BMW se va alinia şi la startul sezonului 2015/2016 din Campionatul FIA Formula E. Cel de-al doilea sezon al competiţiei va debuta în Beijing, la 17 octombrie 2015, iar BMW va fi prezent în calitate de partener auto oficial.
Automobilul sport al viitorului BMW i8 va fi din nou în acţiune ca Safety Car al acestei competiţii deschizătoare de drum pentru monoposturi cu propulsie electrică. Automobilul electric BMW i3 va interpreta rolul de Medical Car, aşa cum a făcut-o şi în sezonul inaugural al întrecerii. Pe lângă acestea, două scutere electrice BMW C evolution şi un model hybrid plug-in BMW X5 xDrive40e îşi vor face debutul în Formula E, ca modele ale celorlalte branduri BMW Group ce se alătură automobilelor BMW i în familia eDrive.
"BMW i şi Formula E reprezintă o combinaţi perfectă", a declarat Jörg Reimann, vicepreşedinte BMW Brand Experience. "Forul suprem al motorsportului, FIA, abordează o direcţie nouă şi extrem de interesantă cu campionatul FIA Formula E – iar noi suntem alături încă de la început. Competiţia a avut un start de succes în primul său an, cu monoposturi electrice, circuite stradale înguste prin centrul unor metropole majore şi idei inovatoare de implicare a fanilor prin intermediul reţelelor de socializare. BMW a fost implicat în Formula E chiar de la început. A fost ales partener auto oficial pentru furnizarea BMW i8 ca Safety Car şi a BMW i3 ca Medical Car. Iar acest angajament a oferit companiei o platformă pe care să îşi prezinte statutul de lider al electromobilităţii. Am reuşit să aducem plăcerea de a conduce, pentru care BMW este renumit ca brand, în atenţia a milioane de oameni din oraşe mari de pe mapamond. Acum, mingea este în joc; în 2014 şi 2015 am pus bazele unui parteneriat de succes, unul care va continua în cel de-al doilea sezon al competiţiei, în 2015/2016."
În cel de-al doilea sezon al său, Formula E va deveni un campionat "open". Comparativ cu ediţia inaugurală a competiţiei, în care toate automobilele erau identice din punct de vedere tehnic, opt dintre cele zece echipe se vor alinia în noua sezon cu propria tehnologie. Schimbările tehnice se vor concentra asupra sistemului de propulsie – în mod special electromotorul, convertorul, transmisia şi sistemul de răcire – şi se vor înregistra diferenţe între maşini în ceea ce priveşte viteza, acustica şi, cel mai important, nivelurile de eficienţă de-a lungul cursei.
Calendarul sezonului 2014/2015 din Formula E a fost compus din 11 curse în zece ţări de pe trei continente. Zece echipe şi-au ocupat locurile pe grila sezonului inaugural, fiecare cu doi piloţi la volanul monoposturilor standardizate. Nelson Piquet Jr. a obţinut titlul în ultima cursă de la Londra – şi astfel şi-a ocupat locul în cărţile de istorie ca primul campion din istoria acestui campionat nou.
Noul sezon va începe la 17 octombrie 2015, pentru mai multe informaţii despre FIA Formula E, accesaţi: www.fiaformulae.com.
Sezonul 2015/2016: partenerul auto oficial al FIA Formula E îşi extinde gama de modele ce dispun de noua tehnologie BMW eDrive
Tehnologia eDrive introdusă prin intermediul BMW i cu începere din 2013 va fi transferată treptat şi la modelele mărcii principale BMW. Va fi inclusă la următoarele automobile ca parte a competiţiei Formula E.
