Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Group a continuat traseul de succes si in 2012

• Reithofer: Cel mai bun an din istoria companiei
• Veniturile concernului au crescut cu 11,7%, la 76,8 miliarde de euro
• EBIT a urcat cu 3,5%, la 8,3 miliarde de euro
• Profitul brut s-a majorat cu 5,9%, la 7,8 miliarde de euro
• Profitul concernului a crescut cu 4,4%, la 5,1 miliarde de euro
• Marjă EBIT de 10,9% pentru sectorul auto
• Dividend-record de 2,50 euro per acţiune ordinară

BMW Group a continuat povestea de succes şi în anul fiscal 2012. Veniturile concernului au crescut, în comparaţi cu anul anterior, cu 11,7%, ajungând la un nou record de 76,848 miliarde € (2011: 68,821 miliarde €). În ciuda cheltuielilor cu tehnologiile noi şi costurile de personal în creştere, încasările au ajuns şi ele la un nou nivel-record. Profitul înaintea exerciţiului financiar (EBIT) a crescut cu 3,5%, la 8,300 miliarde € (2011: 8,018 miliarde €), în timp ce profitul brut (EBT) a urcat la 7,819 miliarde € (2011: 7,383 miliarde €), o îmbunătăţire de 5,9%. Profitul concernului în anul fiscal anterior a înregistrat o creştere de 4,4%, la 5,122 miliarde € (2011: 4,907 miliarde €).

Numărul total de automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce ce au fost livrate clienţilor la nivel global în 2012 a crescut cu 10,6%, la un nou maxim de 1.845.186 de unităţi (2011: 1.668.982 unităţi), ceea ce a permis ca BMW Group să-şi păstreze poziţia de lider mondial al constructorilor premium.

"Anul trecut a fost cel mai de succes din întreaga istorie a companiei BMW Group, cu noi niveluri-record în ceea ce priveşte volumul vânzărilor, veniturile şi încasările concernului. Ne-am îndeplinit sau am depăşit toate obiectivele pe care ni le-am propus pentru 2012 în ciuda unor condiţii foarte dificile pe piaţă", a declarat Norbert Reithofer, preşedintele Consiliului Director BMW AG, la München.

Dividendele vor creşte la 2,50 € pentru acţiunile ordinare

Consiliul Director şi Consiliul de Administraţie vor propune acţionarilor la Adunarea Generală anuală de pe 14 mai 2013 ca dividendele să crească la 2,50 € (2011: 2,30 €) per acţiune ordinară şi 2,52 € (2011: 2,32 €) per acţiune preferenţială. Pe baza acestor date, distribuţia totală va creşte la 1,640 miliarde € (2011: 1,508 miliarde €), corespunzător unui raport de distribuţie de 32,0% (2011: 30,7%). "Creşterea dividendelor reflectă performanţele excelente înregistrate de BMW Group în 2012, precum şi soliditatea încasărilor şi a poziţiei financiare", a comentat Friedrich Eichiner, membru al Consiliului Director, responsabil pentru finanţe.

Segmentul auto: EBIT creşte la 7,62 miliarde €

În 2012, mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce au reuşit să înregistreze noi recorduri ale volumului de vânzări. Veniturile segmentului auto au crescut cu 11,0%, la 70,208 miliarde € (2011: 63,229 miliarde €), datorită creşterii clare a numărului de automobile vândute. EBIT pentru segmentul auto a urcat la 7,624 miliarde € (2011: 7,477 miliarde € / +2,0%), astfel că marja EBIT a fost de 10,9%. Profitul brut a sporit la 7,195 miliarde € (2011: 6,823 miliarde €), un salt de 5,5% faţă de anul anterior.

Vânzările mărcii BMW au crescut cu 11,6%, la 1.540.085 de unităţi (2011: 1.380.384 unităţi), astfel că, în premieră pentru istoria mărcii, a fost depăşit pragul de 1,5 milioane de automobile comercializate într-un singur an financiar. Un factor important care a contribuit la această reuşită l-a reprezentat evoluţia BMW Seria 1, model ale cărui vânzări au crescut cu 28,6%, la 226.829 de unităţi (2011: 176.418), astfel că a fost cea mai bine vândută maşină din segmentul ei.

