- Veniturile grupului au ajuns în Q3 la 19,6 miliarde de euro
- Profit anterior exerciţiului financiar a crescut la 2,26 miliarde de euro
- Marja EBIT pentru segmentul auto s-a îmbunătăţit la 9,4%
- Veniturile BMW Group după nouă luni au urcat la 57,7 miliarde de euro
- După nouă luni, EBIT concernului a crescut la 6,95 miliarde de euro
- Marja EBIT pentru nouă luni a fost de 10,2% pentru segmentul auto
- BMW Group îşi reafirmă previziunile privind veniturile pentru întregul an 2014
BMW Group a continuat să performeze bine atât în cele de-al treilea trimestru, cât şi în primele nouă luni ale anului 2014, reuşind să înregistreze creşteri ale volumului vânzărilor, veniturilor şi câştigurilor cocnernului şi să-şi menţină poziţia de lider la nivel mondial în segmentul premium.
Veniturile BMW Group au crescut în cel de-al treilea trimestru pe baza unui volum mai mare al vânzărilor la 19,600 miliarde de euro(+ 4,5% în comparaţie cu anul anterior 2013: 18,751 miliarde €). Profit anterior exerciţiului financiar (EBIT) a urcat cu 17,1%, la 2,256 miliarde de euro (2013: 1,926 miliarde €) datorită unei game de modele cu valoare mai mare. Profitul brut al BMW Group (EBT) a crescut cu 1,2%, la 2,013 miliarde de euro (2013: 1,989 miliarde €). Toate cele trei date constituie un nou maxim pentru cel de-al treilea trimestru. Profitul net al BMW Group a fost uşor mai mic decât cel de anul trecut, la 1,314 miliarde de euro (2013: 1,330 miliarde € / -1,2%), din cauza cheltuielilor mai mari cu impozitul pe venit. Marja de operare (EBIT) pentru BMW Group a fost de 11,5% (2013: 10,3%).
Numărul total de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate clienţilor la nivel mondial a crescut faţă de anul trecut cu 5,8% în perioada iulie-septembrie, la un nou record de 509.669 de unităţi (2013: 481.657).
Veniturile după nouă luni au crescut cu 3,4%, la 57,740 miliarde de euro (2013: 55,849 miliarde €). EBIT a urcat cu 15,2%, la 6,949 miliarde de euro (2013: 6,030 miliarde €), iar profitul brut cu 13,5%, la 6,839 miliarde de euro (2013: 6,024 miliarde €). Aceste date au marcat şi un nou maxim istoric pentru primele nouă luni ale anului. Profitul net al BMW Group s-a îmbunătăţit cu 12,7%, la 4,547 miliarde de euro (2013: 4,034 miliarde €). Numărul de automobile vândute în primele trei trimestre ale anului a urcat cu 6,5%, la un nou nivel record de 1.529.880 de unităţi (2013: 1.436.178). Marja de operare (EBIT) pentru perioada ianuarie-septembrie a fost de 12,0% (2013: 10,8%).
"Am continuat să performăm bine atât în trimestrul al treilea, cât şi în primele nouă luni din acest an – totul într-un mediu ce reprezintă o provocare continuă", a declarat Norbert Reithofer, preşedintele Consiliului Director al BMW AG, la München.
Segmentul auto: EBIT pentru trimestrul al treilea a ajuns la aproximativ 1,70 miliarde de euro
În perioada de raportare, BMW Group a vândut mai multe automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce decât în orice perioadă similară din istoria sa. Veniturile segmentului auto au crescut în perioada iulie-septembrie cu 5,5%, la 18,142 miliarde de euro (2013: 17,197 miliarde €). EBIT s-a îmbunătăţit cu 9,7%, la 1,697 miliarde de euro (2013: 1,547 miliarde €), ceea ce corespunde unei marje EBIT de 9,4% (2013: 9,0%). Profitul brut al segmentului a urcat la 1,430 miliarde de € (2013: 1,631 miliarde €).
