• Creştere pentru luna iulie de 7,6%, la 163.959 de automobile
• Pentru primele şapte luni ale anului plus de 7,0%, totalizând 1.184.170 de unităţi
• În primele şapte luni, marca BMW a vândut peste un milion de automobile
Vânzările automobilelor BMW Group au atins un nou maxim pentru luna iulie, cu un total de 163.959 automobile livrate la nivel mondial, o creştere de 7,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut (2013: 152.351). Vânzările globale faţă anul anterior sunt şi ele la un nou nivel record, cu 1.184.170 de unităţi livrate clienţilor în primele şapte luni ale anului (2013: 1.106.852 / +7,0%).
"Suntem încântaţi să vedem că rezultatele excelente ale vânzărilor din prima jumătate a anului continuă şi în iulie", a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului Director BMW AG şi responsabil pentru vânzări şi marketing BMW. "Obiectivul nostru este să ne asigurăm că vânzările rămân echilibrate la nivel global şi suntem încrezători că gama puternică de modele ne va permite să ne îndeplinim ceea ce ne-am propus. Succesul noilor automobile precum BMW X4, a cărui vânzare a început în iulie, demonstrează că oferim clienţilor ceea ce îşi doresc." Concluzionând situaţia vânzărilor la nivel global şi previzionând ultima parte a anului 2014, Robertson a adăugat: "Suntem încrezători că impulsul pozitiv al vânzărilor va continua, ceea ce va asigura că vom vinde peste două milioane de automobile în acest an, cu un accent clar pe o creştere profitabilă".
Vânzările globale ale automobilelor mărcii BMW au crescut cu 8,4%, la 139.399 de unităţi, în iulie (2013: 128.596), ceea ce a făcut ca totalul anual să fie de 1.025.747 de automobile – prima dată când brandul a vândut peste un milion de maşini într-o perioadă aşa scurtă din an (2013: 932.823 / +10,0%). Multe segmente au demonstrat rate constante de creştere. Livrările liderului vânzărilor, BMW Seria 3, au ajuns la 271.720 de unităţi în acest an (2013: 255.745 / +6,2%), iar nou-lansatul BMW Seria 4 a înregistrat 57.524 automobile vândute în aceeaşi perioadă. Şi BMW Seria 5 a avut vânzări mai mari cu 7,4% în primele şapte luni ale anului, cu un total de 223.587 de unităţi livrate (2013: 208.093). Vânzările gamei BMW X continuă să crească: iulie a însemnat primele livrări către clienţi ale noului BMW X4 şi un total de 1.296 unităţi vândute în prima lună, cu o cerere mare din partea clienţilor pentru acest model. Creşterea spectaculoasă a vânzărilor pentru BMW X5 a continuat cu un salt de 31,4% faţă de acelaşi interval al anului trecut, totalul fiind de 79.537 de unităţi (2013: 60.544).
La un an după premiera internaţională a automobilului electric BMW i3, vânzările modelului destinat pentru marile aglomerări urbane au ajuns la 6.620 de unităţi.
Volumul vânzărilor MINI se află peste nivelul de anul trecut, ceea ce a permis obţinerea celui mai bun record pentru luna iulie. Un total de 24.259 de automobile au fost livrate clienţilor în lumea întreagă (2013: 23.515 / +3,2%), iar această tendinţă pozitivă este de aşteptat să continue şi în cea de-a doua jumătate a anului. Principalul model al mărcii, MINI Hatch, a înregistrat o creştere de 22,3% a vânzărilor pentru cea de-a treia generaţie în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut, un total de 11.970 de unităţi fiind livrate în iulie (2013: 9.785). Faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, au fost vândute 156.154 de automobile MINI (2013: 172.314 / -9,4%).
BMW Motorrad a reuşit cea mai bună lună iulie din istorie, cu un total de 11.661 de motociclete şi maxiscutere livrate (2013: 11.241 / +3,7%). Faţă de acelaşi interval al anului trecut, 82.639 de unităţi au fost comercializate, o creştere solidă de 8,5% faţă de intervalul din 2013 la care se face referire (76.182).
BMW Group a reuşit creşteri pe toate continentele
În Asia, compania a livrat 373.594 de automobile BMW şi MINI în primele şapte luni ale anului, o creştere de 17,2% în comparaţie cu finalul lunii iulie a anului trecut (2013: 318.821). Creştere puternică, de peste 10 procente, continuă să fie înregistrată în China continentală, unde vânzările pentru anul acesta sunt mai mari cu 21,8%, la un total de 261.919 unităţi (2013: 214.994). O altă piaţă din regiune care a prezentat o creştere foarte evidentă a fost Coreea de Sud, unde livrările pentru aceeaşi perioadă au totalizat 25.736 de automobile (2013: 22.053 / +16,7%).
Vânzările mărcilor BMW şi MINI au continuat cu o creştere constantă în Americi. De la un an la altul, regiunea a înregistrat vânzări mai mari cu 3,6%, la un total de 259.658 de unităţi (2013: 250.517). În SUA, vânzările pentru primele şapte luni ale anului au atins nivelul de 213.754 de automobile, o creştere de 5,4% faţă de aceeaşi perioadă din 2013 (202.780).
În Europa, vânzările BMW Group au urcat cu 2,8% de la începutul anului, un total de 513.707 automobile BMW şi MINI fiind livrate clienţilor (2013: 499.902). Iulie a însemnat o creştere consistentă în Marea Britanie – a patra cea mai mare piaţă a companiei -, unde vânzările au urcat cu 9,3% (12.920 / 2013: 11.825). Faţă de primele şapte luni ale anului anterior, vânzările au crescut cu 2,5%, la un total de 111.261 automobile (2013: 108.578). Piaţa internă din Germania a crescut bine în iulie, înmatriculările de automobile noi BMW şi MINI fiind mai mari cu 8,7% – 23.646 unităţi.