A continuat şi povestea de succes BMW Seria 3, cu vânzări care au crescut cu 5,8% în 2012, la 406.752 de unităţi (2011: 384.464). BMW Seria 3 Sedan a fost lider al segmentului său prin cele 294.045 de unităţi (2011: 240.279 / +22,4%) vândute în anul anterior. Cu un volum al vânzărilor de 359.016 de unităţi (2011: 332.501 / +8,0%), BMW Seria 5 s-a menţinut în pole position în segmentul său. BMW Seria 6 a avut o evoluţie excelentă, cu 23.193 de unităţi vândute (2011: 9.396 / +146,8%).

Diferitele modele ale gamei BMW X au avut evoluţii bune în 2012. Vânzările BMW X1 au crescut cu 16,9%, la 147.776 de unităţi (2011: 126.429), ceea ce îl face cel mai bine vândut model din segmentul său. Şi BMW X3 a înregistrat o creştere evidentă (27,1%), cu 149.853 de unităţi vândute (2011: 117.944). BMW X5 şi BMW X6 au fost vândute în 108.544 de unităţi (2011: 104.827 / +3,5%), respectiv 43.689 de unităţi (2011: 40.822 / +7,0%).

Pentru prima dată în istoria mărcii, brandul MINI a depăşit un nivel al vânzărilor de 300.000 de unităţi de-a lungul unui singur an – în 2012 au fost comercializate cu 5,8%, adică 301.526 de unităţi, faţă de 2011 (285.060). MINI Countryman a reuşit o performanţă deosebită şi a marcat o creştere de 14,9%, în total 102.271 de unităţi (2011: 89.036). Vânzările modelului MINI Coupé au totalizat 11.311 unităţi (2011: 3.799), astfel că aproape şi-a triplat volumul faţă de ceea ce se comercializase cu un an înainte. Din punct de vedere al variantelor, 44,5% dintre clienţi au optat pentru MINI Cooper, 35,7% pentru MINI Cooper S şi 19,8% pentru MINI One.

Rolls-Royce a fost lider incontestabil al segmentului de superlux în 2012. Per total, 3.575 de unităţi au fost vândute de-a lungul anului (2011: 3.538 / +1,0%), o cerere deosebită înregistrând modelele Phantom şi Ghost.

BMW Group a reuşit să-şi sporească volumul vânzărilor în aproape toate regiunile în care este activ. Numărul de automobile vândute în Europa, cea mai mare piaţă a concernului, a înregistrat o creştere de 0,8%, la un total de 865.417 de unităţi, în ciuda condiţiilor economice dificile care au dominat multe dintre ţări.

Volumul vânzărilor în Asia a crescut cu 31,4%, la 493.393 de unităţi, printre care 327.341 de modele BMW şi MINI care au fost comercializate în China (excluzând Hong Kong şi Taiwan), astfel că a reprezentat o creştere de 40,1% în această ţară. A fost pentru prima dată când BMW Group a vândut peste 300.000 de automobile în China pe parcursul unui singur an. În Japonia, numărul de maşini vândute a sporit cu 19,0%, la 56.701 de unităţi.

O creştere bună a fost înregistrată şi pe continentul american, volumul vânzărilor sporind cu 11,8%, la un total de 425.382 de unităţi. În SUA, vânzările au crescut cu 13,8%, la 348.532 de unităţi, ceea ce a permis ca BMW să-şi păstreze poziţia de lider al segmentului premium pe această piaţă.

Şi segmentul motocicletelor a obţinut un record al volumului de vânzări

De-a lungul anului trecut, în întreaga lume au fost vândute 117.109 motociclete ale mărcilor BMW şi Husqvarna (2011: 113.572 / +3,1%), un nou record al volumului de vânzări pentru acest segment.

Vânzările de motociclete ale mărcii BMW au crescut cu 2,0%, la 106.358 de unităţi (2011: 104.286), în timp ce Husqvarna a livrat 10.751 de motociclete către clienţii săi (2011: 9.286 / +15,8%). În viitor, segmentul moto intenţionează să se concentreze exclusiv pe marca BMW. La finalul lunii ianuarie 2013, BMW Group a semnat un contract cu compania austriacă Pierer Industrie AG pentru vânzarea Husqvarna.

Veniturile segmentului au crescut cu 3,8%, la 1,490 miliarde € (2011: 1,436 miliarde €). Cu toate acestea, EBIT a coborât la 9 milioane € (2011: 45 milioane € / -80,0%) ca urmare a noii direcţii care a fost abordată de divizia de motociclete a BMW Group. Profitul brut a scăzut corespunzător la 6 milioane € (2011: 41 milioane € / – 85,4%).

