● Augusto Farfus a obţinut podium cu #18 BMW M6 GT3 în cursa de calificare a Cupei Mondiale FIA GT ● Coliziune majoră în primul tur a scos 12 maşini din competiţia de pe circuitul stradal din Macao.. ● Revenire până pe locul patru în cursa principală pentru cel mai recent BMW Art Car, după ce un accident de cursă a trimis maşina la boxe ●
Bucureşti/Macao. Într-o cursă turbulentă, Augusto Farfus (Brazilia), care a concurat pentru BMW Team Schnitzer, a urcat pe podium în cursa de calificare a Cupei Mondiale FIA GT ce a avut loc în Macao (China). Aflat la comenzile celui de-al 18-lea BMW Art Car, creat de artistul chinez Cao Fei, el a trecut linia de sosire în urma câştigătorului Edoardo Mortara (Italia, Mercedes). Chaz Mostert (Australia), care a participat sub culorile FIST – Team AAI, a încheiat al cincilea cu #90 BMW M6 GT3. Şi în cursa principală de duminică, Farfus a fost cel mai bine clasat pilot BMW – el a revenit spectaculos după un pit stop neprogramat, cauzat de o coliziune pentru care nu a fost vinovat, şi a reuşită o revenire până pe poziţia a patra, de la coada plutonului. Mostert şi Marco Wittmann (Germania), care au pilotat cele două BMW M6 GT3 ale FIST – Team AAI, au ocupat locurile al cincilea şi al şaselea, completând un rezultat general bun pentru BMW în finala spectaculoasă a sezonului GT 2017.
Cursa de calificare. După un prim tur haotic pe “Guia Circuit”, doar opt piloţi au putut să lupte pentru victorie. 12 maşini au suferit daune consistente după o coliziune în masă, ceea ce a făcut ca piloţii lor să fie obligaţi să abandoneze, inclusiv Marco Wittmann (Germania, FIST – Team AAI) şi Tom Blomqvist (Marea Britanie, ROWE Racing). După restart, Farfus a mai câştigat o poziţie, după ce iniţial, graţie unui start foarte bun, urcase de pe locul al şaselea pe al treilea înaintea incidentelor din primul tur.
Reacţii după cursa de calificare: Jens Marquardt (director BMW Motorsport): Locul al doilea pentru BMW Art Car #18 – o clasare bună în vedea cursei de duminică. Augusto Farfus şi BMW Team Schnitzer au reuşit o treabă excelentă de-a lungul întregului week-end şi au fost constant pe locuri fruntaşe. În cursa de calificare, Augusto a avut şi norocul necesar pentru a nu fi implicat în coliziune. Cheia a fost startul foarte bun, iar după restart nu a făcut nici o eroare. Acelaşi lucru a fost valabil şi pentru Chaz Mostert, care la prima lui cursă în Macao a obţinut locul al cincilea. Desigur, a fost păcat ce au păţit Marco Wittmann şi Tom Blomqvist, ambii abandonând după turul de deschidere, fără să fie vina lor.
Augusto Farfus (#18 BMW M6 GT3, BMW Team Schnitzer, locul 2): Macao este un loc special. Zidurile sunt foarte apropiate, aşa că am pus multă energie în obţinerea unui start bun – şi a funcţionat. Când am văzut trei Mercedes trecând în paralel prin Mandarin, mi-am spus:”este şansa mea” şi am putut urca pe locul al treilea la finalul liniei drepte înainte de frânarea pentru Lisboa. Apoi toţi au văzut ce s-a întâmplat. Acesta este Macao. În fiecare viraj se poate întâmpla orice. Locul al doilea este foarte bun. Nu ne aşteptam la acest rezultat. Când am fost ultima dată aici cu Schnitzer, în perioada turismelor, am câştigat. Acum am revenit şi tot cu o clasare pe podium.
Cursa principală. Din cauza circuitului ud, cursa a început în spatele Safety Car, cu Farfus pe locul al doilea. În momentul în care întrecerea din Cupa Mondială FIA GT a prins viteză, #18 BMW M6 GT3 a fost lovit de un alt competitor. Acest lucru a produs daune asupra părţii spate a caroseriei, care dădea impresia că se va desprinde complet. Farfus a trebuit să intre la standuri, iar mecanicii au îndepărtat capota spate desprinsă. BMW Art Car a revenit pe ultimul loc, dar Farfus a demonstrat spirit de luptă şi a recuperat loc după loc, încheind pe poziţia a patra.
În ciuda lipsei de experienţă în Macao, Mostert a reuşit din nou o performanţă convingătoare şi, după 18 tururi, a trecut linia de sosire pe locul al cincilea, chiar înaintea coechipierului Wittmann. Maşina dublului campion DTM a fost afectată serios în coliziunea masivă din primul tur al cursei de calificare, dar echipa AAI a reuşit să o repare în timp pentru manşa principală.
Cu toate acestea, Tom Blomqvist (Marea Britanie) nu a putut participa la cursa principală din Macao. Maşina lui, #99 ROWE Racing BMW M6 GT3, a fost afectată mult prea serios în accidentul spectaculos din cursa de sâmbătă pentru a fi reparată în timp util pentru manşa de duminică.
