Site-urile web nu sunt un moft!
Cu cât m? uit mai mult pe Internet, cu atât m? conving mai tare c? o întreag? pleiad? de companii trateaz? site-ul ca pe un moft. Dar de departe cele care par mai convinse de acest fapt sunt hotelurile ?i restaurantele!
A?i încercat s? afla?i ceva despre un restaurant sau hotel de la noi pe net? Cât v-a luat s? ajunge?i la site-ul oficial? De obicei, primele pagini sunt pline de reviste cu recomand?ri pentru timpul liber, agen?ii de turism de la noi ?i din str?inatate, articole din ziare, reviste ?i de pe bloguri despre respectivele locuri, ?i dac? mai ai r?bdare s? sapi, ajungi ?i unde trebuie.
OK, poate nu sunt tocmai buni la optimizare pentru motoarele de c?utare… Poate nu se pricep! Cu chiu, cu vai, am ajuns la ei, hai s? vedem ce informa?ii ne ofer?! De foarte multe ori, nimic relevant. Nu mai spun c? site-urile sunt alambicate, cu fonturi nepotrivite pentru web ?i parc? gândite special s? te fac? s? te plictise?ti rapid ?i s? fugi în alt? parte!
Oricine e interesat de un hotel sau restaurant vrea s? ?tie urm?toarele lucruri:
- unde se afl? hotelul sau restaurantul. Asta nu înseamn? doar o frântur? de hart?, ci ?i indica?ii precise (autobuz, metrou, repere u?or de identificat)
- programul
- modalit??ile de plat?!!! Da, avem carduri ?i le folosim. ?i am vrea s? ?tim dac? le accepta?i. Iar dac? nu le accepta?i pe toate, atunci pe care?
- Avem nevoie de rezervare? Sigur ?ti?i când e nevoie de rezervare ?i când e absolut gol. O recomandare vizibil? nu stric?! V? ajut? s? v? proteja?i clien?ii de eventuale frustr?ri.
Ce nu trebuie s? apar? niciodat? pe un site:
- informa?ii vechi, neactualizate
- informa?ii gre?ite, mai ales când e vorba de pagina de contact!
Ideea e simpl?: dac? tot se investe?te într-un site, de ce s? nu îl utiliza?i cu folos pentru a v? atrage noi clien?i?
E clar c? nu sunt un moft. Un studiu foarte “pe bune” pe tema informatiz?rii în IMM-uri se poate citi aici (pdf):
http://www.cnipmmr.ro/presa/conferinte/30.07.2009/Inovarea_si_informatizarea_in_IMM_30.07.2009.pdf
Iar analiza mea (scuzati reclama pe fata):
http://blog.mybox.ro/2009/08/17/studiu-inovarea-?i-informatizarea-imm-urilor/
Articolul este corect, majoritatea firmelor inca nu au realizat importanta marketingului propriu si prefera sa lucreza cu agentii si intermediari care le adauga costuri suplimentare si care impiedica comunicarea directa cu ele. Aveti mai jos un exemplu de firma hoteliera care a inteles cum ar trebui sa arate un site:
http://www.in-bucharest.com/default_ro.asp
Nu e ceva rau sa dai intai de un agragator de astfel de informatii. P esite-ul meu de restaurante am multe exemple de localuri care actualizeaza rapid la mine informatia si la ei la Sfantul Asteapta.
Ca nu sunt ei profi e alta treaba, dar astfeld e site-uri traiesc din asta, deci e mult mai probabil sa gasesti informatii actualizate pe un site premium de going out decat chiar pe site-ul lor de prezentare.