BMW se va afla la bordul celei de-a 35-a ediţii America’s Cup în calitate de partener global al America’s Cup Event Authority (ACEA), societatea organizatoare a evenimentului. Acest acord duce la un alt nivel implicarea constructorului de automobile premium ca partener al competiţiilor globale de sailing.
America’s Cup este cel mai vechi trofeu în sportul internaţional şi este văzută ca fiind cea mai dificilă competiţie de sailing, prin combinarea celor mai buni sportivi cu cele mai bune tehnologii. Duelul dintre campionii en-titre ORACLE TEAM USA şi principalul contracandidat, care va avea loc în 2017, în Insulele Bermude, va scrie cel mai recent capitol în istoria de 164 de ani a acestei competiţii unice.
De asemenea, BMW va susţine ORACLE TEAM USA în calitate de partener tehnologic. Misiunea echipei este aceea de a câştiga America’s Cup pentru a treia oară consecutiv.
Ian Robertson, membru în Consiliul de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru vânzări şi marketing BMW, a declarat: "America’s Cup cuprinde numeroase elemente care fac parte şi din ADN-ul BMW, precum spiritul de pionierat şi disponibilitatea de a nu refuza nici o provocare. Pasiunea pentru inovaţie, aptitudinile inginereşti şi munca de echipă sunt importante pentru succes şi toate aceste lucruri propulsează şi BMW, acesta fiind motivul pentru care ne extindem angajamentul în fruntea sailingului."
Russell Coutts, director executiv al ACEA, a spus: "Tehnologia de vârf şi ingineria precisă sunt importante atât pentru America’s Cup, cât şi pentru BMW. Ambele organizaţii sunt orientate către inovaţie şi fiecare impune standardele în domeniul său. De asemenea, BMW este unul dintre cele mai emblematice branduri globale, cu o viziune extraordinară şi o atitudine revoluţionară care nu pot decât să îmbunătăţească America’s Cup. BMW reprezintă excelenţa în inginerie, design şi calitate, fiind şi completarea perfectă pentru America’s Cup; suntem foarte mândri să avem BMW ca partener global al evenimentului."
Ca partener tehnologic, BMW va oferi competenţa sa inginerească pentru ORACLE TEAM USA în domenii precum aerodinamica. "BMW a fost un partener tehnologic important pentru noi când am câştigat America’s Cup la Valencia, în 2010", a declarat Jimmy Spithill, căpitanul învingător al ultimelor două ediţii ale competiţiei. "Ştim că inginerii lor sunt cei mai buni din lume şi că pot contribui pentru ca barca noastră să fie mai rapidă şi să ne ofere un avantaj decisiv."
Parteneriatul între a 35-a ediţie America’s Cup, ORACLE TEAM USA şi BMW cuprindem ai multe aspecte:
BMW şi ORACLE TEAM USA sunt lideri în inginerie, respectiv cercetare şi dezvoltare, împărtăşind cunoştinţe şi inovaţii tehnice în diferite domenii.
BMW va fi integrat complet în marketingul global, brandingul, comunicarea şi evenimentul de cursă pentru a 35-a ediţie America’s Cup, de acum şi până la finala din 2017. Emblematicul logo BMW va fi vizibil pe balizele de întoarcere de pe traseul cursei, pe barcă, velă şi echipamentul ORACLE TEAM USA, precum şi pe pupa iahturilor competitoare. În cadrul transmisiunilor TV, BMW va furniza date de performanţe ale bărcilor şi sportivilor prin inserţii care vor crea imaginii ce vor duce fanii, în sens figurativ, direct în mijlocul acţiunii.
La etapele Louis Vuitton America’s Cup World Series din 2015 şi 2016, precum şi în Insulele Bermude în 2017, BMW va furniza flote de automobile pentru transportul oaspeţilor, VIP-urilor şi membrilor echipei. Aceste includ o mare varietate de produse din gama actuală BMW, precum BMW Seria 7, revoluţionarul automobil sport hybrid plug-in BMW i8 şi automobilul electric BMW i3.
Pentru BMW, acest angajament în America’s Cup este a patra implicare a constructorului în prestigioasa competiţie. BMW a fost primul constructor de automobile premium care a participa la eveniment cu echipa ORACLE BMW Racing, la a 31-a ediţie America’s Cup, în 2002/2003, la Auckland (Noua Zeelandă). Au urmat alte două campanii cu BMW ORACLE Racing Team, care a învins deţinătorii trofeului din Elveţia, Alinghi, pentru a câştiga a 33-a ediţie America’s Cup la Valencia, în 2010.
Notă pentru jurnalişti: Cele mai noi comunicate de presă, dosare media şi imagini libere de drepturi în scop editorial cu privire la implicarea sportivă a BMW sunt disponibile online la: www.press.bmwgroup-sport.com.