BMW s-a impus la patru categorii din cele 11 ale competiţiei şi are patru propulsoare în primele 8 clasate pe locurile 2,3,5 şi 7.
BMW continuă tradiţia de victorii la “International Engine of The Year Award”. Este cel mai de succes producător la această competiţie cu 50 de premii obţinute în 12 ani. Şi în acest an producătorul german s-a impus la patru categorii. Categoria motoarelor de 3-4 litri şi 2,5-3 litri este tradiţional dominată de BMW cu un total de 21 titluri dintr-un total de 24 posibile.
Şi în acest an propulsorul de 3 litri TwinPower Turbo care dezvoltă 306 CP s-a impus în clasa 2,5-3 litri pentru al patrulea an consecutiv. Echipat acum şi cu tehnologia Valvetronic noul motor are eficienţa crescută şi se remarcă printr-un cuplu maxim de 400 Nm oferit pe o plajă de turaţii impresionantă: între 1200 şi 5000 rpm. Acest propulsor echipează modelele BMW Seria 1 Coupe şi Cabrio, BMW Seria 3, BMW Seria 5, BMW X5, BMW X6 şi BMW Seria 7.
Modelul BMW M3 este beneficiarul unora din cele mai de succes motoare din lume. Acesta a fost al 8-lea premiu pe care un propulsor care echipează BMW M3 l-a obţinut în 11 ani şi al patrulea consecutiv pentru motorul de 4 litri V8 aspirat de 420 cp. Într-o versiune modificată pentru competiţie acest V8 a purtat modelul M3 GT2 spre victorie în cursa de 24h de la Nürburgring.
Patru cilindri cu Variable Twin Turbo a fost primul diesel recompensat cu premiul "Best New Engine of the Year" în 2008. De asemenea, a fost primul motor pe motorină în producţia de serie care a depăşit bariera de 100 CP pe litru, oferind 204 CP la 1995 cmc. Acum se impune în clasa motoarelor de 1,8-2 litri impresionând nu numai prin putere, ci şi prin eficienţă. De exemplu, modelul BMW 123d Coupe echipat cu acest motor realizează un consum mediu de 5,2 litri per 100 km în ciclu mixt EU şi un nivel al emisiilor CO2 de 138 grame per km. Acestea sunt un bun exemplu al realizărilor pe care le oferă strategia de dezvoltare BMW EfficientDynamics.
De asemenea, propulsorul de 1,6 litri, cu patru cilindri, Twin Scroll Turbocharger şi injecţie directă pe benzină – aflat în echiparea MINI Cooper S, MINI Cooper S Cabrio şi Clubman – a repetat seria de victorii din ultimii trei ani la categoria motoarelor cu o cilindree de 1,4-1,8 litri. Din luna martie acest propulsor este disponibil într-o versiune crescută de putere, dezvoltând acum 184 CP. Remarcabil este şi cuplul motor maxim de 240 Nm oferit pe o plajă de turaţii între 1600 – 5000 rpm. Consumul mixt conform ciclului de testare EU este de 5,8 litri pentru versiunea MINI Cooper S cu cutie manuală.
Premiul "International Engine of the Year" este acordat cu începere din 1999 de un juriu internaţional format din jurnalişti din domeniul auto. Anul acesta, echipa de experţi a fost compusă din 65 de jurnalişti din 32 de ţări – printre acestea s-au numărat SUA, Japonia, China, Rusia, India, Germania, Franţa, Noua Zeelandă, Coreea de Sud, Africa de Sud şi Romania. Premiile sunt acordate pentru 11 categorii, precum şi pentru câştigătorul clasamentului general. Ceremonia de decernare a avut loc pe 23 iunie.
{mosloadposition user10}