Veniturile segmentului pentru perioada primelor nouă luni au avut un salt de 3,7%, la 53,205 miliarde de euro (2013: 51,305 miliarde €). EBIT a crescut cu 11,4%, la 5,438 miliarde de euro (2013: 4,882 miliarde €), în timp ce profitul brut al segmentului s-a îmbunătăţit cu 11,0%, la 5,323 miliarde de euro (2013: 4,795 miliarde €), ceea ce înseamnă o marjă EBIT de 10,2% (2013: 9,5%).
Marca BMW s-a menţinut pe prima poziţie a segmentului premium în perioada de raportare prin realizarea unor noi date record pentru volumul vânzărilor. În cel de-al treilea trimestru s-a înregistrat o creştere de 6,9%, la 433.145 de unităţi (2013: 405.350) şi cu 9,1%, la 1.319.492 de unităţi (2013: 1.209.598) de-a lungul primelor nouă luni ale anului. Contribuţii bune la aceste performanţe au avut BMW Seria 3, BMW Seria 4 şi BMW Seria 5, precum şi BMW X5, fiecare dintre acestea fiind lider la nivel mondial în segmentul său.
Vânzările BMW Seria 3 în perioada ianuarie-septembrie au fost uşor mai mici decât în urmă cu un an, totalizând 353.078 de unităţi (2013: 365.772 / -3,5%). Trebuie ţinut cont că variantele Coupé şi Cabriolet sunt incluse acum în gama BMW Seria 4. BMW Seria 4 s-a dovedit foarte popular de la lansarea sa pe piaţă în toamna 2013, cu un total de 81.876 de unităţi livrate clienţilor în perioada ianuarie-septembrie. BMW Seria 5 a continuat să se vândă bine, volumul comercializat în primele nouă luni crescând cu 2,8%, la 278.479 de unităţi (2013: 270.902).
Diferitele modele ale familiei BMW X au continuat să se bucure de un grad mare de popularitate. Vânzările BMW X1 au urcat, în primele nouă luni ale anului, cu 0,2%, la 116.722 de unităţi (2013: 116.451), iar cele ale BMW X3 au crescut cu 1,8%, la un total de 116.015 unităţi (2013: 113.945). De la lansarea pe piaţă în vară, volumul de vânzări pentru BMW X4 a atins deja 7.199 de unităţi. Vânzările BMW X5 au înregistrat o îmbunătăţire de 34,2%, la 104.997 de unităţi (2013: 78.244).
De la începutul acestui an, vânzările BMW i3 au depăşit pragul de 10.000 de unităţi, moment marcat în septembrie. În total, 10.199 de unităţi ale automobilului electric inovator au fost vândute în primele nouă luni ale anului. După lansarea pe piaţa din SUA şi Japonia în cel de-al doilea trimestru, BMW i3 a fost disponibil şi în China din luna octombrie. 341 de unităţi BMW i8, lansat în iunie, au fost livrate clienţilor până la finalul lunii septembrie.
Numărul de automobile ale mărcii MINI vândute în cel de-al treilea trimestru au urcat cu 0,2%, la 75.633 de unităţi (2013: 75.482). Vânzările principalului model, MINI Hatch, în cele trei luni menţionate s-au îmbunătăţit cu 12,4%, la 36.452 de unităţi (2013: 32.436). Vânzările mărcii MINI în primele nouă luni ale anului au scăzut, la un total de 207.529 de unităţi (2013: 224.280 / -7,5%), din cauza schimbării principalului model al mărcii. De-a lungul întregului an, vânzările MINI se aşteaptă să fie la acelaşi nivel ridicat ca şi anul trecut. Unul dintre modelele de la care se aşteaptă să genereze un impuls în această perioadă este noul MINI cu cinci uşi, care şi-a făcut apariţia în showroomurile europene la finalul lunii octombrie.