BMW C evolution
BMW Motorrad furnizează organizaţiei FIA Formula E două scutere electrice BMW C evolution ce vor fi utilizate ca shuttle. Scuterele nu emit nici un fel de emisii:
- Autonomia pentru utilizare cotidiană exclusiv în regim electric (EU): 100 kilometri
- Putere maximă: 35 kW (47,5 CP)
- Cuplu maxim: 72 Nm
- Viteză maximă: 120 km/h (limitată electronic)
- Acceleraţie 0-100 km/h: 6,2 secunde; 0-50 km/h: 2,7 secunde
- Inovaţii: asistare la marşarier, asistare pentru controlul cuplului, patru moduri de condus, ABS, şasiu hibrid, afişaj TFT color, LEDuri pentru lumini de zi şi semnalizatoare, siguranţă electrică la automobile.
BMW X5 xDrive40e
Disponibil din toamna anului 2015, modelul hybrid plug-in BMW X5 xDrive40e va fi utilizat ca "Official FIA Formula E Rescue Car" p parcursul noului sezon Formula E şi a fost adaptat după cerinţele tehnice ale FIA.
- Autonomie în regim electric (EU): până la 31 de kilometri
- Autonomie totală: peste 800 de kilometri
- Puterea sistemului: 313 CP
- Cuplu maxim al sistemului: 450 Nm
- Viteză maximă: 210 km/h (120 km/h în regim exclusiv electric)
- Acceleraţie 0-100 km/h: 6,8 secunde
Modificări în conformitate cu cerinţele FIA Formula E:
- Set de lumini LED şi lumină stroboscopică
- Echipare radio FIA şi transponder integrat în gestiunea electronică a automobilului
BMW i3
Alimentat cu energie electrică de la baterii, BMW i3 va continua să îndeplinească rolul de "Official FIA Formula E Medical Car". Două automobile BMW i3 vor fi furnizate pentru competiţia de monoposturi electrice:
- Autonomie în regim electric (EU): până la 160 de kilometri
- Putere maximă: 170 CP
- Cuplu maxim: 250 Nm
- Viteză maximă: 150 km/h (limitată)
- Acceleraţie 0-100 km/h: 7,2 secunde
Modificări în conformitate cu cerinţele FIA Formula E:
- Set de lumini LED, extinctor, vopsea şi autocolante
- Echipare radio FIA şi transponder integrat în gestiunea electronică a automobilului
- Puncte de prindere pentru echipamentul medical
BMW i8
BMW i8 este cel mai progresist automobil sport al prezentului şi, prin combinarea performanţelor şi aspectului unui automobil sport cu economia de combustibil specifică clasei mici, a creat un nou segment, fiind primul automobil sport sustenabil. Maşina oferă condus cu emisii zero în mediul urban (eDrive) şi performanţele unui automobil sport în afara oraşului, unde se poate folosi motorul tubo pe benzină, de 1,5 litri şi foarte eficient, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo.
Prin conceptul său de automobil revoluţionar – care reuneşte celula pasagerilor din fibră de carbon, şasiul din aluminiu şi aerodinamica ce reprezintă un reper în segment (Cd: 0,26) -, BMW i8 reprezintă cea mai nouă dezvoltare tehnologică a companiei.
BMW i8 va continua să joace rolul de "Official FIA Formula E Qualcomm Safety Car" de-a lungul celui de-al doilea sezon al Formulei E. Modificările aduse celor două Safety Cars noi sunt şi mai orientate spre performanţe şi, înaintea noului sezon ce va începe în Beijing la 17 octombrie, au fost adaptate pentru a îndeplini cerinţele tehnice ale FIA.
Noul BMW i8 Safety Car este primul automobil din lume echipat pentru încărcare wireless cu energie electrică de 7,2 kW prin utilizarea tehnologiei-prototip Qualcomm Halo™. Aceasta permite ca acumulatorul de înaltă tensiune al BMW i8 să fie complet încărcat în aproximativ o oră.
