● Cele mai scăzute valori absolute ale emisiilor de CO₂ din istorie pentru BMW Group în Europa ● Valori semnificativ mai bune decât cerinţele legale ale UE ● BMW Group este pe cale să atingă obiectivele de reducere a CO₂ la nivel de companie până în 2030 ●
Bucureşti/München. BMW Group continuă să reducă în mod sistematic emisiile de CO₂ la nivelul întregii flote şi are o contribuţie importantă la realizarea obiectivelor sale ambiţioase de reducere a CO₂ pentru întregul grup.
Pe baza calculelor interne preliminare, emisiile BMW Group la nivelul întregii flote din UE au fost de 102,1 g/km (WLTP) pentru 2023 (2022: 105 g/km). Aceasta reprezintă o reducere cu 2,8% faţă de anul precedent. Cu acest rezultat BMW Group a coborât sub limita-ţintă a flotei aplicabilă pentru companie stabilită de UE27+2 (UE, Norvegia, Islanda) – 128,5 g/km – cu 26,4 grame în 2023.
Implementarea strategiei de electrificare a BMW Group este un factor-cheie pentru eforturile sale continue de a reduce emisiile la nivelul întregii flote. În 2023, compania a vândut un total de 376.183 de automobile electrice la nivel mondial – cu 74,4% mai mult decât în 2022. Creşterea vânzărilor BMW Group pentru automobilele electrice în 2023 a depăşit, prin urmare, creşterea pe piaţa totală a BEV.
Cu peste 15 modele integral electrice în portofoliul său, BMW Group îşi propune să-şi continue creşterea de succes şi în 2024 în ceea ce priveşte automobilele electrice. Unul din cinci dintre automobilele nou livrate de companie ar trebui să fie electric în acest an; până în 2025, ar trebui să fie unul din patru.
Pe lângă creşterea electrificării flotei BMW Group, dezvoltarea continuă a sistemelor de propulsie convenţionale a contribuit, de asemenea, la reducerea emisiilor de CO₂. Cea mai recentă actualizare a arhitecturii de transmisie a crescut şi mai mult eficienţa motoarelor termice, mai ales o dată cu actualizarea din toamna anului 2022.
BMW Group consideră reducerea continuă a emisiilor în cadrul parcului său de automobile ca parte integrantă a strategiei sale de dezvoltare durabilă. Până în 2030, compania intenţionează să îşi reducă emisiile totale de CO₂ cu cel puţin 40% per automobil faţă de nivelurile din 2019. Obiectivul este de a realiza acest lucru de-a lungul întregului lanţ de valori – de la lanţul de aprovizionare, trecând prin producţie, până la faza de utilizare. BMW Group intenţionează să fie neutru din punct de vedere climatic până în 2050.
Cu aceste obiective, BMW Group urmează o cale care este în conformitate cu obiectivul climatic de la Paris pentru limitarea încălzirii globale. Compania este primul producător german de automobile care s-a alăturat campaniei “Business Ambition for 1,5° C” lansată de de Obiective Bazate pe Ştiinţă şi, de asemenea, parte a campaniei internaţionale Race to Zero a Organizaţiei Naţiunilor Unite.
Datele de livrări raportate în acest comunicat de presă sunt provizorii şi se pot modifica până la publicarea Raportului BMW Group 2023.