În segmentul de ultralux, Rolls-Royce Motor Cars şi-a mărit vânzările la nivel mondial cu 8,0%, la 891 de unităţi (2013: 825) în cel de-al treilea trimestru şi cu 24,3%, la 2.859 de unităţi (2013: 2.300) în primele nouă luni.
Conform strategiei sale de obţinere a unei distribuţii echilibrate a vânzărilor la nivel mondial, BMW Group a înregistrat creşteri ale vânzărilor în toate regiunile majore de vânzări în perioada ianuarie-septembrie.
În Europa, numărul de automobile vândute a crescut cu 3,4%, la un total de 663.407 unităţi (2013: 641.537). Volumul vânzărilor în Germania a urcat cu 3,2%, la 198.083 de unităţi (2013: 191.889), iar în Marea Britanie cu 2,5%, la 150.626 de unităţi (2013: 146.913).
De la începutul anului, BMW Group a vândut un total de 482.718 unităţi (2013: 422.777) în Asia, depăşind precedenta performanţă pentru nouă luni cu 14,2%. În această perioadă, vânzările în China continentală au urcat cu 17,8%, la 336.499 de unităţi (2013: 285.630).
De asemenea, BMW Group şi-a îmbunătăţit vânzările şi în cele două Americi în perioada scursă de la începutul anului, cu un plus de 3,7%, la 337.852 de unităţi (2013: 325.677). Volumul vânzărilor în SUA a crescut cu 5,2% şi a atins 276.491 de unităţi (2013: 262.745) pentru perioada primelor nouă luni.
Creştere bruscă a câştigurilor pentru segmentul moto
Veniturile segmentului moto în cel de-al treilea trimestru au crescut cu 14,2%, la 370 de milioane de euro (2013: 324 milioane €). EBIT a urcat la 27 de milioane de euro (2013: EBIT negativ de 4 milioane €), în timp ce profitul brut a sărit la 26 de milioane de euro (2013: pierderi brute de 5 milioane €). Volumul vânzărilor pentru al treilea trimestru s-a îmbunătăţit cu 3,6%, la 29.239 de unităţi (2013: 28.213).
Veniturile segmentului în primele nouă luni au crescut cu 10,9%, la 1,370 miliarde de euro (2013: 1,235 miliarde €). EBIT a urcat cu 57,0%, la 146 de milioane de euro (2013: 93 milioane €), iar profitul brut cu 58,9%, la 143 de milioane de euro (2013: 90 milioane €). Volumul vânzărilor a sporit cu 7,6%, la 100.217 unităţi (2013: 93.154), prima dată când BMW Motorrad a depăşit nivelul de 100.000 de motociclete vândute în primele trei trimestre ale anului.
Segmentul Financial Services îşi continuă creşterea
Segmentul Financial Services a continuat să performeze bine de-a lungul celui de-al treilea trimestru din 2014. Veniturile segmentului au fost mai mari cu 4,5%, la 5,221 miliarde de euro (2013: 4,994 miliarde €). Profitul brut s-a îmbunătăţit cu 14,3%, la 455 de milioane de euro (2013: 398 milioane €).
Veniturile pe nouă luni au urcat cu 2,6%, la 15,266 miliarde de euro (2013: 14,882 miliarde €). Profitul brut a fost cu 4,5% mai mare, la 1,373 miliarde de euro (2013: 1,314 miliarde €).
Un total de 1.111.700 contracte noi (2013: 1.104.527) au fost semnate în perioada ianuarie-septembrie în cadrul afacerii de finanţare şi leasing. Portofoliul contractelor de leasing şi creditare existente cu dealerii şi clienţii retail la 30 septembrie 2014 a crescut cu 5,2%, la un total de 4.260.436 de contracte (2013: 4.048.821).
