Our website use cookies to improve and personalize your experience and to display advertisements(if any). Our website may also include cookies from third parties like Google Adsense, Google Analytics, Youtube. By using the website, you consent to the use of cookies. We have updated our Privacy Policy. Please click on the button to check our Privacy Policy.

BMW Concept Active Tourer Outdoor

BMW

Cu ocazia expoziţiei dedicate activităţilor de vară în aer liber de la Friedrichshafen, BMW prezintă noul BMW Concept Active Tourer Outdoor pentru a demonstra maniera în care un automobil compact poate combina confortul şi utilizarea spaţiului cu pasiunea pentru sport şi timp liber. Acest hibrid plug-in oferă şi o avanpremieră a unor noi modele pe care BMW le pregătește pentru clasa compactă.

Conceptul BMW eDrive – preluat de la BMW i8 -, care permite automobilului să ruleze doar în regim electric (astfel nu produce niciun fel de emisii), urmează să fie folosit în toate sistemele de propulsie electrică şi hibrid ale mărcii. eDrive cuprinde toate componentele sistemului de propulsie electrică de la BMW Concept Active Tourer Outdoor, precum electromotorul (dezvoltat intern), acumulatorul litiu-ion de mare performanţă şi sistemul inteligent de gestiune a energiei. Combinaţia dintre motorul cu ardere internă şi electromotor furnizează performanţe sportive, dar şi un consum mediu de combustibil de aproximativ 2,5 l/100 km şi emisii CO2 mai mici de 60 g/km.

Combinaţie de aspect sportiv şi variabilitate impresionantă.

Proporţiile armonioase conferă BMW Concept Active Tourer Outdoor o imagine sportivă indiferent de unghiul din care este privit. Cu o lungime exterioară de 4.350 de milimetri, o lăţime de 1.833 milimetri şi o înălţime de 1.576 milimetri, hibridul plug-in împleteşte dimensiunile compacte cu designul sportiv şi atractiv şi estetica emblematică BMW. Ampatamentul lung (2.670 mm), linia înaltă a acoperişului şi motorul compact, montat transversal – puterea acestuia este transferată spre puntea faţă -, sunt combinate pentru a furniza un spaţiu interior generos. Compartimentul spate variabil de la BMW Concept Active Tourer Outdoor permite o utilizare cotidiană multilaterală, dar oferă şi suficient spaţiu pentru echipamentul de activităţi outdoor – toate acestea datorită acumulatorilor sistemului hibrid de propulsie care sunt montaţi sub podeaua portbagajului.

Design: sportiv şi funcţional.

BMW Concept Active Tourer Outdoor dovedeşte că dimensiunile compacte, funcţionalitatea şi modularitatea pot fi combinate în cel mai fericit mod cu designul dinamic. Culoarea exterioară Gold Race Orange accentuează apariţia sportivă a BMW Concept Active Tourer Outdoor. Un element dominant al imaginii frontale este grila BMW a radiatorului, uşor înclinată spre înainte, completată de benzi atractive de accentuare, de culoare portocalie, pentru două dintre barele grilei. Farurile duble cu lumini LED de accent, se extind mult în aripile faţă şi, împreună cu bara frontală multifaţetată, consolidează prezenţa BMW Concept Active Tourer Outdoor. Cele două prize mari de aer de sub farul principal accentuează imaginea sportivă a părţii frontale.

Când este privită din lateral, silueta alungită, în formă de pană, conferă BMW Concept Active Tourer Outdoor o prezență dinamică. Jantele de 20 de ţoli, vopsite parţial în Gold Race Orange, reconfirmă aspectul sportiv al automobilului.

Liniile orizontale ale caroseriei, bine definite, evidenţiază imaginea din spate a acestui BMW compact. Stopurile largi, care se extind bine în flancurile maşinii, accentuează lăţimea roţilor, împrumutând o accentuare vizuală pentru prezenţa perfectă pe drum a automobilului. Hayonul mare oferă un acces confortabil la portbagaj, datorită deschiderii largi şi pragului jos de încărcare. Evacuările integrate în bara spate a BMW Active Tourer Outdoor sunt şi ele vopsite în Gold Race Orange.

Design interior: spațiu generos.

