BMW Group continuă expansiunea mobilităţii electrice şi îşi adaptează structurile de producţie la cererea tot mai mare pentru automobile electrificate complet sau parţial. În China, joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA) a extins uzina de baterii din Tiexi, aşa-numitul “Centru al Bateriilor de Înaltă Tensiune”, cu un centru lde baterii suplimentar care va începe imediat producţia de baterii noi şi mai puternice din a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive, utilizată la modelul full electric BMW iX3.
Nou creatul Centrul al Bateriilor de Înaltă Tensiune a fost deschis oficial astăzi printr-o ceremonie formală la care au participat reprezentanţi de rang înalt din partea guvernului chinez, dar şi a BBA. Reprezentanţii BMW Group au asistat virtual al eveniment.
Milan Nedeljković, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG, responsabil pentru producţie, a declarat la ceremonia de deschidere: “China are o mare importanţă pentru BMW Group, atât ca piaţă, cât şi ca locaţie de producţie şi inovaţie. Investiţiile noastre subliniază angajamentul puternic pe care îl avem pe termen lung faţă de China şi Shenyang. Iar investiţiile continuă: proiectele de extindere a uzinelor din Tiexi şi Dadong sunt în desfăşurare. Şi ne pregătim pentru creşteri viitoare: Cu acest nou Centru de Baterii, extindem de peste două ori capacitatea producţiei locale de baterii în China”.
Preşedintele BBA, Dr. Johann Wieland, a adăugat: “Extinderea Centrului de Baterii de Înaltă Tensiune este o dovadă clară angajamentului nostru de a continua să investim în Shenyang, Liaoning şi nord-estul Chinei. De asemenea, arată determinarea noastră de a prelua rolul de lider în mobilitatea durabilă, odată ce lansăm modelul full electric BMW iX3”.
China este cea mai mare piaţă individuală a BMW Group şi impune ritmul pentru mobilitatea electrică de pe mapamond. Cu cinci modele electrificate disponibile în prezent, BMW Group oferă clienţilor chinezi cea mai largă gamă de opţiuni în segmentul premium. Pe şoselele din China sunt vândute deja 75.000 de modele BMW electrificate.
Producţia noului BMW iX3 full electric va începe la uzina BBA din Dadong la finalul lunii septembrie. Bateriile de înaltă tensiune necesare modelului vor fi livrate de noul centru de baterii din apropiere. BMW X3 este primul model disponibil cu motoare diesel şi pe benzină foarte eficiente, ce încorporează tehnologie mild-hybrid 48V, cu tren de rulare plug-in hybrid sau ca variantă full electrică.
Bateriile de înaltă tensiune de a cincea generaţie, cu densitate energetică semnificativ mai mare, utilizează şi mai puţine materii prime
Bateriile de înaltă tensiune pentru a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive au fost dezvoltate de la început având în vedere caracterul de pionierat al noii tehnologii a celulelor de baterii. Puterea şi conţinutul energetic ale bateriilor de înaltă tensiune poate fi scalat în mod flexibil pentru utilizare la diferite concepte şi segmente auto.
BMW Group are peste 10 ani de competenţă internă profundă în dezvoltarea celulelor de baterii. Toate cunoştinţele ajung în specificaţiile precise pentru celule de baterii, care apoi erau fabricate extern. Eforturile sistematice de cercetare şi dezvoltare nu numai că au îmbunătăţit constant performanţele şi densitatea energetică, dar pot îmbunătăţi continuu şi toate caracteristicile relevante ale celulelor de baterii.
Având în vedere toate aspectele relevante în ansamblu – în special, durabilitatea şi siguranţa -, bateriile de înaltă tensiune de la BMW reprezintă cele mai bune care pot fi realizate în prezent. În acelaşi timp, cea mai nouă generaţie de baterii a fost capabilă şi să reducă cu alte două treimi nivelul de cobalt utilizat ca materie primă.
Comparativ cu celulele de baterii utilizate în trecut la scară largă de BMW Group la automobilele sale full electrice, densitatea energetică gravimetrică a bateriei a fost îmbunătăţită cu aproximativ 20% la nivel de celulă la BMW iX3. BMW Group îşi procură în premieră propriul cobalt şi litiu şi furnizează aceste materii prime către producătorii săi de celule de baterii.
Ca lider al dezvoltării durabile, BMW Group a ajuns şi la un acord contractual cu producătorii săi de celule care prevede că aceştia vor folosi doar energie verde pentru a produce celulele de baterii din a cincea generaţie.
În viitor, bateriile de înaltă tensiune de a cincea generaţie vor fi produse şi la uzina BMW Group din Dingolfing
Centrul de Baterii de Înaltă Tensiune în forma sa extinsă este prima locaţie din reţeaua de producţie a BMW Group care produce baterii de înaltă tensiune de a cincea generaţie. În acelaşi timp, Centrul de Competenţă pentru Producţia Trenurilor de Rulare Electrice de la Dingolfing se pregăteşte şi pentru a produce noile baterii de înaltă tensiune de a cincea generaţie. Acestea vor fi montat pe produse suplimentare, precum BMW iNEXT şi BMW i4, cu începere de anul viitor. Prin producerea bateriilor de înaltă tensiune acolo unde sunt necesare, compania poate minimiza transportul şi să contribuie astfel la dezvoltarea durabilă.
Joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA)
Joint-venture-ul BBA Brilliance Automotive a fost înfiinţat în 2003 şi în ultimii ani a devenit unul dintre cei mai de succes constructori auto premium din China, cuprinzând producţia şi vânzarea automobilelor BMW în China, precum şi sarcinile de dezvoltare locală. În 2019, uzinele auto ale BBA, aflate la Tiexi şi Dadong, au produs peste 530.000 de automobile pentru piaţa chineză – o creştere de peste 9% faţă de anul anterior. Capacitatea anuală maximă a celor două uzine va atinge 650.000 de unităţi pe parcursul anilor următori.