Creştere a forţei de muncă
Numărul de angajaţi la 30 septembrie 2014 a crescut cu 4,3% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului anterior. Per total, BMW Group are la nivel global o forţă de muncă de 114.587 de angajaţi la finalul perioadei de raportare (30 septembrie 2013: 109.871). Creşterea s-a datorat nevoii tot mai mare de ingineri şi personal calificat în dorinţa de a menţine ritmul cu cererea ridicată de automobile, pe de-o parte, şi cu inovaţiile şi dezvoltarea noilor tehnologii, pe de altă parte. Peste 1.500 de ucenici – inclusiv 1.200 în Germania – şi-au început cariera la BMW Group de la începutul noului an de pregătire.
BMW Group îţi reafirmă obiectivele privind câştigurile pentru tot anul
Pe baza performanţelor foarte bune înregistrate în primele nouă luni ale anului 2014, BMW Group doreşte să atingă noi recorduri privind volumul vânzărilor (2013: 1.963.798 de unităţi) şi profitul brut (2013: 7,913 miliarde €): "Ne menţinem pe drumul spre atingerea unei creşteri semnificative a profitului brut al BMW Group pentru tot anul şi pentru livrarea a peste două milioane de automobile pentru intervalul de 12 luni", a declarat Reithofer.
Numai în acest an, BMW Group lansează 16 modele noi şi diferite modele revizuite.
Segmentul auto a continuat să depună eforturi pentru a ating e o marjă EBIT situată în intervalul 8-10% (2013: 9,4%). Cu toate acestea, în funcţie de evoluţiile economice şi politice, actuala marjă ar putea fi peste sau sub intervalul propus. La finalul anului este aşteptată o creştere solidă a veniturilor din segmentul auto (2013: 70,629 miliarde €).
Este de aşteptat ca segmentul moto să continue să performeze bine pe parcursul întregului an. În ciuda condiţiilor dificile de pe pieţele moto internaţionale, se estimează că vânzările vor înregistra o creştere bună faţă de anul anterior (2013: 115.215 unităţi).
Şi pentru segmentul Financial Services se aşteaptă continuarea creşterii în 2014. Ca o consecinţă a investiţiilor aferente, porfitabilitatea capitalurilor proprii este de aşteptat să scadă uşor (2013: 20,2%), dar să depăşească nivelul minim impus de BMW Group – 18%.
Cheltuielile privind noile tehnologii vor rămâne ridicate de-a lungul ultimelor luni ale anului. Un factor important pentru această tendinţă este nevoia de dezvoltare a noilor tehnologii care să reducă şi mai mult emisiile CO2 ca urmare a cerinţelor din ce în ce mai stricte. Pe lângă aceste probleme, economia globală este sensibilă la anumiţi factori de risc. Previziunile BMW Group pentru acest an sunt bazate pe ipoteza că mediul politic şi economic rămâne stabil în 2014.
BMW Group – privire de ansamblu |
Trimestrul al treilea 2014 |
Trimestrul al treilea 2013* |
Variaţie în % |
Volum de vânzări |
|
|
|
Automotbile (unităţi) |
509.669 |
481.657 |
5,8 |
Din care: BMW (unităţi) |
433.145 |
405.350 |
6,9 |
MINI (unităţi) |
75.633 |
75.482 |
0,2 |
Rolls-Royce (unităţi) |
891 |
825 |
8,0 |
Motociclete (unităţi) |
29.239 |
28.213 |
3,6 |
Forţă de muncă 1 |
114.587 |
109.871 |
4,3 |
Flux financiar operaţional Segment auto (miliarde €) |
1,646 |
2,574 |
-36,1 |
Venituri (miliarde €) |
19,600 |
18,751 |
4,5 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
18,142 |
17,197 |
5,5 |
Motociclete (milioane €) |
370 |
324 |
14,2 |
Financial Services (miliarde €) |
5,221 |
4,994 |
4,5 |
Alte entităţi (milioane €) |
2 |
1 |
– |
Eliminări (miliarde €) |
-4,135 |
-3,765 |
-9,8 |
Profit anterior exerciţiului financiar |
2,256 |
1,926 |
17,1 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
1,697 |
1,547 |
9,7 |
Motociclete (milioane €) |
27 |
-4 |
– |
Financial Services (milioane €) |
456 |
390 |
16,9 |
Alte entităţi (milioane €) |
31 |
14 |
– |
Eliminări (milioane €) |
45 |
-21 |
– |
Profit brut (EBT / miliarde €) |
2,013 |
1,989 |
1,2 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
1,430 |
1,631 |
-12,3 |
Motociclete (milioane €) |
26 |
-5 |
– |
Financial Services (milioane €) |
455 |
398 |
14,3 |
Alte entităţi (milioane €) |
63 |
11 |
– |
Eliminări (milioane €) |
39 |
-46 |
– |
Impozit pe venit (milioane €) |
-699 |
-659 |
-6,1 |
Profit net (miliarde €) |
1,314 |
1,330 |
-1,2 |
Venituri per acţiune2 (€) |
1,99/1,99 |
2,02/2,02 |
-1,5/-1,5 |
* Performanţele pentru anul anterior au fost ajustate parţial datorită aplicării IFRS 10 şi IFRS 11.