Interiorul BMW Concept Active Tourer Outdoor creează un sentiment complet nou de spaţiu. Consola centrală dă impresia că pluteşte între scaunele faţă şi curge lin către panoul de instrumente. Acest aranjament furnizează conducătorului şi pasagerului din faţă cel mai mare spaţiu posibil pentru picioare. Scaunele ridicate cu poziţia lor de tip semi-command, ușor înălțată, oferă o vizibilitate remarcabilă de jur-împrejur, un element important de ergonomie. Suprafaţa de decor, în nuanţă Alu Mesh MoonGrey, realizată dintr-un material de calitate acoperit cu aluminiu, realizează o legătură vizuală între suprafaţa superioară a panoului de instrumente, în nuanţă MoonRock Grey Steron, şi cea inferioară în piele MoonWhite.

În plus, suprafeţele de accent din piele, de culoare Gold Race, pentru decorul uşilor şi aplicaţiile discrete ale scaunelor, subliniază caracterul sportiv al automobilului. Interconexiunea culorilor, generată de materiale, se extinde până la nivelul portbagajului. În dorinţa de a îndeplini cerinţele activităţilor pentru timpul liber – pe orice vreme -, tapiţeria podelei portbagajului este un material plastic robust, uşor de curăţat, de culoare MoonRock Grey. Se remarcă și contrastul realizat între husele de piele ale compartimentului de stocare pentru podeaua portbagajului şi decoraţiunea de pe partea stângă în culoare Gold Race Orange.

Echipat ideal pentru sport şi timp liber: suport integrat de biciclete.

Un exemplu al modului inteligent în care BMW Concept Active Tourer Outdoor utilizează spaţiul este sistemul de transport pentru două biciclete, prezentat în premieră la Friedrichshafen. Spre deosebire de soluţiile convenţionale, acest suport nu este montat la exterior, ci este integrat în interior pentru a economisi spaţiu. Pe lângă faptul că menţine bicicletele uscate şi curate, sistemul are şi avantajul de a le proteja foarte eficient de furt sau distrugere. Iar când nu este utilizat, sistemul de transport poate fi ascuns în structura laterală a automobilului sau sub podeaua portbagajului, fără a afecta spaţiul interior.

Echipat astfel, BMW Concept Active Tourer Outdoor este gata să îndeplinească o gamă vastă de misiuni de transport, zi de zi sau în timpul liber. Iar acest lucru îl face partenerul ideal pentru activităţi outdoor precum mountain biking, drumeţii şi curse de biciclete, mai ales că ultimii 20-30 de kilometri ai călătoriei pot fi parcurşi în regim exclusiv electric, cu emisii zero. Totuşi, BMW Concept Active Tourer Outdoor demonstrează şi funcţionalitatea impresionantă în condiţii urbane.

Funcţionalitatea extinsă a BMW Concept Active Tourer Outdoor este susţinută de nivelul de încărcare al portbagajului ce se obţine prin rabatarea scaunelor din spate. Sistemul de transport este montat pe partea stângă a portbagajului, cu deschidere în sens invers, şi constă dintr-un sistem de şine cu braţ pivotant. Şina are două puncte de prindere de care se ataşează partea superioară a cadrului bicicletei. Şaua trebuie scoasă, iar roţile faţă ale bicicletei se detaşează, proces care, mulțumită mecanismul rapid de desprindere al bicicletelor sport moderne, ar trebui să dureze doar câteva secunde. De asemenea, este uimitor de uşoară stocarea roţilor într-un suport separat, care este integrat în spătarul scaunului spate din dreapta – acesta se deschide la nevoie.

De asemenea, asigurarea bicicletelor este simplă şi foarte confortabilă. Braţul pivotant se deschide şi culisează din interiorul şinei. Bicicletele sunt plasate pe suport, transversal faţă de direcţia de deplasare, şi fixate. Odată ce braţul este închis, bicicletele pot fi împinse cu uşurinţă în interior, în poziţia de depozitare.

Mecanismul pivotant este uşor de folosit şi oferă încă un avantaj. Poziţia transversală a bicicletelor permite asamblarea şi întreţinerea acestora fără cel mai mic efort. Această zonă a automobilului include încă un detaliu inteligent. Compartimentul de stocare încastrat în zona centrală a podelei portbagajului oferă spaţiu pentru două şei, diverse scule şi componente mici, în timp ce capacul acestui spaţiu poate fi utilizat ca scaun sau treaptă.

Experienţă revoluţionară a afişării cu utilizare vastă a tehnologiei black panel.

Cockpitul BMW Concept Active Tourer Outdoor prezintă nivelul tradiţional BMW al orientării către conducător, ceea ce înseamnă că toate butoanele importante de control sunt la îndemână. Displayul multifuncţional al instrumentelor şi utilizarea vastă a tehnologiei black panel permit afișarea unei game extinse de informații în cel mai modern mod posibil. Cele patru cadrane sunt familiare, dar modurile de condus – COMFORT, SPORT şi ECO PRO – au propriile secţiuni de afişare şi scheme coloristice. Acesta beneficiază de o afişare de informaţii adaptate în funcţie de situaţie.

