Bucureşti/Detroit/München. 2015 a fost cel mai de succes an din istorie pentru BMW Group, cu vânzări anuale ce au stabilit un record pentru al cincilea an consecutiv.
Pe parcursul anului trecut, un total de 2.247.485 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce au fost livrate clienţilor din lumea întreagă, o creştere de 6,1% faţă de anul anterior. Decembrie 2015 a adus vânzarea a 213.537 de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce (-0,8%).
“În 2015, am lansat un total de 15 modele noi sau supuse unui facelift, iar rezultatele noastre arată că aceste automobile noi inovatoare sunt populare în rândul clienţilor”, a declarat Dr. Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW, cu ocazia Salonului Internaţional Auto de la Detroit. “Vânzările noastre au crescut constant de-a lungul anului, în ciuda situaţiei potrivnice de pe unele pieţe. Ne aşteptăm ca multe dintre aceste provocări să continue în 2016, aşa că este important să continuăm să reacţionăm flexibil la condiţiile de piaţă din dorinţa de a ne menţine succesul”, a continuat.
De asemenea, BMW a înregistrat al cincilea an-record consecutiv în privinţa vânzărilor – în 2015, brandul a reuşit să livreze către clienţi 1.905.234 de automobile, o creştere de 5,2% faţă de anul anterior. Vânzările mărcii în decembrie au fost aproape de rezultatul remarcabil al anului 2014, cu un total de 176.681 de automobile BMW ce au fost livrate clienţilor (-0,7%).
În 2015, produsele au reuşit creşteri semnificative ale vânzărilor de-a lungul întregii game BMW, comparativ cu anul anterior. BMW Seria 2 s-a dovedit foarte populară în rândul clienţilor, cu un total de 157.144 de unităţi vândute de-a lungul anului. Cu un total de peste 107.000 de unităţi livrate, BMW Seria 2 Active Tourer şi Gran Tourer au vândut foarte bine pe parcursul primului an complet de vânzări, acoperind peste două treimi din performanţele gamei. Acelaşi succes similar l-a avut BMW Seria 4, ale cărei vânzări au crescut cu 27,4%, la un total de 152.390 de unităţi. Livrările pentru BMW X4 au fost de peste două ori mai mari faţă de anul anterior, la un total de 55.050 de unităţi (+153,8%). Per total, familia BMW X continuă să fie un vector semnificativ de creştere a vânzărilor mărcii, astfel că BMW X5 a obţinut un plus de 14,1%, la un total de 168.143 de livrări în întreaga lume, în timp ce evoluţia BMW X6 a fost de peste 50%, la 46.305 unităţi.
Vânzările BMW i au crescut cu 65,9% în 2015, la un total de 29.513 unităţi livrate clienţilor. În întreaga lume, 24.057 de clienţi au intrat în posesia cheilor de la un model BMW i3 (+49,9%), în timp ce vânzările BMW i8 au atins un total de 5.456 unităţi.
În 2015, MINI a reuşit un nou record anual pentru întreaga sa istorie, cu un total de 338.466 de automobile livrate clienţilor din întreaga lume, o creştere de 12,0% în comparaţie cu anul anterior. MINI Hatch cu trei uşi a avut vânzări ce au totalizat 127.194 de automobile (+0,2% în 2015), în timp ce 94.788 de clienţi au intrat în posesia unui nou MINI Hatch cu cinci uşi. Noul MINI Clubman, care a devenit disponibil din luna octombrie, a fost livrat către 8.003 clienţi.
Peter Schwarzenbauer, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil pentru MINI, BMW Motorrad şi Rolls-Royce, a comentat: “Suntem încântaţi că gama nouă de modele a mărcii a adus cel mai bun rezultat al vânzărilor din istoria MINI. MINI Hatch cu trei uşi este popular ca întotdeauna, iar MINI Hatch cu cinci uşi a atras mulţi clienţi noi pentru marcă. Sunt sigur că noul MINI Cabrio, care va fi lansat pe piaţă în martie, va furniza un impuls suplimentar pentru întregul an 2016. Succesul nostru pe parcursul anului anterior demonstrează că MINI se îndrepată în direcţia corectă”.