1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse.
2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială.
|
Ianuarie – septembrie 2014 |
Ianuarie – septembrie 2013* |
Variaţie în % |
Volum de vânzări |
|
|
|
Automotbile (unităţi) |
1.529.880 |
1.436.178 |
6,5 |
Din care: BMW (unităţi) |
1.319.492 |
1.209.598 |
9,1 |
MINI (unităţi) |
207.529 |
224.280 |
-7,5 |
Rolls-Royce (unităţi) |
2.859 |
2.300 |
24,3 |
Motociclete (unităţi) |
100.217 |
93.154 |
7,6 |
Forţă de muncă1 |
114.587 |
109.871 |
4,3 |
Flux financiar operaţional Segment auto (miliarde €) |
5,148 |
6,923 |
-25,6 |
Venituri (miliarde €) |
57,740 |
55,849 |
3,4 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
53,205 |
51,305 |
3,7 |
Motociclete (miliarde €) |
1,370 |
1,235 |
10,9 |
Financial Services (miliarde €) |
15,266 |
14,882 |
2,6 |
Alte entităţi (milioane €) |
5 |
4 |
25,0 |
Eliminări (miliarde €) |
-12,106 |
-11,577 |
-4,6 |
Profit anterior exerciţiului financiar |
6,949 |
6,030 |
15,2 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
5,438 |
4,882 |
11,4 |
Motociclete (milioane €) |
146 |
93 |
57,0 |
Financial Services (miliarde €) |
1,380 |
1,308 |
5,5 |
Alte entităţi (milioane €) |
57 |
38 |
50,0 |
Eliminări (milioane €) |
-72 |
-291 |
– |
Profit brut (EBT / miliarde €) |
6,839 |
6,024 |
13,5 |
Din care: Automobile (miliarde €) |
5,323 |
4,795 |
11,0 |
Motociclete (milioane €) |
143 |
90 |
58,9 |
Financial Services (miliarde €) |
1,373 |
1,314 |
4,5 |
Alte entităţi (milioane €) |
145 |
167 |
-13,2 |
Eliminări (milioane €) |
-145 |
-342 |
– |
Impozit pe venit (miliarde €) |
-2,292 |
-1,990 |
-15,2 |
Profit net (miliarde €) |
4,547 |
4,034 |
12,7 |
Venituri per acţiune2 (€) |
6,90/6,91 |
6,12/6,13 |
12,7/12,7 |
* Datele pentru anul anterior au fost ajustate parţial datorită aplicării IFRS 10 şi IFRS 11.
1 Datele exclud contractele de muncă latente, angajaţii în faza de activitate sau non-activitate din angajamentele part-time anterioare prepensionării şi cei cu venituri reduse.
2 Venituri per acţiune ordinară/preferenţială.