A treia fabrică de baterii din reţeaua de producţie a BMW Group
Bucureşti/München. BMW Group continuă să-şi extindă activităţile de electromobilitate. În colaborare cu partenerul său Brilliance China Automotive Holdings Ltd., BMW Group a deschis un nou “Centru de Baterii de Înaltă Tensiune” la Shenyang (China). Fabrica de baterii va fi furnizor pentru uzina Dadong din apropiere, care este operată de joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive (BBA) şi va produce BMW Seria 5 Plug-in Hybrid pentru piaţa locală.
Oliver Zipse, membru al Consiliului de Administraţie al BMW AG şi responsabil cu producţia, a declarat: “Inovator, Centrul de Baterii de Înaltă Tensiune de la Shenyang este un pas important în strategia de electromobilitate a BMW Group. Este prima uzină de baterii a vreunui producător de automobile premium din China şi deja a treia din reţeaua noastră de producţie, după Germania şi SUA”.
BMW Group îşi integrează uzinele de baterii în reţeaua internaţională de producţie existentă. Oliver Zipse: “Până în 2025, ne aşteptăm ca modelele BMW şi MINI electrificate să reprezinte între 15 şi 25% din vânzările globale. Acest lucru adaugă până la câteva sute de mii de automobile pe an. Prin urmare, are sens să integrăm electromobilitatea în sistemul de producţie existent”. Prin aceasta, BMW Group va putea să reacţioneze flexibil la cererea de modele electrificate.
Avantaj competitiv prin cunoştinţele interne
Alături de motorul electric, bateria de înaltă tensiune este un element central al automobilelor parţial şi complet electrificate. Producţia internă conferă BMW Group un avantaj competitiv decisiv prin asigurarea cunoştinţelor în tehnologiile noi, prin dobândirea competenţei-cheie în sisteme şi prin utilizarea de avantaje de cost. Compania produce deja automobile electrificate în zece locaţii din întreaga lume. Bateriile de înaltă tensiune necesare pentru aceste modele provin din fabricile BMW Group din Dingolfing şi Spartanburg, iar de acum şi din Shenyang. Uzina Dingolfing va juca un rol de lider în cadrul reţelei ca centru de competenţă pentru trenurile de rulare electrice.
De la celulă la baterie de înaltă tensiune
Producţia bateriilor de înaltă tensiune este împărţită în două etape de producţie. În primul rând, într-un proces extrem de automatizat, celulele litiu-ion furnizate, care sunt aproximativ de dimensiunea unei cărţi tipărite, sunt verificate şi apoi combinate într-o unitate mai mare, aşa-numitul modul de acumulator.
Apoi, modulele bateriei sunt montate într-o carcasă de aluminiu – împreună cu racordurile, unităţile de comandă şi unităţile de răcire. Dimensiunea şi forma carcasei din aluminiu, precum şi numărul de module de baterie utilizate depind de varianta automobilului. În acest fel, se creează un “acumulator” perfect adaptat sau o baterie de înaltă tensiune.
Această combinaţie de module de baterie standardizate şi carcase adaptate flexibil la automobil are mai multe avantaje: asigură proprietăţi uniforme şi standarde de calitate în producerea bateriilor de înaltă tensiune. Designul modular al bateriilor de înaltă tensiune constituie, de asemenea, baza pentru o gamă largă de variante de propulsie electrică. Nu în ultimul rând, acest concept modular este necesar pentru a răspunde rapid la cererea clienţilor şi pentru a obţine beneficii de costuri.
BMW Group, lider global al constructorilor de automobile electrificate
Între ianuarie şi sfârşitul lunii septembrie, BMW Group a livrat clienţilor din întreaga lume un total de 68.687 de automobile BMW i, BMW iPerformance şi MINI electrificate – o creştere de 64,2%. Cu nouă automobile electrificate disponibile în prezent, BMW Group este unul dintre cei mai importanţi furnizori din întreaga lume. Compania intenţionează să vândă 100.000 de automobile electrificate la nivel mondial până la sfârşitul anului.
Notă: Prin automobile electrificate se înţelege automobile cu încărcare la priză, electrice şi plug-in hybrid.
Facilitatea de producţie din Shenyang
Locaţia Shenyang, cu fabricile sale de automobile Dadong şi Tiexi şi fabricile de motoare cu turnătorie de metale uşoare, joacă un rol important în reţeaua globală de producţie a BMW Group. Contribuie la strategia unei creşteri globale echilibrate, cu capacitate de producţie pe pieţele regionale respective.
Locaţia de producţiei BBA din Shenyang produce automobile exclusiv pentru piaţa chineză. Fabrica Dadong din nord-estul oraşului a fost deschisă în 2003 şi în prezent produce versiunea BMW Seria 5 cu ampatament lung. În plus, această facilitate va construi şi varianta plug-in hybrid BMW Seria 5 şi noul BMW X3. Fabrica Tiexi din vestul oraşului Shenyang, construită în 2012, produce versiunea BMW X1 cu ampatament lung (inclusiv o variantă plug-in hybrid), BMW Seria 1 Sedan, BMW Seria 2 Active Tourer, versiunea BMW Seria 3 cu ampatament lung şi BMW Seria 3 Sedan. Uzina de motoare, care a fost inaugurată în 2016, produce ultima generaţie de motoare BMW TwinPower Turbo pe benzină, cu trei şi patru cilindri.
Joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive
Joint-venture-ul BMW Brilliance Automotive a fost înfiinţat în 2003 şi cuprinde producţia şi vânzările de automobile BMW din China, precum şi misiunea de dezvoltare locală. Joint-vnture-ul are peste 16.000 de angajaţi, în timp ce reţeaua furnizorilor BBA cuprinde în jur de 350 de furnizori locali.
În 2014, BMW Group şi Brilliance China Automotive Holdings Ltd. au prelungit mai devreme contractul pentru joint-venture-ul chinez – cu patru ani înainte de expirarea contractului actual – şi au pus bazele aprofundării cooperării de succes. Contractul prelungit este valabil timp de zece ani (între 2018 şi 2028).
Reţeaua de producţie BMW Group
Cererea ridicată din partea clienţilor şi lansarea noilor modele a dus la o utilizare ridicată a capacităţii pentru reţeaua de producţie a BMW Group în 2016. Cu 2.359.756 de automobile produse pentru mărcile BMW, MINI şi Rolls-Royce, volumele de producţie au atins un nou maxim istoric. Aceste date au inclus 2.002.997 BMW, 352.580 MINI şi 4.179 Rolls-Royce. Uzinele germane ale companiei, care au produs peste un milion de automobile, sunt responsabile pentru aproape jumătate din producţie.
Prin flexibilitatea fără egal, sistemul de producţie de vârf este într-o formă excelentă pentru viitor. Pe baza Strategiei NUMBER ONE > NEXT, acesta este caracterizat de un nivel ridicat al eficienţei şi de procese robuste. Competenţa în producţie a BMW Group reprezintă un avantaj competiţional decisiv şi contribuie la profitabilitatea companiei şi la succesul său sustenabil.
Calitatea şi viteza de reacţie, precum şi flexibilitatea sunt factorii principali în sistemul de producţie BMW. Digitalizarea, conceptele modulare standardizate şi construcţia compozită inteligentă atestă nivelul ridicat de competenţă din cadrul reţelei de producţie. În acelaşi timp, sistemul de producţie oferă un nivel foarte înalt de personalizare şi permite ca specificaţiile clientului să fie modificate până la şase zile înainte de livrare.