BMW Group a ales ediţia 2016 a Salonului Auto de la Paris pentru a prezenta BMW Concept X2. Noul membru al segmentului compact are un design distinctiv care se deosebeşte de cel al altor modele X şi care se bazează pe istoria BMW Group în ceea ce priveşte coupé-urile. Rezultatul este un concept compact, urban şi sportiv.
“BMW Concept X2 este un automobil pentru oamenii activi care caută o combinaţie de bucurie şi caracter practic”, explică Adrian van Hooydonk, vicepreşedinte executiv BMW Group Design. “Conceptul prezintă o faţetă nouă şi interesantă a mărcii BMW în cadrul segmentul compact.”
Designul – o combinaţie de succes de aspect dinamic şi soliditate
Designul BMW Concept X2 contopeşte contradicţii aparente într-o singură declaraţie coerentă. “BMW Concept X2 combină gestica rapidă şi proporţiile joase ale unui coupé cu construcţia robustă a unui model X. Acesta este un automobil sportiv cu un caracter îndrăzneţ şi ne permite să deschidem câteva posibilităţi noi şi fascinante pentru designul mărcii BMW”, spune Karim Habib, directorul BMW Design.
Caracterul distinctiv al BMW Concept X2 străluceşte deja prin proporţiile automobilului. În timp ce roţile mari şi designul familiar în două volume subliniază caracterul funcţional al modelului X, ampatamentul lung, linia întinsă a acoperişului, consolele scurte şi montantul C puternic aplecat spre înainte oferă caroseriei o atitudine sportivă, cu o poziţie joasă. Datorită interacţiunii dintre protecţiile mai închise şi culoarea Luminous Red a caroseriei, Concept X2 arată şi mai subţire din lateral.
Două faţete pentru un singur caracter – vedere laterală
Secţiunea superioară a flancurilor automobilului este dominată de elementele cu design sportiv. Linia alungită a acoperişului şi grafica subţire a geamurilor creează un sentiment de extindere. Habitaclul se îngustează spre spate, formând o secţiune atletică a umerilor. Contururile geamurilor şi bazele integrate, din două piese, ale oglinzilor (ambele realizate din aluminiu mat) adaugă un plus de eleganţă. Aici, grosimea profilului de aluminiu joacă un rol de contrast. Grafica geamurilor este completată de interpretarea dinamică a curbei Hofmeister, emblematică pentru BMW. Asemenea logo-ului de pe montantul C – un indiciu de design al coupé-urilor sport clasice, venit direct din istoria BMW -, aceasta reprezintă un detaliu inconfundabil. Larg şi cu rol aerodinamic, spoilerul de pe acoperiş, în culoarea caroseriei, este dispus deasupra lunetei fumurii. Extinsă din montanţii C, aceasta oferă contururi sportive spatelui BMW Concept X2.
Mai jos, pe părţile laterale ale automobilului, accentul cade pe caracteristicile obişnuite ale unui model X. Suprafeţele musculoase, pasajele largi ale roţilor şi protecţia stilistică a podelei din jurul pragurilor uşilor formează un contrast interesant cu elementele dinamice de mai sus. Concentrându-se pentru un moment pe caracteristicile mai detaliate, suprafeţele flancurilor maşinii reunesc secţiuni largi, modelate cursiv, cu margini precise, care simbolizează prezenţa atletică a maşinii. Suprafaţa dramatică accentuează şi pasajele aproape pătrate ale roţilor, care sunt familiare pentru modelele BMW X. În acestea sunt adăpostite jantele de 21 de ţoli, din aliaj uşor, al căror design atractiv, double-spoke şi bicolor, cu un sentiment puternic de tridimensionalitate continuă contrastul dintre aspectul dinamic şi soliditate în detaliile automobilului. Anvelopele cu benzi de rulare puternice sunt un indiciu al potenţialului de distracţie în regim off-road, în timp ce pragurile uşilor, în culoarea caroseriei, cu elemente hexagonale integrale completează aspectul robust din partea inferioară.
