Creştere a vânzărilor de 8,1% la 900.539 de automobile, în primele şase luni.
Robertson: Avem în vedere un nou record al vânzărilor pentru 2012.
BMW Group a înregistrat vânzări-record pentru primele şase luni ale anului, cu un total de 900.539 de automobile livrate la nivel mondial, o creştere de 8,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (2011: 833.391). De asemenea, compania a avut a doua cea mai bună performanţă a vânzărilor din istorie, pentru o singură lună, cu 172.516 maşini ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate în iunie (2011: 165.868/ +4,0%).
Ian Robertson, membru al Consiliului Director şi director de vânzări şi marketing BMW, a declarat la München: "Suntem extrem de încântaţi de rezultatul pozitiv al primei jumătăţi a anului. BMW Group a înregistrat un record al vânzărilor pentru iunie şi pentru primele şase luni ale anului, astfel că pentru întregul an 2012 avem în vedere un record absolut. În următoarele luni vor fi lansate noi modele, care vor avea misiunea de a continua ritmul acesta şi în a doua jumătate a anului. În calitate de compania auto premium cu cele mai mari vânzări la nivel mondial, este important pentru noi să continuăm păstrarea unui echilibru bun între Europa, Asia şi Americi şi să înregistrăm salturi pozitive pe toate continentele, pe pieţe mari şi mici".
BMW Group a înregistrat evoluţii pozitive pe toate continentele în luna analizată. În Europa, vânzările au crescut cu 1,5%, la 92.686 automobile (2011: 91.356). În acest an, vânzările BMW Group au rămas la nivelul anului anterior, prin cele 437.066 de maşini livrate clienţilor din Europa (2011: 437.399/ -0,1%). BMW Seria 3 Touring, care deţine două treimi din înmatriculările gamei BMW Seria 3 pe piaţa internă din Germania, este de aşteptat să aducă un impuls nou pe pieţele europene după lansarea din septembrie.
În Asia, BMW Group a livrat 237.875 de maşini în primele şase luni din 2012 şi a înregistrat o creştere de 25,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011 (anul trecut: 189.254). În luna iunie, 38.352 automobile au fost livrate (2011: 34.836/ +10,1%). În prima jumătate a anului, numeroase pieţe din Asia au avut parte de creşteri exprimate cu două cifre, inclusiv pieţe mici precum Indonezia (1.061/ +48,0%), dar şi pieţe mari precum Japonia (27.698/ +27,4%) şi China. Partea continentală a Chinei a înregistrat 23.930 livrări în iunie, o creştere de 13,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (2011: 21.158). Din cauza schimbărilor de gamă, unele modele nu au mai fost disponibile în luna analizată. Comparativ cu anul trecut, 158.956 automobile BMW şi MINI au fost comercializate în China continentală (2011: 121.614), ceea ce înseamnă o creştere de 30,7%. Lansarea noului BMW Seria 3 (ampatament lung), disponibil de la mijlocul lunii iulie, este de aşteptat să impulsioneze şi mai mult vânzările din China în cea de-a doua jumătate a anului.
America a înregistrat o uşoară creştere a vânzărilor în luna iunie, cu un total de 35.116 automobile livrate (2011: 34.414/ +2,0%). În primele şase luni, 194.620 maşini au fost livrate clienţilor din America, ceea ce a însemnat un uşor salt, de +8,8%, faţă de anul trecut (178.901).
În SUA 27.720 de automobile au fost înmatriculate în luna ce a închis primul semestru, o creştere de +3,2% faţă de aceeaşi lună a anului anterior (2011: 26.865). De la începutul acestui an, vânzările BMW Group au urcat cu 10,5%, la 158.563 maşini, comparativ cu nivelul înregistrat în aceeaşi perioadă din 2011, 143.521. Este de aşteptat ca apariţia noului BMW Seria 3 cu xDrive şi a modelului BMW X1 în septembrie să ofere un impuls major vânzărilor BMW din SUA în a doua jumătate a anului.
România: În România, BMW Group a înregistrat cea mai bună jumătate de an de după 2008. Până în iunie 2012 au fost livrate în total 964 de modele BMW (2011:800/ +20,1%) şi 75 MINI (2011:65/ +15,4%).
Cea mai importantă creştere a fost obţinută de BMW X3 care urcă pe prima poziţie în topul celor mai vândute modele ale mărcii în acest an (160 unităţi, +77,8%). Pe poziţia a doua sunt BMW X1 (156 unităţi) şi BMW Seria 5 (154 unităţi). În total, 2 din 3 clienţi au optat pentru modele din gama BMW X, în timp ce peste 90% au ales un diesel.
