Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Concept X5 eDrive, combinatie inovatoare intre xDrive si eDrive

BMW

Noul BMW X5 ridică eficienţa la un nou nivel în lumea segmentului Sports Activity Vehicle (SAV) de lux. Cu ocazia ediţiei 2013 a Salonului Auto Internaţional de la Frankfurt (IAA), BMW va prezenta următorul pas firesc spre o eficienţă-etalon în segmentul SAV. BMW Concept X5 eDrive combină plăcerea condusului, pentru care sistemul inteligent de tracţiune integrală xDrive este renumit, cu un concept de transmisie hibrid plug-in. Tehnologia inovatoare BMW eDrive garantează calităţile sportive emblematice ale unui BMW, dar, în acelaşi timp, asigură atingerea unor viteze de până la 120 km/h și o autonomie maximă de 30 km în regim exclusiv electric şi un consum mediu de combustibil (în ciclu de testare EU) de 3,8 l/100 km.

Sistemul BMW eDrive al studiului constă într-un motor cu ardere internă cu patru cilindri, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo, şi un electromotor care a fost realizat tot de BMW Group. Motorul electric de 70 kW/95 CP este alimentat cu energie din acumulatorul litiu-ion de înaltă tensiune. Acesta poate fi alimentat din orice sursă casnică de curent şi are capacitatea de a permite automobilului să ruleze până la 30 de kilometri în regim exclusiv electric, astfel că nu generează niciun fel de emisii. Acumulatorul dezvoltat pentru BMW Concept X5 eDrive este montat într-o poziţie foarte sigură – sub zona de încărcare, a cărei capacitate rămâne aproape neschimbată. Se va putea alege unul dintre cele trei moduri de condus, în funcţie de cerinţe şi situaţie – opţiunea inteligentă a propulsiei hibrid pentru un echilibru optim între sportivitate şi eficienţă; integral electric, deci condus fără emisii; sau modul Save Battery pentru a menţine nivelul actual de încărcare a acumulatorului.

Caracterul revoluţionar al BMW Concept X5 eDrive este evidenţiat de accentele de design – discrete, dar aranjate cu precizie. De exemplu, lamelele grilei radiatorului, barele prizelor de aer şi încrustaţia din bara spate – toate în culoarea BMW i Blue dezvoltată pentru brandul BMW i – realizează un contrast atractiv cu nuanţa Silverflake metalizat a exteriorului. BMW Concept X5 eDrive este echipat şi cu şine pentru acoperiş – cu design special -, cu conector pentru cablul de realimentare ce luminează pe timpul încărcării, dar şi jante de 21 de ţoli, din aliaj uşor cu design exclusiv şi optimizat aerodinamic.

BMW eDrive într-un Sports Activity Vehicle: tehnologia hibrid inteligentă furnizează eficienţă remarcabilă şi plăcerea condusului caracteristică.

Electrificarea sistemului de propulsie permite BMW să folosească potenţialul impresionant pentru reducerea consumului de combustibil şi a emisiilor. Tehnologia BMW eDrive dezvoltată de BMW Group în acest scop vine în diferite forme, fiecare adaptată precis la conceptul de automobil. Primul automobil integral electric al BMW Group ce va intra în producţia de serie – BMW i3 – va avea premiera mondială la IAA 2013. Iar pe scenă va urca, alături de i3, şi BMW Concept X5 eDrive, care urmează traseul deschis de BMW Concept Active Tourer – prezentat în 2012 – ca al doilea automobil hibrid plug-in cu tehnologie BMW eDrive.

În premieră, BMW Concept X5 eDrive combină tehnologia BMW eDrive cu sistemul inteligent de tracţiune integrală BMW xDrive. Noul concept oferă caracteristici superioare de condus susţinute de o distribuţie gestionată electronic şi complet variabilă a transmisiei între roţile faţă şi cele spate. Indiferent de modul de condus selectat, puterea generată de electromotor, de motorul cu ardere internă sau cele două unităţi reunite este transferată rapid şi precis către acele roţi unde poate fi transformată cel mai eficient în propulsie. Prin aceasta, BMW Concept X5 eDrive poate demonstra calităţile specifice unui SAV – tracţiune sigură şi stabilitate optimizată în orice condiţii meteo şi de traseu, combinate cu agilitate îmbunătăţită la abordarea dinamică a virajelor – într-o manieră remarcabil de eficientă. Atributele de condus versatil şi sportiv ale BMW Concept X5 eDrive sunt completate de un consum mediu (ciclu de testare EU) de 3,8 l/100 km şi emisii CO2 mai mici de 90 g/km.