Segmentul Financial Services îşi menţine creşterea

Şi segmentul Financial Services a continuat să performeze bine în cursul anului anterior. Veniturile au crescut cu 11,7%, la 19,550 miliarde € (2011: 17,510 miliarde €). Profitul brut a totalizat 1,561 miliarde € (2011: 1,790 miliarde € / -12,8%), scăderea încasărilor segmentului a fost o reflectare în special a datelor foarte mari înregistrate în anul precedent: în 2011, segmentul a obţinut venituri excepţionale, de 439 milioane €, rezultate din reducerea provizioanelor pentru valoarea reziduală şi riscurile pentru credite neperformante. Contractele de leasing aflate la final au produs un câştig excepţional în 2012, de 124 milioane €.

Numărul de contracte noi de leasing şi finanţare care au fost semnate la nivel global (1.341.296) a fost cu 12,1% mai mare decât cel din anul anterior. La finalul anului, numărul de contracte de leasing şi finanţare existente cu dealerii şi clienţii retail era mai mare cu 7,1%, adică 3.846.364 de contracte.

Forţa de muncă a crescut cu 5,6%

În 2012 s-a înregistrat o creştere semnificativă a forţei de muncă BMW Group, saltul fiind de 5,6%, la 105.876 de angajaţi. BMW Group a continuat să recruteze personal, în special ingineri şi muncitori calificaţi, în dorinţa de a menţine ritmul cu cererea actuală de automobile BMW Group, dar şi de a veni cu inovaţii şi de a dezvolta noi tehnologii.

BMW Group în trimestrul patru din 2012

Veniturile BMW Group au crescut în cel de-al patrulea trimestru cu 11,9%, la 20,536 miliarde € (2011: 18,349 miliarde €). EBIT a sporit cu 14,1%, la 1,894 miliarde € (2011: 1,660 miliarde €), iar profitul brut a urcat cu 32,9%, la1,779 miliarde € (2011: 1,339 miliarde €). Profitul net a fost de 1,207 miliarde € (2011: 879 milioane €), o îmbunătăţire de 37,3%. Numărul total de automobile ale BMW, MINI şi Rolls-Royce care au fost livrate clienţilor în intervalul octombrie-decembrie a crescut cu 16,8%, totalizând 509.684 de unităţi (2011: 436.398).

Veniturile segmentului auto au crescut cu 15,8% în cel de-al patrulea trimestru, la 19,496 miliarde € (2011: 16,838 miliarde €). Şi EBIT a înregistrat un salt clar, totalizând 2,076 miliarde € (2011: 1,542 miliarde € / +34,6%), iar profitul brut a urcat cu 63,4%, la 1,921 miliarde € (2011: 1,176 miliarde €). Marja EBIT pentru segmentul auto a fost de 10,6%.

În ultimul trimestru din 2012, veniturile segmentului moto au urcat cu 7,5%, la 274 milioane € (2011: 255 milioane €). Segmentul a raportat EBIT negativ în Q4, -73 milioane € (2011: -17 milioane €) şi o pierdere brută de 74 milioane € (2011: pierdere brută de 19 milioane €).

În cel de-al patrulea trimestru din 2012, veniturile segmentului Financial Services au sporit cu 2,0%, la 4,968 miliarde € (2011: 4,870 miliarde €). EBIT pentru acest segment s-a îmbunătăţit cu 3,9%, la 267 milioane € (2011: 257 milioane €), iar profitul brut a înregistrat un salt de 3,0%, la 271 milioane € (2011: 263 milioane €).

BMW Group prevede o creştere a vânzărilor şi în 2013

BMW Group intenţionează să continue traseul ascendent şi în acest an. "Şi pentru 2013, obiectivul nostru este o creştere a volumului de vânzări la nivel global şi astfel un nou record pentru livrări. Totuşi, condiţiile economice vor continua să fie dificile pe multe pieţe", a comentat Reithofer. "BMW Group se pregăteşte pentru provocările tehnologice ale viitorului şi şi-a stabilit planul pentru creştere şi profitabilitate ulterioare.".

Consiliul de Administraţie

Consiliul de Administraţie a propus ca membrii săi Prof. Renate Köcher, Prof. Reinhard Hüttl şi Dr. Karl-Ludwig Kley să fie realeşi pentru un mandat de cinci ani. De asemenea, s-a propus ca preşedintele Consiliului de Administraţie, Prof. Joachim Milberg, să fie reales pentru o perioadă de trei ani; cu acordul Consiliului de Administraţie, el ar trebui să fie reales, astfel că Prof. Milberg va continua să ocupe postul de preşedinte.

Bucuresti, 19.03.2013

{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.