• 177.716 maşini vândute în septembrie, o creştere de 11,6%
• La nivel mondial, vânzările mărcii BMW au avut un salt de 14,3%
• Robertson: Suntem pe cale să înregistrăm un nou record în 2012
. În luna septembrie, BMW Group a înregistrat creşteri în mai multe regiuni ale mapamondului şi a realizat un nou record al vânzărilor în luna respectivă. Cu 177.716 automobile BMW, MINI şi Rolls-Royce livrate în întreaga lume (anul anterior: 159.223), vânzările au crescut cu 11,6% faţă de aceeaşi lună a anului trecut. De asemenea, compania a avut cele mai bune prime nouă luni, vânzările înregistrând un salt de 8,3% faţă de primele trei trimestre din 2011. În total, BMW Group a vândut 1.335.502 automobile în intervalul menţionat anterior (2011: 1.232.619).
Ian Robertson, membru în Consiliul Director BMW AG şi director de vânzări şi marketing pentru marca BMW: "Luna trecută am înregistrat creşteri importante pe multe din pieţele noastre şi am fost capabili să avem un nou record al vânzărilor pentru septembrie, în ciuda mediului dificil din unele ţări europene. Modelele noastre continuă să evolueze bine şi ne aşteptăm la noi creşteri consistente ale vânzărilor la nivel mondial în cel de-al patrulea trimestru. Ne aflăm pe drumul ideal pentru a înregistra un nou record al vânzărilor pentru întregul an."
Vânzările la nivel mondial ale mărcii BMW au crescut cu 14,3%, adică 146.843 de automobile pentru luna menţionată (2011: 128.450). Cererea pentru BMW Seria 1 a fost una foarte bună, fiind vândute 23.583 unităţi în septembrie, o creştere de 51,1% faţă de anul anterior (15.606). De la lansarea ce a avut loc la mijlocul lunii septembrie a anului trecut, a doua generaţie a modelului BMW Seria 1 (5 uşi) a fost vândută în peste 150.000 de unităţi. BMW Seria 3 a atins vânzări de 39.302 maşini în cursul lunii trecute (anul trecut: 35.842/ +9,7%). Vânzările pentru BMW Seria 5 au urcat cu 7,9%, la 29.996 automobile (2011: 27.804). BMW Seria 6 a înregistrat o creştere de peste trei ori a vânzărilor, 2.426 maşini livrate în septembrie (2011: 752/ +222,6%). BMW X1 a avut o evoluţie foarte bună în a noua lună a anului, 16.661 unităţi, adică o creştere de 32,9% (anul trecut: 12.536). Vânzările pentru BMW X3 au continuat să fie deosebite şi au înregistrat un salt de 20,0% (13.616 unităţi, faţă de 11.346 în 2011). În primele nouă luni ale anului, marca BMW a vândut 1.109.962 automobile, o creştere de 8,6% faţă de primele trei trimestre din 2011 (1.021.955).
MINI a înregistrat cele mai bune vânzări pentru luna septembrie din istoria mărcii, cu 30.562 de unităţi livrate (2011: 30.392/ +0,6%). De asemenea, marca a avut parte şi de cele mai bune prime nouă luni din istorie – în perioada încheiată la 30 septembrie, MINI a vândut 223.214 maşini, o evoluţie de 7,2% la nivel mondial faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut (208.223). Luna trecută, în cadrul Salonului Auto de la Paris, compania a prezentat MINI Paceman. Modelul MINI Paceman reprezintă premiera mondială a unui Sports Activity Coupé în segmentul compact premium şi extinde portofoliul mărcii la şapte modele. Este de aşteptat ca MINI Paceman să ofere un nou impuls pentru MINI atunci când va începe comercializarea în prima jumătate din 2013.
Cererea pentru modelele Rolls-Royce Motor Cars au rămas relativ constante, cu o scădere uşoară de 4,7% în comparaţie cu aceeaşi perioadă din 2011. Lansarea pe piaţa mondială a Phantom Series II în luna septembrie şi potenţialul unei creşteri sezoniere în cel de-al patrulea trimestru sunt motive ca Rolls-Royce să rămână încrezătoare pentru un nou record la nivelul întregului an.
BMW Motorrad a înregistrat un nou record absolut al vânzărilor pentru septembrie, cu 9.215 unităţi (2011: 8.612/ +7,0%). Livrările de motociclete şi maxiscutere în intervalul ianuarie-septembrie au totalizat 85.944 unităţi (anul trecut: 86.892 / -1,1%). Husqvarna Motorcycles a livrat un total de 7.355 motociclete (2011: 6.079 unităţi / +21,0%) către reţeaua de dealeri Husqvarna în primele nouă luni ale anului. Numai în septembrie au fot livrate 1.255 unităţi (2011: 1.351 / -7,1%).
Pieţe:
BMW Group a înregistrat creşteri importante pe mai multe pieţe în cursul ultimei luni şi şi-a mărit volumul retail pe principalele trei pieţe, China, SUA şi Germania.
În Europa, vânzările BMW Group au crescut cu 4,8% în cursul lunii trecute, 92.442 unităţi (2011: 88.243). În primele nouă luni, BMW Group a crescut uşor peste nivelul anului trecut, cu un total de 639.798 de automobile livrate (2011: 635.013/ +0,8%). În Germania, BMW şi MINI au fost singurele mărci premium care au avut creşteri în septembrie. Un total de 26.021 automobile noi BMW şi MINI au fost înmatriculate în septembrie (anul trecut: 23.799/ +9,3%). Marca BMW a înregistrat 22.009 înmatriculări (2011: 20.042/ +9,8%), iar MINI a avut 4.012 maşini noi (2011: 3.757/ +6,8%). Comparativ cu anul trecut, 211.870 automobile BMW şi MINI au fost înregistrate în Germania (2011: 220.054/ -3,7%). Vânzările BMW Group în Rusia au crescut cu 48,5% în luna septembrie, la 3.985 automobile (2011: 2.683). Faţă de anul anterior, 28.084 unităţi au fost livrate în Rusia, o creştere de 32,9% faţă de primele nouă luni din 2011 (21.133).
În Asia, vânzările au crescut cu 40,0% în septembrie, la 45.781 automobile (2011: 32.708). BMW Group a avut parte de o creştere masivă pe piaţa asiatică în primele nouă luni, +27,2%, la 357.841 unităţi (2011: 281.223). Compania a înregistrat un salt foarte mare în China continentală, unde au fost livrate 29.631 maşini în septembrie, o creştere de 59,4% faţă de aceeaşi lună a anului 2011 (18.588). De la un an la altul, 237.056 automobile BMW şi MINI au fost vândute în China continentală (2011: 177.522), ceea ce înseamnă o creştere de 33,5%. În primele nouă luni ale anului, BMW Group a avut parte de salturi semnificative şi pe alte pieţe din Asia, printre care Japonia (41.973/ +21,5%) şi Coreea de Sud (24.541/ +18,5%).
În Americi, BMW Group a livrat 34.050 de automobile în septembrie (2011: 32.772/ +3,9%). De la începutul anului, 290.888 de unităţi au fost livrate către clienţii din cele două Americi, ceea ce a însemnat o creştere de 6,3% faţă de anul anterior (273.564). În SUA, BMW Group a raportat în septembrie vânzarea a 26.660 de maşini (2011: 25.749/ +3,5%). Faţă de anul anterior, BMW Group a crescut cu 7,1% prin vânzarea a 234.928 de automobile în primele nouă luni din 2012, comparativ cu 219.314 în aceeaşi perioadă din 2011.