Dinamism şi prezenţă – partea frontală
Designul părţii frontale a BMW Concept X2 contopeşte elemente dinamice cu o utilizare robustă a formelor. Volumele conturate clar şi muchiile discrete creează o imagine a părţii frontale care abundă de prezenţă şi sportivitate. Puternic înclinat, parbrizul pare să se extindă perfect în acoperişul panoramic fumuriu şi se combină cu noua interpretare a grilei radiatorului şi cu prizele de aer pentru a oferi părţii frontale o poziţie joasă. “Rinichii” sunt situaţi ceva mai jos faţă de faruri, iar priza de aer centrală este mai aproape de şosea decât cele două prize de la extremităţi. Aceasta face ca centrul automobilului să pară mai jos, subliniind dinamica designului părţii frontale.
“Rinichii” au forma trapezoidală familiară pentru grila BMW, dar într-o formă răsturnată, astfel că sunt mai laţi în partea inferioară. Această declaraţie clară accentuează independenţa BMW Concept X2, precum şi lăţimea părţii frontale şi poziţia solidă a automobilului. Modelate grafic şi puternic înclinate, barele din grila radiatorului creează un efect de “nas de rechin” inconfundabil, ceea ce face ca această zonă a automobilului să aibă un plus de profunzime şi sculptură.
Datorită contururilor plane ale tuburilor, aspectul specific BMW al farurilor circulare duble capătă o formă mai hexagonală. Tehnologia laser utilizată de faruri permite o grafică foarte subţire a luminii, în timp ce simbolul X de culoare albastră din centrul tuburilor hexagonale adaugă încă un accent tehnic.
Şorţul faţă este dominat de priza de aer centrală mare de sub grila radiatorului, prin care Concept X2 primeşte suficient aer de răcire. Dispuse la cele două extremităţi, prizele de aer mai mici şi triunghiulare evidenţiază poziţia largă a automobilului. Lamelele orizontale şi robuste ale prizelor de aer oferă un contrapunct solid pentru designul dinamic al şorţului faţă şi adaugă o accentuare detaliată caracterului specific modelelor X al părţii frontale.
Declaraţie de forţă – partea spate
Spatele BMW Concept X2 completează designul exterior într-o manieră distinctivă. Elementele de accentuare a lăţimii, precum luneta subţire şi liniile orizontale, reduc înălţimea percepută a BMW Concept X2 şi subliniază pretenţiile sale sportive. Din acest unghi, poţi vedea cum luneta iese elegant de sub spoilerul de pe acoperiş şi subliniază caracterul sportiv al automobilului. De asemenea, privirea este atrasă de conicitatea proeminentă a habitaclului de-a lungul părţilor laterale ale Concept X2. Aceasta formează a zonă puternică a umerilor, ceea ce îi permite să evidenţieze poziţia lată şi musculoasă a automobilului. Sub habitaclu, stopurile ascuţite radiază o intenţie dinamică. Interpretarea nouă a formei “L” specifică stopurilor încadrează elementul LED ca o sculptură tridimensională luminoasă ce face ca spatele să fie atractiv.
Localizat între stopuri este logo-ul BMW. Dedesubt, tranziţia aproape neîntreruptă de la hayon la şorţul spate creează o imagine de ansamblu coerentă, care reflectă cu mare claritate designul elegant al automobilului. Protecţiile de culoare închisă de sub sorţul spate ridică vizual întreaga parte spate, dar, în acelaşi timp, oferă secţiunii superioare un aspect mai suplu. Şorţul spate, în culoarea caroseriei, oferă un detaliu dinamic pentru a completa poziţia joasă a spatelui. O evacuare mare la fiecare dintre extremităţi accentuează poziţia largă a automobilului, în timp ce suprafeţele de contur fac trimitere către divizarea tripartită între zone şi forma generală a prizelor de aer frontale.