderea dezvoltării în electromobilitate ca domeniu de activitate viitoare”, a declarat preşedintele Sindicatului de la Dingolfing, Stefan Schmid. “Educaţia şi calificarea ulterioare sunt cheia unei transformări de succes.”
Reţeaua globală de producţie a sistemelor de propulsie electrică este concentrată în Germania
BMW Group are o reţea de producţie extrem de flexibilă pentru trenuri de rulare electrice. Bateriile de înaltă tensiune necesare automobilelor electrificate provin de la cele trei fabrici de baterii din Dingolfing, Spartanburg (SUA) şi Shenyang (China). BMW Group a localizat producţia de baterii şi în Thailanda, unde colaborează cu Dräxlmaier Group. Uzinele BMW Group din Dingolfing şi Landshut produc motoare electrice. Centrul de Competenţă pentru Celule de Baterii din München acoperă întregul lanţ de valori al celulelor de baterii, de la cercetare şi dezvoltare la compoziţia şi proiectarea celulelor de baterii, până la fabricarea pe scară largă.
A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive
În aceeaşi zi cu deschiderea oficială, Centrul de Competenţe a început producţia celei de-a cincea generaţii de tren de rulare electric. Această componentă integrată a sistemului de propulsie electric combină motorul electric, transmisia şi electronica de putere într-o singură casetă. Pământuri rare nu mai sunt necesare. Trenul de rulare este compatibil cu toate conceptele auto şi va fi disponibil cu diferite niveluri de putere pentru diferite modele. Designul foarte integrat al sistemului creşte semnificativ densitatea energetică.
A cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive oferă baterii de înaltă tensiune noi şi mai puternice. Datorită designului modular scalabil, acestea pot fi utilizate în mod flexibil în arhitectura auto respectivă şi în locaţiile de producţie respective. În prezent, Centrul de Competenţă se pregăteşte pentru lansarea producţiei acestor noi baterii de înaltă tensiune.
Furnizare durabilă a materialelor pe termen lung
Dezvoltarea durabilă şi securitatea aprovizionării sunt factori importanţi în extinderea mobilităţii electrice. BMW Group se aprovizionează cu celule de baterii necesare pentru producţia de baterii de înaltă tensiune de la furnizori de sistem de top, care fabrică celulele în conformitate cu specificaţiile exacte ale BMW Group.
Pentru specialiştii în achiziţii ai BMW Group, extragerea şi prelucrarea materiilor prime responsabile din punct de vedere etic încep chiar de la începutul lanţului de valori: aceştia au un interes deosebit pentru lanţurile de furnizare a celulelor de baterii – până la minele în sine. Respectarea standardelor de mediu şi respectarea drepturilor omului sunt prioritare.
Pentru noile sale baterii electrice de înaltă tensiune de generaţia a cincea, compania şi-a restructurat lanţurile de aprovizionare, iar din 2020 se va aproviziona direct cu cobalt şi litiu pentru celulele de baterii. Aceasta asigură transparenţă deplină în ceea ce priveşte provenienţa acestor două materii prime importante pentru baterii. Contractele de furnizare garantează şi securitatea aprovizionării până în 2025 şi anii următori. Pe viitor, cobaltul va fi obţinut direct din mine din Australia şi Maroc, în timp ce litiu va proveni din Australia şi alte ţări.