Rolls-Royce Motor Cars a anunţat al doua cea mai bună performanţă a vânzărilor din istoria de 112 ani a brandului. Marca din Goodwood a livrat clienţilor 3.785 de unităţi (-6,8%) de-a lungul anului 2015. Vânzări importante au fost raportate pretutindeni în lume, cu excepţia Chinei continentale unde situaţia potrivnică semnificativă a avut impact asupra întregului sector de lux. În toate regiunile, principalii vectori ai vânzărilor au fost gamele Wraith şi Ghost, în timp ce Phantom rămâne vârful aisbergului pentru companie, reafirmându-şi statutul de cel mai dorit produs de superlux din lume. Noul Rolls-Royce Dawn Drophead a fost prezentat în septembrie, doborând toate recordurile anterioare în ceea ce priveşte precomenzile. Primele livrări către clienţi vor avea loc în trimestrul al doilea din 2016.
În 2015, BMW Group a obţinut o creştere a livrărilor în toate regiunile majore de vânzări, în conformitate cu politica pe care o duce compania, de a obţine vânzări echilibrate în întreaga lume.
Aproape un milion de automobile BMW şi MINI au fost vândute în Europa pe parcursul anului 2015. Regiunea a fost un vector semnificativ de creştere, după ce vânzările anuale au totalizat 999.669 de unităţi (+9,4%). Multe mărci din regiune au reuşit salturi ale vânzărilor de peste 10 procente în 2015 – Marea Britanie, a patra cea mai importantă piaţă a BMW Group, a crescut cu 12,7% (230.652 de unităţi), în timp ce Franţa a reuşit un salt de 15,0% (77.577). Pieţele din sudul Europei au continuat să-şi revină, astfel că au avut vânzări mai mari cu 19,2% (45.550) în Spania şi cu 12,3% (71.173) în Italia.
America a avut o evoluţie a vânzărilor BMW şi MINI de 2,8% pe parcursul anului 2015, cu un total de 494.629 de unităţi ce au fost livrate clienţilor în regiune. În 2015, 404.537 de automobile BMW şi MINI au ajuns la clienţii din SUA (+2,2%), în timp ce vânzările din Canada au urcat cu 10,1%, la un total de 42.052 de unităţi, iar cele din Mexic cu 17,3% (17.475).
În Asia, vânzările BMW şi MINI au crescut cu 4,2% în 2015, la un total de 684.121 de automobile comercializate în regiune. În 2015, 463.736 unităţi BMW şi MINI au fost vândute în China continentală (+1,7%). În Coreea de Sud, 54.575 de clienţi au primit cheile unui BMW sau MINI nou, o creştere de 17,6%, în timp ce Japonia a reuşit un salt de 8,1%, la un total de 69.199 de unităţi.
Încă o dată, BMW Motorrad a vândut, în 2015, considerabil mai multe motociclete şi maxiscutere decât în anul anterior. A fost al cincilea an consecutiv în care segmentul moto al BMW Group a obţinut un nou maxim istoric. Cu 136.963 de unităţi livrate (2014: 123.495) în 2015, BMW Motorrad a atins o creştere de 10,9% faţă de anul precedent. În decembrie, livrările au crescut la un nou maxim istoric de 7.497 de unităţi (2014: 7.032), adică o creştere de 6,6%.
Vânzările BMW Group în/până în decembrie 2015, pe scurt
în decembrie 2015 |
Comparativ cu anul anterior |
Până în/inclusiv decembrie 2015 |
Comparativ cu anul anterior |
|
BMW Group Automobiles |
213.537 |
-0,8% |
2.247.485 |
+6,1% |
BMW |
176.681 |
-0,7% |
1.905.234 |
+5,2% |
MINI |
36.375 |
-1,1% |
338.466 |
+12,0% |
Rolls-Royce |
481 |
-1,8% |
3.785 |
-6,8% |
BMW Motorrad |
7.497 |
+6,6% |
136.963 |
+10,9% |