Astăzi, 16 august, printre maşini sport superbe din trecut – multe dintre ele premiate – prezentate la "Concours d’Elegance" de la Pebble Beach, BMW Group va oferi o avanpremieră a modelului sport foarte performant din viitor: BMW Concept M4 Coupé.
"BMW Concept M4 Coupé reflectă filosofia BMW M într-o formă ideală: combină genele motorsportului şi utilizare cotidiană fără restricții într-un concept unitar, cu un puternic caracter emoţional. De patru generaţii, BMW M3 a transferat motorsportul pe şosele, iar BMW Concept M4 Coupé urmăreşte cu dedicație această idee fundamentală“, explică Dr. Friedrich Nitschke, preşedinte al Consiliului Director BMW M GmbH.
Designul noului BMW Concept M4 Coupé
BMW Concept M4 Coupé, finisat în nuanţa "Aurum Dust" dezvoltată exclusiv pentru acest model, continuă cu limbajul de design BMW M – un caracter puternic, emoţional şi foarte dinamic. Din orice unghi este privit, automobilul întruchipează agilitate, dinamism şi performanţe superioare. Prizele mari de aer din partea frontală dinamică, un limbaj de puternic în lateral şi un spate sportiv şi coborât oferă un indiciu vizual clar al potenţialului dinamic extraordinar pe care îl posedă automobilul. Elementele CFRP (plastic ranforsat cu fibră de carbon) – precum spliterul faţă, acoperişul sau difuzorul spate – subliniază, până la cele mai mici detalii, preocuparea pentru optimizarea masei. "La BMW M, designul înseamnă, mai presus de orice, o expresie a funcţiei. Fiecare element de design se bazează pe cerinţele tehnice aflate la baza conceptului de înaltă performanţă BMW M. Datorită autenticităţii, designul furnizează un indiciu a ceea ce poate fi experimentat cu fiecare model: putere, control precis, şi manevrabilitate superioară – o experienţă de neuitat a condusului pe circuit, dar şi pe şosea", a declarat Adrian van Hooydonk, director BMW Group Design.
Partea frontală
Suprafeţele faţetate, contururile precise şi profunzimea vizuală clară formează partea frontală extrem de expresivă a BMW Concept M4 Coupé. "Faţa BMW" clasică, cu grila radiatorului dublă şi interpretarea modernă a farurilor rotunde duble cu tehnologie LED conferă maşinii o identitate bine definită şi, în același timp, subliniază apartenența la familia BMW M de la prima privire. Capota iese în evidență prin „Power Dome“ și subliniază puterea extraordinară a motorului aflat sub ea. Elementul dinamic este accentuat suplimentar de un contur distinctiv. O altă particularitate a părţii frontale este grila radiatorului BMW M cu bare duble: barele de culoare neagră ale grilei preiau designul "M double spoke" caracteristic pentru jantele BMW M, iar emblema M4 de pe grila radiatorului adaugă un plus de exclusivitate părţii frontale.
Puternic conturată, bara faţă pe care se află spliterul din fibră de carbon atrage imediat privirile. Cele trei prize mari de aer furnizează suficient aer de răcire pentru motorul foarte performant. În acelaşi timp, interacţiunea dintre suprafeţe, contururi şi volume exprimă clar potenţialul dinamic superior al maşinii. Aşa-numitele Air Curtain, guri de aer conturate vertical şi localizate spre exteriorul prizelor de aer laterale, au un impact vizual puternică. Împreună cu Air Breather, această sloluție asigură o închidere aerodinamică a pasajelor roţilor şi, în consecinţă, o îmbunătăţire a curentului de aer şi a consumului de combustibil.
Lateral
Văzut dintr-o parte, este comunicată aceeași imagine dinamică transmisă de partea frontală. O siluetă suplă şi eficientă şi designul atletic al caroseriei caracterizează BMW Concept M4 Coupé. Proporţiile BMW specifice – capotă lungă, ampatament lung, habitaclu împins spre în spate şi console faţă scurte – creează o apariţie foarte dinamică. Pasajele puternice ale roţilor şi limbajul foarte expresiv al suprafeţelor dezvăluie performanţele superioare ale BMW Concept M4 Coupé de la prima privire.
Linia cursivă a acoperişului este definitorie pentru designul sportiv al BMW Concept M4 Coupé. Ca element ultrauşor high-tech vizibil, acoperişul CFRP conturat caracterizează designul inovator tehnic al BMW Concept M4 Coupé. Acoperişul CFRP reduce masa şi asigură un centru de greutate jos, ceea ce facilitează o experienţă şi mai sportivă a condusului. Aici, forma şi funcţionalitatea sunt combinate optim în maniera BMW M specifică.
Un mic spoiler spate este integrat în capota portbagajului pentru o forţă de apăsare optimă. Datorită acestei dotări, BMW Concept M4 Coupé nu numai că are valori mai bune ale forţei aerodinamice, dar obţine beneficii de volum şi lungime pentru o prezenţă sportivă atunci când este privit din lateral. Pragurile puternice adaugă un plus la prezenţa sportivă a automobilului pe şosea.
Un detaliu vizibil pe aripi este „branhia” M cu un nou design. Acest element de design caracteristic M constituie o dovadă clară a caracterului sportiv şi funcţional. La Concept M4 Coupé, branhiile M încorporează Air Breather. Cu design exclusiv, jantele M de 20", în două culori şi cu designul M "double spoke" specific, completează alura sportivă a părţii laterale a maşinii. Jantele "double spoke" cu cinci seturi de spițe şi suprafeţe exterioare lucioase permit vizualizarea frânelor ceramice M Carbon.
Spatele
Partea spate musculoasă de la BMW Concept M4 Coupé oferă un indiciu vizual al puterii extraordinare a automobilului. Întreaga secţiune spate este o apariţie sculpturală şi amplă. Zonele mari de sub spoiler oferă spatelui o prezenţă şi mai plată, dar şi mai sportivă. În acelaşi timp, stopurile plate localizate mult spre exterior, ecartamentul lat şi pasajele puternic conturate ale roţilor subliniază atitudinea stabilă a maşinii pe drum. Liniile orizontale accentuează lăţimea maşinii, astfel că centrul de greutate este coborât vizual şi mai mult.
În cadrul secţiunii spate a BMW Concept M4 Coupé este folosit același limbaj de design al barei faţă, care cuprinde suprafeţe faţetate. Interacţiunea suprafeţelor şi a contururilor precise din jurul fantelor de aerisire accentuează suplimentar designul dinamic al părţii spate. Ţevile de eşapament duble sunt un element caracteristic M. Cele două perechi de evacuări din fibră de carbon sunt cuprinse de spoilerul spate sculptural. Un difuzor spate, din fibră de carbon, completează pachetul aerodinamic general.