in actiune
Când sezonul inaugural al noului Campionat FIA Formula E a pornit la drum la Beijing (China) – prima cursă a avut loc sâmbătă, 13 septembrie -, BMW a fost implicat direct în calitate de Partener Oficial pentru Automobile. BMW i8, modelul hibrid cu emisii reduse, va fi utilizat ca Safety Car în competiţia de monoposturi electrice orientate spre viitor. Două automobile BMW i3, model cu propulsie integral electrică şi emisii zero, vor juca rolul de automobile pentru stafful medical, respectiv pentru cel de extragere a piloţilor în caz de accident.
"Cu începere din 2014, Federaţia Internaţională a Automobilului (FIA) deschide noi teritorii prin organizarea Campionatului FIA Formula E", a declarat Jörg Reimann, vicepreşedinte BMW Brand Experience Customer. "Monoposturi cu propulsie electrică, circuite stradale înguste în mijlocul marilor metropole de pe mapamond şi un mod inovator de implicare a fanilor prin intermediul reţelelor de socializare: conceptul competiţiei este interesant din mai multe puncte de vedere. Ca pionier în domeniul mobilităţii electrice, ştim că uneori este necesar să ieşi din tipare, dar acest lucru este posibil doar dacă rămâi fidel principiilor fundamentale. Din acest motiv, modelul integral electric BMW i3 şi modelul hibrid cu emisii reduse BMW i8 continuă să fie sinonime cu plăcerea condusului pentru care BMW este renumit. Pe scurt: BMW i şi Formula E sunt o combinaţie perfectă. Acest lucru a făcut ca noi să fim atraşi de implicarea în sezonul inaugural al noului Campionat FIA Formula E. Acum avem această oportunitate în calitate de Parteneri Oficiali pentru Automobile şi privim cu mare încredere spre sezonul 2014/2015."
Jaume Sallares, directorul de marketing pentru Formula E, a declarat: "Suntem încântaţi să anunţăm acest parteneriat cu BMW – unul dintre constructorii auto inovatori de frunte. Modelele BMW i8 şi i3 sunt fantastice – atât ca performanţe, cât şi ca design revoluţionar – şi, cu tehnologia wireless de realimentare electrică de la Qualcomm, înseamnă că pot fi utilizate rapid, fără a fi necesară cablarea, ceea ce asigură trimiterea lor pe circuit, la incidente, fără nicio întârziere."
BMW i este sinonim cu conceptele de automobile vizionare, cu designul care inspiră şi cu noua abordare a segmentului premium, care pune un accent puternic pe dezvoltarea durabilă. Ambele modele BMW i dispun de arhitectura revoluţionară LifeDrive, care constă într-o celulă a pasagerilor din carbon industrializat – prima de acest gen din industria auto – şi dintr-un modul de propulsie din aluminiu, realizat în principal din aluminiu recuperat.
BMW i3, care generează 170 CP şi 250 Nm, a fost lansat la finalul anului 2013 şi este primul model electric produs în serie de BMW Group. Automobilul se bucură de un design vizionar, de o arhitectură revoluţionară a automobilului, o conectare inovatoare între conducător, automobil şi mediul înconjurător şi o plăcere a condusului pentru care BMW este renumit. Caracterul premium al automobilului este evidenţiat de substanţa produsului, una sustenabilă şi fără egal.
BMW i8 este automobilul sport al viitorului. Datorită unor performanţe de vârf – 362 CP şi 570 Nm -, conceptului de design ultrauşor cu carbon şi aluminiu, dar şi noilor standarde privind calitatea aerodinamică în segmentul automobilelor sport, cu un coeficient aerodinamic Cx inegalabil în segment de 0,26, BMW i8 accelerează de la 0 la 100 km/h în doar 4,4 secunde, în timp ce acceleraţia în reprize (de la 80 la 120 km/h) se efectuează în 2,6 secunde – toate acestea cu consumul unui automobil din clasa compactă.
Campionatul FIA Formula E a fost iniţiat de nimeni altul decât preşedintele FIA, Jean Todt, care a fost un susţinător fervent al competiţiei. Toate echipele concurează cu maşini identice, care generează 200 kW/272 CP, pentru sezonul 2014/2015. În cursă, monoposturile oferă 150kW/200 CP, restul de putere fiind disponibil prin sistemul "FanBoost", care va putea fi folosit de un număr limitat de ori pe parcursul unei curse. Fiecare echipă din Formula E concurează cu doi piloţi şi cu patru maşini. Piloţii trebuie să efectueze un pit stop obligatoriu în care să schimbe maşinile.
Per total, zece echipe participă în Campionatul FIA Formula E. Printre acestea se numără nume cunoscute precum Andretti Autosport, Amlin Aguri şi Virgin Racing. Pe lângă pilotul BMW din DTM António Félix da Costa (Portugalia) şi pilotul BMW Michela Cerruti (Italia), lista concurenţilor mai cuprinde nume precum Nick Heidfeld (Germania), Jarno Trulli (Italia), Bruno Senna (Brazilia), Sebastien Buemi (Elveţia), cu toţii cunoscuţi pentru perioada petrecută în Formula 1. Calendarul cuprinde zece etape în oraşe mari precum Beijing, Buenos Aires (Argentina), Miami (SUA), Monte Carlo (Monaco) şi Berlin (Germania), unde se construiesc circuite stradale speciale. Sezonul se încheie la 27 iunie 2015, la Londra (Marea Britanie).
Curesele FIA Formula E sunt transmise live pe Dolce Sport cu prezenţa aceleiaşi echipe de comentatori de la Formula 1 – Alexandru Dobai şi Berti Panaiot.