Reacţii după cursa de calificare:
Jens Marquardt (director BMW Motorsport): A fost un week-end incredibil de palpitant – cu un final dramatic. Este dificil să tragi o concluzie clară după o cursă precum aceasta. Desigur, este puţin dezamăgitor din punct de vedere sportiv – să porneşti de pe locul al doilea şi să închei al patrulea, dar revenirea lui Augusto cu modelul Art Car, după ce a fost ultimul fără să fie vina lui, a fost absolut impresionantă. Nu trebuie să uităm nici că alte două BMW M6 GT3s au obţinut locurile al cincilea şi al şaselea. Felicitări Team AAI, lui Chaz şi lui Marco – mai ales echipei care a făcut o treabă deosebită şi a reparat maşina lui Marco peste noapte. Această cursă marchează şi finalul unui an palpitant sub umbrela artei, care a început la Daytona cu Art Car by John Baldessari şi s-a încheiat aici cu al 18-lea Art Car, creat de Cao Fei. Ambele modele Art Car au fost fascinante în felul lor. A fost o impresionant să experimentăm entuziasmul fanilor şi al oaspeţilor noştri, care l-au susţinut pe Augusto şi al său Art Car. Acest proiect a fost un succes mare şi sunt sigur că nu sunt singurul care vede o inspiraţie în el. Consider că am reuşit să continuăm tradiţia Art Car şi aşteptăm cu nerăbdare mai multe proiecte precum acesta.
Cao Fei: Înainte şi după cursă am fost foarte emoţionată. Prin proiectul BMW Art Car a fost o conexiune între mine şi Augusto. Mi-a solicitat un autograf pe cască şi am scris “Fast”. Este minunat ceea ce a reuşit şi îl felicit. Este un erou pentru mine!
Augusto Farfus (#18 BMW M6 GT3, BMW Team Schnitzer, locul 4): M-am bucurat de cursă. Am demonstrat că nu cedăm niciodată. După primul tur, lucrurile arătau chiar rău pentru noi. După pit stop am recuperat loc după loc în pluton. Dacă luăm considerare starea în care a fost maşina după această cursă, este un rezultat excelent. Mulţumesc celor de la BMW, lui Cao Fei, departamentului de artă şi celor de la BMW Team Schnitzer. Cred că am demonstrat lumii că suntem o familie foarte unită. Am ratat podiumul de puţin, dar mă întorc acasă cu un mare zâmbet pe faţă.
Al 18-lea BMW Art Car – creat de Cao Fei
Opera lui Cao Fei este o reflecţie asupra vitezei schimbării în China, asupra tradiţiei şi a viitorului. Prin proiectul BMW Art Car, ea se îndreaptă spre o traiectorie de mii de ani, aducând un omagiu înţelepciunii spirituale antice din Asia, pe măsură ce se îndreaptă rapid spre mileniul al treilea. Artistul multimedia a abordat BMW Art Car într-un mod tipic pentru practica ei artistică, construind un univers paralel. Baza lucrării sale constă din trei componente diferite: un film care se concentrează pe un practicant spiritual care călătoreşte în timp, explorarea automobilului utilizând augmented reality printr-o aplicaţie dedicată (App Store: https://itunes.apple.com/us/app/bmw-art-car-18/id1230902025) care supraimpune benzi de lumină cloroate peste automobil, şi maşina de curse BMW M6 GT3 în culoarea originală negru carbon. Aducând un omagiu structurii din fibră de carbon a şasiului de curse, utilizarea holistică de către Cao Fei a unui negru nereflectorizant încorporează maşina în posibilităţile lumii digitale. În cadrul acestui concept, implementarea de către Cao Fei a artei video, precum şi a augmented reality creează un mediu în care BMW M6 GT3 este o parte esenţială. În lucrarea video a ei, practicantul execută mişcări spirituale, al căror ecou este reprezentat de fluxuri colorate de lumină. Când aplicaţia este utilizată în explorarea maşinii, aceste oscilaţii de lumină devin o instalaţie AR care pluteşte deasupra şi în jurul BMW M6 GT3 – implicând spectatorul ca agent interactiv de participare.
Al 18-lea BMW Art Car s-a bucurat de o premieră mondială la 31 mai 2017, la Muzeul de Artă Minsheng din Beijing (China), iar acum este pregătit pentru prima sa apariţie pe circuit. Circuitul Guia, cu o lungime de 6,120 kilometri, este unul dintre cele mai spectaculoase circuite stradale din lume. Importanţa cursei GT din Macao a crescut semnificativ în 2015, când a fost numită oficial Cupa Mondială FIA GT. Pe lângă cursa GT, renumitul Grand Prix de la Macau pentru monoposturi de Formula 3 va avea loc din nou pe circuitul stradal. Campionatul Mondial FIA de Turisme (WTCC) va fi printre celelalte competiţii prezente în Macao.
Colecţia BMW Art Car, o poveste unică de peste 40 de ani
Cu începere din 1975, 19 artişti din lumea întreagă au creat BMW Art Cars pe baza automobilelor BMW contemporane. Colecţia a fost inaugurată când pilotul şi pasionatul de artă francez Hervé Poulain, în colaborare cu directorul BMW Motorsport de la acea vreme, Jochen Neerpasch, i-a cerut prietenului său, artistul american Alexander Calder, să creeze designul unei maşini de curse. Rezultatul a fost un BMW 3.0 CSL care în 1975 a concurat în cursa de 24 de ore de la Le Mans pilotat chiar Poulain (alături de americanul Sam Posey şi francezul Jean Guichet). Maşina a devenit imediat o favorită a spectatorilor şi astfel se năştea fenomenul BMW Art Car.
BMW Art Cars sunt expuse nu numai la Muzeul BMW din München (în permanenţă un model este prezentat în colecţia principală a muzeului), ci şi călătoresc pretutindeni în lume la expoziţii şi muzee din Asia, Europa şi America de Nord.
Cao Fei şi John Baldessari se alătura în colecţia BMW Art Car unei liste lungi de artişti renumiţi precum Alexander Calder, Frank Stella, Roy Lichtenstein, Andy Warhol, Robert Rauschenberg şi David Hockney.