● Contract multianual în valoare de aproximativ 285 milioane de euro cu compania americană Livent. ● Extracţie responsabilă a litiului în Argentina ● Participarea la studiul privind extracţia durabilă a litiului în America de Sud ● Wendt: “Devenim mai puţin dependenţi din punct de vedere tehnologic, geografic şi geopolitic de furnizorii individuali” ●
Bucureşti/München. BMW Group va accelera expansiunea mobilităţii electrice în următorii ani. Până în 2030, se aşteaptă ca cel puţin jumătate din vânzările globale ale companiei să provină de la automobile full electrice. Acest lucru va creşte şi nevoia de litiu, o materie primă importantă pentru producţia celulelor de baterii. Din acest motiv, compania se va aproviziona cu litiu de la un al doilea furnizor de frunte, Livent din SUA. Valoarea contractului multianual va totaliza în jur de 285 milioane de euro. Începând cu 2022, Livent va furniza litiu direct producătorilor de baterii ai BMW Group.
“Litiul este una dintre materiile prime-cheie pentru mobilitatea electrică. Prin aprovizionarea cu litiu de la un al doilea furnizor, asigurăm cerinţe pentru producţia celei de-a cincea generaţii de baterii. În acelaşi timp, devenim mai puţin dependenţi din punct de vedere tehnologic, geografic şi geopolitic de furnizorii individuali”, a declarat Dr. Andreas Wendt, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru achiziţii şi reţeaua de furnizori.
În 2019, BMW Group a semnat deja un contract pentru achiziţionarea de litiu din aşa-numitele zăcăminte subterane de la minele australiene. Acum, compania îşi extinde baza de furnizori şi se aprovizionează suplimentar cu litiu din Argentina, de unde materia primă este obţinută din lacurile sărate. Livent foloseşte o metodă inovatoare, care pune accentul pe utilizarea durabilă a apei şi minimizează impactul asupra ecosistemelor şi comunităţilor locale. De asemenea, compania va contribui cu date importante la studiul exploatării durabile a litiului iniţiat de BMW Group.
BMW Group se aprovizionează cu materii prime critice precum litiu şi cobalt direct de la producători şi le pune la dispoziţia furnizorilor săi de baterii. În acest fel, compania creează o transparenţă completă asupra originii şi metodelor de exploatare a materialului.
Extracţie durabilă de litiu în Argentina
Lacurile sărate din regiunea de frontieră dintre Argentina, Bolivia şi Chile găzduiesc aproximativ jumătate din rezervele mondiale de litiu. În exploatarea convenţională a litiului, apa din straturile de sub lacurile sărate este pompată din pământ şi evaporată în bazine puţin adânci.
Livent obţine litiu dintr-o resursă de din nordul Argentinei, folosind o metodă proprietară care este deosebit de prietenoasă cu mediul. Pentru a minimiza impactul asupra ecosistemului înconjurător, cea mai mare parte a apei utilizate este returnată direct în mediu înconjurător şi nu evaporată. Aceasta păstrează în mare măsură echilibrul dintre straturile de apă sărată şi straturile de apă subterană. Solvenţii şi alte substanţe chimice nu intră în contact cu mediul în timpul acestui proces. De asemenea, ocupă mult mai puţin spaţiu, deoarece bazinele de evaporare sunt folosite rareori. Mai mult, compania este implicată în programe educaţionale locale şi măsuri de infrastructură.
Studiu de apă cu litiu în cooperare cu Universitatea din Anchorage Alaska şi Universitatea din Amherst Massachusetts
La sfârşitul anului 2020, BMW Group şi BASF au comandat Universităţii din Anchorage Alaska şi Universităţii din Amherst Massachusetts o analiză ştiinţifică a utilizării apei în diferite metode de extracţie a litiului în America de Sud. Studiul va investiga impactul exploatării litiului asupra resurselor locale de apă şi ecosistemele din jur. Obiectivul este de a îmbunătăţi înţelegerea ştiinţifică a relaţiei dintre apa dulce şi acviferele cu apă sărată de litiu, de a evalua diferite tehnologii şi de a oferi astfel fundamentul pentru evaluarea exploatării durabile a litiului. Studiul va oferi companiilor o bază ştiinţifică pentru a lua decizii mai informate cu privire la exploatarea durabilă a litiului în America Latină. Rezultatele studiului ar trebui să fie disponibile în primul trimestru al anului 2022.
Lucrăm la standarde IRMA stricte pentru extracţia litiului
BMW Group a devenit primul producător auto din întreaga lume care s-a alăturat Iniţiativei pentru Asigurarea Mineritului Responsabil (IRMA) la începutul anului 2020. IRMA este o iniţiativă guvernată de mai mulţi părţi interesate, care a dezvoltat linii directoare pentru extracţia responsabilă a materiilor prime şi a definit cerinţe stricte pentru îndeplinirea standardelor sale de mediu şi sociale. BMW Group şi-a stabilit obiectivul de a avea în viitor furnizori minieri certificaţi conform acestui standard. La recomandarea BMW Group, Livent a devenit acum membru în aşteptare al IRMA, ceea ce înseamnă angajamentul său de a fi supus unui audit terţ în cadrul IRMA. Livent este prima companie cu operaţiuni miniere din Argentina care şi-a asumat acest angajament şi una dintre primele companii miniere de litiu din lume care a făcut acest lucru.
BMW Group creşte ritmul de extindere a mobilităţii electrice
BMW Group va avea deja aproximativ o duzină de modele full electrice pe şosele din 2023. Între prezent şi 2025, BMW Group îşi va creşte vânzările de modele full electrice cu o medie de peste 50% pe an – de peste 10 ori numărul de unităţi vândute în 2020. Până la sfârşitul anului 2025, compania va livra clienţilor un total de aproximativ două milioane de automobile full electrice.
Pe baza previziunilor sale actuale de piaţă, compania se aşteaptă ca cel puţin 50% din vânzările sale globale să provină de la automobile full electrice în 2030. În acel moment, nu va mai exista nici o poziţie de segment din întregul portofoliu de produse al BMW Group în care compania să nu oferă cel puţin un model full electric. De asemenea, compania va fi capabilă să gestioneze un procent mult mai mare de automobile full electrice, dacă cererea se dezvoltă în consecinţă. În total, în următorii 10 ani sau cam aşa ceva, BMW Group va lansa pe şosele aproximativ 10 milioane de automobile full electrice.