BMW Group îşi continuă extinderea mobilităţii electrice ca parte a strategiei sale NUMBER ONE > NEXT. Pentru a realiza acest lucru, compania îşi adaptează structurile de producţie la cererea crescândă de automobile complet şi parţial electrificate. La doar şapte luni de la deschiderea fabricii de baterii din China, joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA) a pus bazele pentru o extindere completă a uzinei. La “Centrul pentru Baterii de Înaltă Tensiune Faza II”, BBA va produce bateriile noi şi de capacitate mai mare pentru cea de-a cincea generaţie a tehnologiei BMW eDrive, pentru modelul electric BMW iX3. Începând cu anul 2020, BMW iX3 va fi construit la uzina BBA din Dadong, aflată în vecinătate.
Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil de producţie: “Astăzi, începem următoarea etapă a ofensivei noastre de modele electrice. În acest sens, vom spori şi mai mult capacitatea producţiei locale de baterii. Acest lucru ne permite să urmărim cererea crescândă de mobilitate electrică din China.”
China este cea mai mare piaţă unică a BMW Group şi cea care impune ritmul mobilităţii electrice la nivel mondial. Cu şase modele electrificate (hibride plug-in şi electrice) disponibile în prezent, BMW Group oferă clienţilor chinezi cea mai largă gamă de opţiuni din segmentul premium. În 2017, BMW Group şi-a mărit de peste două ori vânzările de automobile electrificate în China faţă anul precedent şi se aşteaptă ca această creştere să continue şi în 2018. La începutul acestui an, noul BMW Seria 5 plug-in hybrid a început să fier produs şi la uzina BBA din Dadong. Extinderea fabricii de baterii subliniază angajamentul BMW Group faţă de China.
Producţia de automobile electrice va fi integrată în structurile existente
BMW Group este unul din pionierii mobilităţii electrice. Fabrica din Leipzig a început să producă modelul electric BMW i3 în 2013. Astăzi, BMW Group produce în zece locaţii de pe mapamond automobile cu motoare termice pe aceleaşi linii ca şi modelele plug-in hybrid. Trei fabrici de baterii din Germania, SUA şi China furnizează acumulatori pentru producţia locală de automobile electrificate. În viitor, producţia de automobile complet electrice va fi integrată şi în structurile de producţie existente.
Oliver Zipse: “Utilizarea maximă a capacităţii uzinei este o prioritate pentru noi. Acesta este motivul pentru care proiectăm sistemul nostru de producţie astfel încât să putem construi modele cu tren de rulare integral sau parţial electric sau cu motor termic pe aceeaşi linie de asamblare.”
În plus, două arhitecturi de automobil flexibile îmbunătăţite vor fi potrivite pentru toate formele de propulsie, reducând astfel complexitatea producţiei. Acest lucru oferă BMW Group o flexibilitate maximă în producţie şi îi permite să răspundă rapid cerinţelor pieţei şi clienţilor din întreaga lume. De asemenea, asigură o utilizare optimă a capacităţii de producţie, evită investiţiile mari şi creează o securitate a locurilor de muncă.
Joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA)
Joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive a fost înfiinţat în 2003. În ultimii 15 ani, a devenit unul dintre cei mai de succes producători de automobile premium din China, cuprinzând producţia şi vânzările de automobile BMW din China, precum şi sarcinile de dezvoltare locală. În 2017, fabricile de automobile BBA din Tiexi şi Dadong au produs aproape 400.000 de maşini pentru piaţa chineză – o creştere de aproximativ 30% faţă de anul anterior. Capacitatea maximă a celor două fabrici va ajunge la 520.000 de unităţi pe an începând cu anul 2019.
Din 2009, joint-venture-ul a investit mai mult de 52 de miliarde RMB (renminbi / aproximativ 6,7 miliarde de euro) în uzinele BBA şi are peste 16.000 de angajaţi.
În 2014, BMW Group şi Brilliance China Automotive Holdings Ltd. şi-au extins anticipat contractul de joint-venture şi au pus bazele pentru aprofundarea cooperării cu succes. Contractul prelungit este valabil timp de zece ani (între 2018 şi 2028).
Reţeaua de producţie BMW Group
Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele au dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2017. Cu 2.505.741 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.123.947 BMW, 378.486 MINI şi 3.308 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei, care au produs peste un milion de automobile, sunt responsabile pentru aproape jumătate din producţie.
Prin flexibilitatea fără egal, sistemul de producţie de vârf este într-o formă excelentă pentru viitor. Pe baza Strategiei NUMBER ONE > NEXT, acesta este caracterizat de un nivel ridicat al eficienţei şi de procese robuste. Competenţa în producţie a BMW Group reprezintă un avantaj competiţional decisiv şi contribuie la profitabilitatea companiei şi la succesul sustenabil al acesteia.
Calitatea şi viteza de reacţie, precum şi flexibilitatea sunt factorii principali în sistemul de producţie BMW. Digitalizarea, conceptele modulare standardizate şi construcţia compozită inteligentă atestă nivelul ridicat de competenţă din cadrul reţelei de producţie. În acelaşi timp, sistemul de producţie oferă un nivel foarte înalt de personalizare şi permite ca specificaţiile clientului să fie modificate până la şase zile înainte de livrare.