Monitorul de 8 ţoli (20,32 cm) din centrul panoului de instrumente este utilizat pentru accesarea portofoliului de servicii BMW ConnectedDrive şi noua funcţie de planificarea a traseului pe care o oferă sistemul de navigaţie. Afişajul central iDrive prezintă şi modul de funcționare a sistemului hibrid, conducătorul fiind informat continuu despre modul de utilizare a motorului cu ardere internă şi a electromotorului, asigurând o înţelegere mai bună a fluxului de energie din sistem. Electronica de putere a sistemului hibrid de propulsie este conectată la sistemul inteligent Navigation Plus care permite o utilizare cât mai eficientă a acestuia. Datele obţinute – profilul traseului, limitele de viteză, situaţiile din trafic – pregătesc automobilul pentru cerinţe iminente şi astfel permit ca energia disponibilă să fie utilizată cu eficienţă maximă.

eDrive: sistemul de propulsie pentru BMW Concept Active Tourer Outdoor.

BMW Concept Active Tourer Outdoor este conceput ca hibrid plug-in (PHEV = Plug-in Hybrid Electric Vehicle), care combină avantajele unui electromotor cu cele ale motorului convenţional cu ardere internă pentru un efect maxim. Automobilele hibrid plug-in au, în mod normal, o autonomie de peste 30 de kilometri în regim pur electric, ceea ce le permite să opereze la fel de eficient în călătorii scurte şi lungi, cât şi în mod hibrid. Acumulatorul litiu-ion de la BMW Concept Active Tourer Outdoor poate fi reîncărcat de la o sursă casnică de curent 220V. Energia este generată de BMW Concept Active Tourer Outdoor şi este stocată în bateria foarte performantă pentru îmbunătăţirea suplimentară a eficienţei sistemului eDrive. Motorul foarte sofisticat – de 1,5 litri, pe benzină, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo – din noua gamă de propulsoare BMW Group EfficientDynamics funcţionează într-un tandem perfect cu electromotorul sincron.

Cu o putere totală de peste 140 kW/190 CP, motorul cu ardere internă şi cel electric sunt combinate pentru ca BMW Concept Active Tourer Outdoor să beneficieze de performanţe sportive incontestabile, în timp ce consumul de combustibil şi emisiile sunt menţinute la un nivel foarte scăzut. În consecinţă, BMW Concept Active Tourer Outdoor sprintează de la 0 la 100 km/h în mai puţin de opt secunde, iar viteza maximă este de aproximativ 200 km/h. În ciuda acestor valori impresionante, consumul mediu de combustibil este mai mic de 2,5 l/100 km, iar emisiile CO2 sunt sub 60 g/km.

Gamă vastă de dotări BMW EfficientDynamics.

Inutil să mai spunem că noul BMW Concept Active Tourer Outdoor vine echipat cu o varietate de dotări ce fac parte din strategia BMW EfficientDynamics. Unul dintre obiectivele principale este maximizarea autonomiei în regim electric, atins prin minimizarea consumului de energie de către componentele auxiliare. Pentru aceasta, modul ECO PRO reduce – atunci când este cazul – puterea aerului condiţionat şi a altor funcţii de îmbunătăţire a confortului ce sunt operare electric. De asemenea, acelaşi mod adaptează operarea tuturor componentelor transmisiei pentru a maximiza eficienţa. Modul ECO PRO poate furniza sfaturi preţioase conducătorului, iar Bonus Range Display arată câţi kilometri suplimentari pot fi adăugaţi la autonomia maşinii prin utilizarea modului ECO PRO de maximizare a economiei de combustibil. Proactive Driving Assistant acţionează împreună cu sistemul de navigaţie Professional pentru a anticipa condiţiile de drum şi trimite sfaturi conducătorului ca să fie pregătit pentru situaţiile ce vor urma. Traseul ECO PRO contribuie şi el la minimizarea consumului de combustibil prin stabilirea celui mai eficient traseu pe baza volumului de trafic, a stilului personal de condus şi a condiţiilor locale.

Bucuresti, 16.07.2013
{mosloadposition user9}
By Liliana Kipper

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Related Posts

No widgets found. Go to Widget page and add the widget in Offcanvas Sidebar Widget Area.