Motorul electric de la BMW Concept X5 eDrive generează o putere maximă de 70 kW/95 CP şi – datorită cuplului impresionant disponibil imediat – demonstrează livrarea instantanee a puterii care a devenit emblematică pentru sistemele de propulsie electrică. Toate acestea ridică plăcerea condusului şi eficienţa la un alt nivel. Electromotorul sincron dezvoltat de BMW Group menţine un flux constant de putere în orice regim de funcționare şi menţine masa redusă. Motorul electric poate propulsa BMW Concept X5 eDrive până la o viteză maximă de 120 km/h. Ca parte a funcţiei "boost", poate fi utilizat pentru a oferi motorului cu ardere internă un plus de energie în timpul acceleraţiei şi la sprinturile dinamice în reprize. BMW Concept X5 eDrive poate realiza sprintul de la 0 la 100 km/h în mai puţin de 7,0 secunde.

Modul ECO PRO şi condusul integral electric: eficienţă la cerere.

Asemenea celorlalţi membri din actualul portofoliu de serie BMW, şi BMW Concept X5 eDrive oferă modul ECO PRO care poate fi activat cu ajutorul comutatorului Driving Experience Control şi încurajează un stil de condus extrem de eficient. Acest mod de funcționare este activat la pornirea automobilului şi oferă funcţionalitate hibrid, prin care sistemul de gestiune a energiei adaptează interacţiunea motorului cu combustie şi a electromotorului astfel încât să se obţină cea mai eficientă combinație. Conducătorii se pot bucura şi de serviciile Proactive Driving Assistant – specifică sistemului hibrid -, care folosește sistemul de navigaţie pentru a încorpora factori precum profilul traseului, restricţiile de viteză şi situaţiile din trafic în selecţia modurilor de condus.

De asemenea, conducătorii pot utiliza şi un mod de condus în regim integral electric. Cu acumulatorul complet încărcat, automobilul poate acoperi până la 30 de kilometri doar în regim electric şi astfel emisiile locale sunt nule. O altă opţiune este modul Save Battery, care permite menţinerea nivelului de încărcare a bateriei – de exemplu, în cazul în care conducătorul vrea să parcurgă ultimul tronson al unei călătorii lungi, prin oraş, în regim exclusiv electric.

Utilizare cotidiană: scenarii flexibile de încărcare şi viabilitate.

Pentru a permite ca eficienţa suplimentară a sistemului electric de propulsie să fie utilizată cât mai extins, BMW Concept X5 eDrive este conceput ca un automobil hibrid plug-in. Acumulatorul de înaltă tensiune poate fi reîncărcat de la orice sursă casnică de curent, de la un panou (Wallbox) creat pentru a oferi un curent mai puternic sau de la o staţie publică de alimentare. Gradul impresionant de flexibilitate de care se vor bucura conducătorii în alegerea modalităţii de reîncărcare este îmbunătăţit de cablul de alimentare depozitat în portbagaj, sub zona plată de stocare. Bateria este localizată totuşi un nivel mai jos, astfel încât capacitatea totală de încărcare a portbagajului maşinii rămâne aproape neschimbată. Portbagajul oferă spaţiu pentru două geamantane mari sau patru saci de golf, de 46 ţoli (117 cm), iar variabilitatea ridicată pe care o oferă modelul SAV – amplificată prin rabatarea spătarului banchetei în raport 40:20:40 – este menţinută, aşa cum este şi cazul nivelurilor generoase de spaţiu şi confort pe care le oferă de-a lungul călătoriilor pentru toate cele cinci locuri.

Conectivitate inteligentă pentru eficienţă mai mare.

Funcţiile inovatoare de la BMW ConnectedDrive ajută conducătorii să maximizeze numărul de călătorii pe care le realizează exclusiv în regim electric. De exemplu, la BMW Concept X5 eDrive, autonomia electrică disponibilă este prezentată ca valoare numerică. Afişarea dinamică a autonomiei utilizează conectivitatea inteligentă pentru a ţine sub observaţie toţi factorii ce influenţează autonomia, cum ar fi condiţiile de trafic, profilul traseului şi stilul de condus.

Când este activată funcţia de orientare pe traseu, alături de punctele de interes sunt adăugate pe hartă şi locurile unde se află staţiile publice de realimentare. Conducătorii pot apela la staţiile aflate de-a lungul traseului sau la destinaţie, iar sistemul le comunică timpul de încărcare necesar pentru ca acumulatorul să fie din nou la capacitate maximă.

Toate informaţiile cu privire la încărcarea bateriei şi autonomia electrică pot fi vizualizate şi pe smartphone-ul conducătorului. Aplicaţia Remote din BMW ConnectedDrive, dezvoltată special pentru a îndeplini cerinţele mobilităţii electrice, permite proprietarilor să controleze procesul de încărcare din telefonul mobil. De asemenea, permite maşinii să fie preprogramată în timp ce este conectată la o sursă de curent electric. De exemplu, sistemul de încălzire şi control al aerului condiţionat poate fi activat de la distanţă pentru a asigura o temperatură plăcută în interiorul maşinii înainte de începerea călătoriei.

Bucuresti, 22.08.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.