BMW are o istorie de aproape o jumătate de secol în ceea ce priveşte proiectele culturale de anvergură. Este o strategie de comunciare care poziţionează marca într-un context sofisticare şi rafinament, unic ca anvergură în industria auto. De la proiecte globale, aşa cum este asocierea cu cel mai mare târg de artă, organizat pe trei continente, Art Basel, la proiecte regionale şi locale, compania urmăreşte consecvent această strategie şi descoperă noi valenţe în implicarea sa culturală. „BMW Art Club. Viitorul înseamnă artă” este un demers important în acest sens dezvoltat de BMW Polonia.
„Se poate transforma tehnologia nouă în artă? Care este rezultatul unei legături rafinate între cultură şi tendinţele viitoare, când artiştii vizuali şi muzicienii remarcabili îşi unesc forţele?” Aceasta este ideea fundamentală a proiectului numit “BMW Art Club. Viitorul înseamnă artă”. Evenimentul este programat să se desfăşoare pe 27 octombrie, la Katowice, şi la 9 decembrie, la Varşovia.
BMW Art Club este o nouă iniţiativă artistică dezvoltată de BMW Group Polonia în colaborare cu cele mai importante instituţii culturale din Polonia. Proiectul va cuprinde evenimente care combină muzică, operă, balet, artă contemporană, tehnologii noi, arhitectură şi design. Inaugurarea iniţiative din acest an va cuprinde două concerte care prezintă piesele compozitorilor remarcabili din secolul XX (Penderecki, Lutosławski, Panufnik, Górecki), completate de o instalaţie video creată de Witek Orski.
În timpul celor două evenimente, Orchestra Simfonică a Radioului Naţional din Polonia, care va interpreta sub bagheta lui Alexander Humala, va fi acompaniată de muzicieni de renume mondial. Programul muzical va cuprinde o selecţie de piese de Krzysztof Penderecki (Concertul “Winterreise” pentru corn şi orchestră), Witold Lutosławski (Concertul Mi-parti pentru orchestră), Andrzej Panufnik (Lullaby) şi Henryk Mikołaj Górecki (Concert pentru clavecin op. 40, Trei dansuri pentru orchestră op. 34). Orchestra va fi acompaniată de solişti precum Piotr Orzechowski “Pianohooligan” – clavecin, Gabor Boldoczki – trompetă şi Krzysztof Tomczyk – corn francez.
Instalaţia video multicanal este creaţia fotografului Witek Orski. “Lucrarea mea este o încercare de a intra într-un dialog cu compoziţiile muzicale şi de a capta posibile puncte de contact între muzică şi imagine. Acest lucru se întâmplă mai degrabă la un nivel structural, decât la unul senzorial. În acest sens, proiectul meu nu face ca percepţia concertului să fie mai uşoară sau mai plăcută. De fapt, o face mai complexă prin adăugarea unui alt nivel de interpretare – vizual”, spune artistul despre ideea din spatele creaţiei sale. “Imaginile prelucrate digital prezintă motivele precum peisaje, care astăzi, în realitate sunt şi acestea un rezultat al postproducţiei şi retuşării.”
“Lucrul la proiectul «BMW Art Club. Viitorul înseamnă artă» a fost o călătorie fascinantă prin timp şi spaţiu. Fotografiile lui Witek Orski au fost realizate prin toată Polonia: de la plajele Mării Baltice până la grămezile de cărbuni din Silezia şi Pădurea Białowieża. Programul muzical selectat de Joanna Wnuk-Nazarowa, directorul Orchestrei Simfonice a Radioului Naţional din Polonia, va purta publicul prin istoria muzicii poloneze din secolul XX. Interacţiunea creativă dintre muzică, artă şi noile tehnologii dă naştere unui proiect care priveşte încrezător spre viitor”, spune Michał Suchora, custode al proiectului vizual.
Sunt programate două evenimente “BMW Art Club. Viitorul înseamnă artă” în acest an: la 27 octombrie, ora 19.30, la Sala de Concerte a Orchestrei Simfonice a Radioului Naţional din Polonia şi la 9 decembrie, ora 19.00, la Teatrul Mare – Opera Naţională din Varşovia.
Iniţiatorul proiectului este BMW – un brand vizionar care priveşte viitorul într-o manieră curajoasă. BMW integrează tehnologiile inovatoare în automobilele sale din fiecare segment auto. În acelaşi timp, marca încearcă întotdeauna să urmărească individul, construind experienţe autentice, antrenante emoţional. Acesta este motivul pentru care BMW Art Club pune întrebări despre viitorul oamenilor în legătură cu arta din perspectiva noilor tehnologii.
Bilete pentru “BMW Art Club. Viitorul înseamnă artă” sunt disponibile pentru a fi achiziţionate la casele de bilete şi pe site-urile Orchestrei Simfonice a Radioului Naţional din Polonia şi ale Marelui Teatru – Opera Naţională. Pentru mai multe informaţii despre proiect, accesaţi www.bmw.pl.
Coorganizator: Orchestra Simfonică a Radioului Naţional din Polonia
Partener tehnologic: Canon
Parteneri: Teatrul Mare – Opera Naţională, Vogue, Chillizet