Bucureşti/Dingolfing/München. BMW Group îşi extinde capacitatea de producţie şi îşi măreşte forţa de muncă la Centrul de Competenţă pentru Producţia Trenurilor de Rulare Electrice de la Dingolfing mai repede decât s-a planificat iniţial.
Datorită cererii în creştere pentru automobile electrificate, uzina se aşteaptă ca numărul de module necesare pentru producţia bateriilor de înaltă tensiune să se dubleze faţă de anul anterior. Numărul de motoare electrice necesare va creşte şi el semnificativ.
Michael Nikolaides, director de producţie a motoarelor şi trenurilor de rulare electrice în cadrul BMW Group, declară: “Pornim o extindere masivă a Centrului de Competenţă pentru Producţia Trenurilor Rulare Electrice de la Dingolfing: de la 8.000 de metri pătraţi, cât acoperă în prezent, la 80.000 de metri pătraţi în viitor.
Acesta este locul unde producem componente de trenuri de rulare pentru modelele noastre integral sau parţial electrice. Până la finalul anului, vom mări numărul angajaţilor în această secţie de la 600 la peste 1.400”. Pe termen mediu, până la 2.000 de angajaţi vor lucra la motoare electrice, module de baterii şi baterii de înaltă tensiune la Dingolfing.
Christoph Schröder, directorul uzinei BMW Group din Dingolfing, completează:
“Datorită strânsei colaborări între dezvoltarea automobilului şi a componentelor, locaţia noastră din Dingolfing este lider al transformării industriei auto. Mai multe de unul din cinci BMW Seria 5 Sedan construite la uzina noastră din Dingolfing este deja un model plug-in hybrid. Livrăm mobilitate electrică premium din Bavaria Inferioară către clienţii din lumea întreagă”.
800 de locuri de muncă noi în producţia de componente electrice – este nevoie de specialişti
Pentru lansările următoare şi creşterea de volum planificată, în prezent sunt recrutaţi la scară largă angajaţi calificaţi – atât intern din uzinele BMW Group, cât şi din afara companiei. Aşa cum a indicat Nikolaides: “Cercetăm şi piaţa specialiştilor pentru viitoarea tehnologie a mobilităţii electrice”.
Portofoliul vast de automobile electrificate creează cerere puternică pentru componente de trenuri de rulare electrice
Lansarea noilor modele plug-in hybrid BMW 330e, BMW X5 xDrive45e şi BMW X3 xDrive30e, împreună cu modelul full electric MINI Cooper SE, duce numărul total de automobile electrificate în portofoliul BMW Group la 12. În 2020, acestora li se vor adăuga modele electrificate suplimentare precum BMW X1 plug-in hybrid şi modelul full electric BMW iX3, alături de o listă lungă de alte noi modele plug-in hybrid.
BMW Group îşi propune să extindă gama sa de automobile electrificate la 25 de modele în 2023 – peste jumătate dintre acestea fiind complet electrice. Un sfert din automobile BMW Group livrate în Europa sunt de aşteptat să fie electrificate în 2021; acest procent va atinge o treime în 2025 şi jumătate în 2030.
În consecinţă, compania are o cerere ridicată corespunzătoare pentru motoare electrice şi baterii. Uzina BMW Group din Dingolfing joacă un rol important în furnizarea acestor componente de trenuri de rulare electrice către alte locaţii.
“Nu alimentăm doar uzina auto de aici din Dingolfing; livrăm baterii şi motoare electrice şi către majoritatea fabricilor noastre auto din lumea întreagă”, spune Nikolaides.
Pregătirile pentru producţia celei de-a cincea generaţii de componente de trenuri de rulare electrice este deja în derulare
Locaţia din Bavaria Inferioară are ani de competenţă în construirea de componente pentru automobilele electrice. Bateriile produse în serie pentru BMW i3 ies de pe linia de asamblare încă din 2013. De atunci, produsele şi procesele au fost optimizate continuu.
Pregătirile sunt deja în derulare pentru producţia celei de-a cincea generaţii a motoarelor electrice şi a bateriilor. Producţia este prevăzută să înceapă în cursul acestui an şi va stabili noi standarde în ceea ce priveşte scalabilitatea şi capacităţile de performanţă.
În paralel au fost luate şi decizii importante de infrastructură. În zonele din jurul Dingolfing se caută o locaţie pentru noul centru de aprovizionare a Centrului de Competenţă pentru Producţia Trenurilor de Rulare Electrice. Acesta ar fi construit pe parcursul următorilor ani şi reprezintă o “platformă logistică” pentru centrul de competenţă odată ce va ajunge la capacitate maximă.
Uzina BMW Group din Dingolfing
Uzina din Dingolfing este una dintre cele 31 de locaţii de producţie pe care BMW Group le are pe mapamond. În fiecare zi, aproximativ 1.500 de automobile BMW Seria 3, Seria 4, Seria 5, Seria 6, Seria 7 şi Seria 8 părăsesc linia de asamblare a uzinei auto 2.4. În 2018, uzina a produs aproape 330.000 de automobile. În prezent, uzina din Dingolfing are o forţă de muncă de aproximativ 18.000 de angajaţi şi 800 de stagiari.
Pe lângă producţia principală de automobile, componentele auto, precum scaune şi piese presate, şi cele pentru şasiu şi tren de rulare sunt şi ele produse la uzina BMW Group din Dingolfing. Datorită competenţei sale în procesarea aluminiului în producţia de automobile şi anii de experienţă în producţia transmisiilor alternative, uzina BMW Group din Dingolfing furnizează locaţiei de producţie din Leipzig componentele principale pentru modelele BMW i, precum baterii de înaltă tensiune, transmisii electrice şi structuri Drive. În plus, la Dingolfing se produc acumulatorii de înaltă tensiune şi motoarele electrice pentru modelele hybrid plug-in ale BMW Group.
De asemenea, locaţia face caroserii brute pentru toate modelele Rolls-Royce. “Dynamic Centre”, un punct de tranzit şi spaţiu de stocare de mari dimensiuni, furnizează organizaţiei retail BMW şi MINI din lumea întreagă piese şi accesorii originale.