-
Vânzările au crescut cu 5,6% în iulie, la un total de 173.195 de unităţi
- Livrările pentru acest an totalizează 1.272.953 de unităţi, +7,5%
- Marca BMW a livrat peste un milion de automobile în primele şapte luni
- Creştere puternică în Europa: salt de 9,7% pentru acest an
Vânzările de automobile ale mărcilor BMW, MINI şi Rolls-Royce au totalizat 173.195 de unităţi în iulie, un nou maxim pentru această lună şi o creştere de 5,6% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Un nou record a fost înregistrat şi pentru primele şapte luni ale anului, cu un total de 1.272.953 de unităţi livrate clienţilor, ceea ce înseamnă o creştere de 7,5%.
"În ciuda volatilităţii pe care o înregistrăm pe unele pieţe, BMW Group continuă să înregistreze o creştere constantă pretutindeni în lume", a declarat Ian Robertson, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru vânzări şi marketing BMW. "Prin mărcile noastre remarcabile, înregistrăm un impuls important în Europe şi pieţele dinamice din regiune NAFTA, dar şi în mare parte din Asia, aşa că rămân încrezător că dezvoltarea pozitivă a vânzărilor pe care am obţinut până acum în acest an va continua şi în restul anului 2015", a continuat el.
În iulie, livrările mărcii BMW au crescut cu 5,8%, la un total de 147.513 unităţi. Vânzările pentru primele şapte luni au fost mai mari cu 5,2%, totalizând 1.079.563 de unităţi.
Vânzările BMW Seria 1 au fost mai mari cu 5,6% în comparaţie cu aceeaşi lună a anului trecut – un total de 14.275 de clienţi au intrat în posesia acestui automobil din clasa compactă, suspus recent faceliftului. Noul BMW Seria 2 continuă să se vândă bine, cu un total de 14.580 de livrări în lume pe parcursul lunii iulie. Familia BMW X continuă să fie un vector important de creştere a vânzărilor, BMW X5 fiind livrat către 14.938 de clienţi, o creştere de 32,7% în comparaţie cu iulie anul trecut. La un an după lansare, BMW X4 a fost livrat către 4.102 clienţi în iulie, în timp ce 3.648 de clienţi au primit cheile unui BMW X6, cu 71,5% mai mulţi decât în aceeaşi lună a anului trecut.
Un total de 2.221 de automobile BMW i au fost livrate clienţilor în iulie, o creştere de 79,4% faţă de perioada similară a anului trecut. În primele şapte luni ale anului, în lume au fost vândute 14.784 de unităţi.
Un total de 25.416 automobile MINI au fost livrate clienţilor din întreaga lume pe parcursul lunii iulie, o creştere de 4,8%. Vânzările pentru acest an au crescut cu 22,5%, totalizând 191.355 de unităţi. Vânzările modelului MINI Hatch cu trei uşi au fost mai mari cu 24,0% în primele şapte luni ale anului (73.226 de unităţi), în timp ce noul MINI Hatch cu cinci uşi a fost livrat, în aceeaşi perioadă, către 51.666 de clienţi.
În conformitate cu strategia sa de vânzări echilibrate la nivel global, livrările de automobile BMW Group au crescut în toate regiunile.
În Asia, livrările de automobile BMW şi MINI în acest an au totalizat 389.015 unităţi, o creştere de 4,1%. De-a lungul primelor şapte luni ale anului, vânzările în China continentală sunt uşor mai mari decât cele înregistrate în 2014 – când au fost deja la un nivel foarte mare -, creşterea fiind de 1,3%, la un total de 265.215 unităţi. Totodată, livrările în Japonia au crescut cu 11,7% pentru primele şapte luni (38.603 automobile), în timp ce vânzările din Coreea de Sud au experimentat o creştere importantă pentru acelaşi interval – +22,2%, la un total de 31.453 de unităţi.
Creşterea solidă a vânzărilor continuă şi în America, unde au fost livrate clienţilor un total de 281.432 de automobile BMW şi MINI, ceea ce reprezintă o creştere de 8,4%. În SUA, vânzările pentru primele şapte luni ale anului 2015 au crescut cu 8,1%, la un total de 231.044 de automobile comercializate. În aceeaşi perioadă, vânzările în Canada s-au îmbunătăţit cu 13,4% (23.785 unităţi), în timp ce livrările în Mexic au fost mai mari cu 19,8% (9.557 de unităţi).
Vânzările în Europa au crescut cu 9,7% în comparaţie cu primele şapte luni ale anului trecut, 563.670 de automobile BMW şi MINI fiind livrate clienţilor. Cel mai important vector de creştere în regiune a continuat să fie Marea Britanie, unde vânzările au crescut cu 15,3% faţă de anul trecut (124.935). Franţa este o altă piaţă ce a demonstrat o creştere susţinută în acest an – vânzările din 2015 sunt mai mari cu 20,2%, la un total de 44.017 unităţi. Şi vânzările BMW şi MINI din sudul Europei obţin o creştere semnificativă, în care Spania a reuşit un salt de 17,0% (27.152 de unităţi).
Vânzările BMW Motorrad la nivel global au continuat să crească în iulie, cu un total de 14.168 de motociclete şi maxiscutere ce au fost livrate clienţilor (+21,5%). În primele şapte luni, livrările au totalizat 92.586 de unităţi, o creştere de 12,0% în comparaţie cu aceeaşi perioadă a anului trecut. Atât datele pentru iulie, cât şi cele pentru acest an reprezintă noi recorduri de vânzări pentru BMW Motorrad.
Vânzările BMW Group în/până în iulie 2015, pe scurt
|
În iulie 2015 |
Comparativ cu anul anterior |
Până în/inclusiv iulie 2015 |
Comparativ cu anul anterior |
Automobile BMW Group |
173.195 |
+5,6% |
1.272.953 |
+7,5% |
BMW |
147.513 |
+5,8% |
1.079.563 |
+5,2% |
MINI |
25.416 |
+4,8% |
191.355 |
+22,5% |
BMW Motorrad |
14.168 |
+21,5% |
92.586 |
+12,0% |