- Autonomie în regim electric (EU): până la 37 de kilometri
- Autonomie totală: peste 600 de kilometri
- Puterea sistemului FIA Formula E Safety Car: aprox. 380 CP
- Cuplu maxim al sistemului: >570 Nm
- Viteză maximă: 250 km/h (în regim exclusiv electric: 120 km/h)
- Acceleraţie 0-100 km/h: <4,4 secunde; 80-120 km/h: 2,6 secunde
Modificări în conformitate cu cerinţele FIA Formula E:
- Celulă de siguranţă certificată – prinsă în şuruburi şi ataşată de elementele caroseriei de susţinere a sarcinilor. Utilizarea articulaţiilor cu tuburi patentate.
- Set nou de lumini LED şi lumină stroboscopică
- Echipare radio FIA şi transponder integrat în gestiunea electronică a automobilului
- Două prize suplimentare 12V cu siguranţă de 25A
- Scaune de curse din fibră de carbon
- Consolă centrală din fibră de carbon
- Centuri de siguranţă cu şase puncte de prindere
- Îndepărtarea decoraţiunilor interioare şi a airbagurilor
- Elemente modificate de decoraţiuni pentru celula de siguranţă
- Poziţie modificată a centurilor de siguranţă
- Autocolante oficiale
Modificări tehnice ale noului BMW i8 Safety Car faţă de automobilul de serie:
Şasiu
- Modificări ale punctelor de prindere a şasiului şi ale braţelor superioare ale suspensiei
- Arcuri / amortizoare Bilstein speciale
- Şasiu coborât cu 15 mm
Roţi / pneuri
- Jante ATS de curse, de 20": negre, filmate (faţă: 245/ 35 R20, spate: 285/ 30 R20)
- Anvelope sport Michelin Pilot Super Sport
Frâne
- Discuri de frână şi etriere (şase pistoane în faţă, patru pistoane în spate) M3 GT4
- Ventilare / răcire îmbunătăţită pentru discurile faţă
Flux direct de aer prin intermediul spoilerului faţă şi a paletelor deflectoare - Modificări ale secţiunii spate de sub caroserie (prize suplimentare de aer, spoiler) şi flux de aer pentru discurile de frână prin intermediul galeriei de alimentare şi a paletelor deflectoare
Aerodinamică
- Divizare a grilei radiatorului la jumătatea înălţimii
Flux de aer modificat al părţii frontale - Ventilator de 850 watt (faţă)
- Numărul crescut al clapetelor de presiune dinamică din rama ventilatorului
- Modificări la nivelul capacului pentru evacuarea capotei şi al fluxului de aer
- Deflectoare de aer modificate
- Noi deflectoare de aer şi palete deflectoare în podeaua maşinii
- Luneta înlocuită cu capace de plastic cu prize de aer
- Eliminarea panourilor de izolare fonică a motorului
- Două ventilatoare suplimentare pentru compartimentul motor
- Eliminarea ventilaţiei din montantul C
- Îndepărtarea izolaţiei fonice a motorului montat jos
- Noi lagăre ale barei antiruliu
- Extindere a difuzorului sub motorul cu ardere internă (75 mm)
- Izolaţie termică pentru sistemul de evacuare
- Muchie suplimentară a spoilerului spate din fibră de carbon
- Difuzoare suplimentare în podeaua maşinii (faţă şi spate)
Acumulator de înaltă tensiune
- Celule ale bateriei modificate în vederea testelor, acum puterea electrică este mai mare (aprox. +10 kW)
Roll bar modificat
- Ţeavă executată cu mare precizie (25 CrMo4)
- Elasticitate: 640 Nm/mm²
- Rezistenţă la tracţiune: 695 Nm/mm²
- Şuruburi călite
- Masă roll bar: 48 kilograme
- Primul roll bar certificat FIA pentru BMW i8
Nou sistem-prototip de încărcare wireless (Qualcomm Halo™)
- BMW i8 FIA Formula E Qualcomm Safety Car este primul automobil din lume care ofer încărcare wireless cu energie electrică de 7,2 kW bazat pe tehnologia-prototip Qualcomm Halo™
- Testat în toate condiţiile climatice extreme
- Aprobat EMC