MINI hatchback şi MINI Countryman sunt cele mai populare modele ale mărcii britanice. În timp ce în ceea ce priveşte motorizarea, opţiunile înclină către propulsorul de top benzină – Cooper S, 1,6 litri TwinScroll Turbo 184 CP.
“Ne-am întărit poziţia pe piaţa din România. Ne construim creşterea pe o gamă tot mai largă de modele: gama BMW X şi BMW Seria 5. După primirea excelentă în presă la lansare, aşteptăm rezultate excelente şi pentru BMW Seria 1 şi BMW Seria 3. În acelaşi timp ne întărim reţeaua cu noi parteneri, în timp ce vechii parteneri (de exemplu APAN Motors în Brăila şi GrupWest Arad) îşi îmbunătăţesc locaţiile deja existente (ultimul – Bavaria Motors Constanţa),” a explicat Marco Schulz, director general BMW Group România.
BMW: La nivel mondial, vânzările mărcii BMW au totalizat 139.869 unităţi (2011: 134.444/ +4,0%) în luna analizată. Per totalul primelor şase luni din 2012, 747.064 automobile ale mărcii BMW (2011: 689.884) au fost livrate clienţilor din lumea întreagă – o creştere de +8,3%. BMW Seria 1 hatchback (5 uşi) a fost unul dintre modelele mărcii care au dus la această creştere în prima jumătate a anului, cu aproape 90.000 de unităţi vândute, un salt de 51,0% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (89.490/ 2011: 59,249). Versiunea cu trei uşi a modelului BMW Seria 1 Hatch va fi disponibilă din septembrie. BMW Seria 3 Sedan a înregistrat creşteri spectaculoase, cu un total de 135.976 automobile livrate clienţilor, în urcare cu 15,4% comparativ cu anul trecut (2011: 117.802). Şi cererea pentru BMW X3 rămâne importantă, vânzările crescând cu 38,4% la un total de 74.098 unităţi în prima jumătate a anului (2011: 53.520).
BMW Seria 6 a fost un alt model cu o reacţie excelentă din partea clienţilor, în primele şase luni ale anului fiind vândute aproape 10.000 de maşini, o creştere de 222,0% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (10.346/ 2011: 3.213). Ediţiile revizuite ale "navei-amiral" BMW Seria 7 şi BMW X1 vor fi lansate pe mai multe pieţe de pe mapamond în cursul lunii iulie, astfel că este de aşteptat să contribuie la trendul pozitiv al vânzărilor mărcii BMW.
MINI: La nivel global, vânzările MINI au urcat cu 3,9% în luna iunie, la un total de 32.337 unităţi (2011: 31.112). În primul semestru din acest an, MINI a vândut cu +7,0% mai multe automobile, 151.875 unităţi, comparativ cu nivelul din primele şase luni ale anului anterior: 141.915. Cererea pentru MINI Countryman rămâne la un nivel ridicat, fiind livrate clienţilor aproape 50.000 de unităţi, o creştere de +23,4% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2011 (49.588/ 2011: 40.174). În prima jumătate a anului, MINI a înregistrat creşteri importante pe numeroase pieţe din Asia, incluzând China continentală cu 11.356 unităţi (2011: 8.445/ +34,5%) şi Japonia cu 8.332 automobile (2011: 6.312/ +32%). În SUA, MINI a înregistrat o creştere solidă a vânzărilor, +7,5%, la un volum de 32.059 unităţi faţă de 29.816 maşini vândute în semestrul întâi din 2011.
ROLLS-ROYCE: Rolls-Royce a continuat să aibă parte de o creştere susţinută, aspect care a fost previzionat la începutul anului 2012. La jumătatea anului, constructorul automobilelor de lux a raportat vânzarea a 1.600 de automobile la nivel global, ceea ce este o uşoară creştere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (2011: 1.592). Rolls-Royce priveşte spre un nou an-record, producţia modelului Phantom Series II urmând să înceapă în septembrie, iar livrările pe pieţele lumii în scurt timp după aceea.
Motociclete: În primele şase luni din 2012, BMW Motorrad a vândut 59.189 unităţi, ceea ce este o uşoară scădere faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (2011: 60.580/ -2,3%). În luna iunie au fost vândute 10.271 motociclete (2011: 11.831/ -13,2%). BMW Motorrad se aşteaptă la o creştere puternică în cel de-al doilea semestru din 2012 şi doreşte să înregistreze un nivel-record al vânzărilor pentru întregul an. Husqvarna Motorcycles a înregistrat o creştere a livrărilor pentru a şasea lună consecutiv. În prima jumătate a anului, Husqvarna a livrat 5.235 motociclete (2011: 3.530 unităţi), o creştere de +48,3%. În iunie, 815 motociclete (2011: 450 unităţi) au fost livrate prin reţeaua de dealeri Husqvarna, +81,1 % faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.