Acționarii plănuiesc să dubleze rețeaua în următorii trei ani
- Gymboland deține cea mai mare rețea de locuri de joacă indoor din România după numărul de locații și a doua în funcție de cifra de afaceri
- Conducerea grupului are în plan să ajungă la o rețea de peste 25 de locuri de joacă și săli de jocuri distractive până la sfârșitul anului 2026
- Grupul are în vedere posibila extindere în alte țări din Europa Centrală și de Est, precum Polonia și Cehia
Black Sea Fund, un fond de investiții axat pe companii de mărime medie și care vizează tranzacții între patru și opt milioane de euro, a achiziționat o participație majoritară în Kids Element S.A. (Gymboland Group), compania care deține și operează spațiile de joacă indoor Gymboland și sălile de jocuri distractive Rematch. Grupul are în prezent o rețea de 13 locații în București, Constanța și Ploiești.
Tranzacția va permite o dezvoltare accelerată a grupului Gymboland, acționarii plănuind să dubleze numărul de spații în următorii trei ani, să se extindă în afara României și să introducă concepte inovatoare de divertisment și recreere pentru copii.
Valoarea tranzacției este confidențială. Tranzacția a fost semnată în a doua jumătate a lunii noiembrie și a implicat atât achiziția de acțiuni existente de la fondatori, cât și o majorare de capital.
Planuri de extindere în Europa Centrală și de Est
Gymboland este un brand lansat în 2009 de cuplul Adi și Lavi Shalom împreună cu Favi Stelian. Ideea de a lansa Gymboland a fost a lui Lavi Shalom. La momentul lansării, Gymboland a fost unul dintre primii jucători care au intrat pe piața locală a spațiilor indoor de joacă pentru copii și a devenit în scurt timp lider pe acest segment prin numărul de locații.
Rematch este un brand lansat în 2022 și reprezintă săli de jocuri distractive cu activități pentru întreaga familie.
Gymboland se adresează copiilor mai mici de zece ani, în timp ce Rematch este pentru toată familia, dar mai ales pentru adolescenți. Anul acesta, aproximativ 280.000 de copii s-au jucat în sălile Gymboland și Rematch.
În 2022, grupul a înregistrat o cifră de afaceri de peste trei milioane de euro, iar în prezent, rețeaua are 125 de angajați și 13 spații în București, Ploiești și Constanța. Conducerea grupului intenționează să depășească 25 de unități Gymboland și Rematch până la sfârșitul anului 2026, iar orașele vizate sunt cele cu peste 50.000 de locuitori.
De asemenea, acționarii iau în calcul extinderea regională a brandului și a conceptelor sale în țări din regiune, precum Polonia și Cehia.
O piață de 75 de milioane de euro
Piața locală de spații de divertisment pentru copii are o valoare de aproximativ 75 de milioane de euro, din care segmentul locurilor de joacă indoor reprezintă aproximativ 20 de milioane de euro, potrivit estimărilor Black Sea Fund. Restul sumei înseamnă parcuri acvatice, parcuri de aventură în aer liber și alte concepte de divertisment (karting etc.).
“În cei 14 ani de când am lansat Gymboland, brandul a crescut puternic și și-a construit o reputație bună care ne-a ajutat să luăm decizia de a continua împreună cu Black Sea Fund. Credem că echipa Black Sea Fund este un partener cu adevărat interesat de lumea copiilor și își dorește ca acest proiect să ia amploare. Astfel, am văzut în acest demers o oportunitate de a extinde lanțul Gymboland & Rematch și de a bucura mai mulți copii. Odată cu acest pas, intenționăm să lansăm spații noi în centre comerciale și, totodată, să deschidem primul nostru centru de divertisment pentru familii, care va oferi soluții pentru toate vârstele printre care servicii de food, zone separate pentru părinți, spectacole pentru copii și alte servicii necesare părinților și copiilor într-un singur loc”, a declarat Adi Shalom, Cofondatoare & Managing Director Kids Element S.A, compania care deține și operează brandurile Gymboland și Rematch.
“Ideea de a crea centre de joacă pentru copii a apărut după ce am venit în România după mai mulți ani pe care Adi și cu mine i-am petrecut în SUA. La acel moment nu aveam copii, dar am observat această nevoie a pieței din România. Acum avem trei copii și ne dorim ca serviciile noastre să răspundă cât mai bine dorințelor părinților și copiilor. Și, tocmai pentru că vrem să aducem în România cele mai noi idei, strategii și servicii, în fiecare an mergem la cele importante evenimente și expoziții de divertisment din lume, în special în SUA și Europa”, a adăugat Lavi Shalom fondator Kids Element S.A.
“Ceea ce ne-a atras la Gymboland a fost oportunitatea de a investi într-o echipă extraordinară și într-o companie lider atât ca rețea cât și ca cifră de afaceri pe un segment care are un potențial uriaș de dezvoltare în România. Piața de servicii de entertainment și recreere pentru copii are foarte mult loc de creștere dacă ne uitam la cerere vis-a-vis de ofertă, mai ales dacă luăm în considerare că majoritatea serviciilor de divertisment indoor pentru copii sunt în București, în special în nordul Bucureștiului, și în câteva orașe mari. Ne dorim ca prin investiția în Gymboland să contribuim la dezvoltarea acestei nișe, iar locurile de joacă indoor să devină accesibile pentru cât mai multi copii și părinți”, a declarat Arin Ion, Partener fondator al fondului de investiții Black Sea Fund.
Cine au fost consultanții acestei tranzacții
BICF | IMAP România a asistat Gymboland în calitate de consultant financiar al tranzacției, echipa fiind coordonată de Alin Pop (Partener). Din echipă au făcut parte Bogdan Cîmpean (Vicepreședinte) și George Dolea (Analist).
“Să lucrezi alături de antreprenori entuziaști care creează afaceri și branduri din pasiune este ceva extraordinar pentru că simți că poți contribui la povestea lor de succes, mai ales atunci când antreprenorii atrag capital pentru a extinde afacerea la nivelul următor, precum este cazul Gymboland”, a declarat Alin Pop, Partener BICF | IMAP România.
În această tranzacție, PeliPartners a fost consultantul legal al Gymboland, iar RTPR al Black Sea Fund. PeliPartners și RTPR au asistat cele două părți pe tot parcursul procesului tranzacțional, inclusiv în structurarea tranzacției, negocierea și semnarea documentelor, implementarea condițiilor suspensive, precum și cu privire la finalizarea tranzacției.
Echipa PeliPartners a fost coordonată de Carmen Peli (Partener) și a inclus pe Delia Dumitrescu (Associate), Alexandra Ioniță (Managing Associate) și Valentina Bujor (Associate).
„Suntem încântați că am asistat clientul nostru Gymboland în această tranzacție care contribuie la extinderea prezenței brandului pe piața locală. A fost o tranzacție complexă, finalizată într-un timp record, privind un grup de companii dezvoltate cu atenție către nevoile de divertisment și recreere pentru copii. Finalizarea cu succes a acesteia demonstrează că piața de investiții de tip private equity este efervescentă în acest sfârșit de an și că activele de calitate au în continuare mare căutare”, a spus Carmen Peli, Partener și Coordonator al Practicii de Corporate M&A a PeliPartners.
Echipa RTPR a fost condusă de Roxana Ionescu (Partener) și secondată de Marina Fechetă – Giurgică (Managing Associate) și Șerban Hălmăgean (Associate) pentru coordonarea generală a activităților de due diligence și a tuturor aspectelor legate de tranzacție, cu sprijinul complementar pe partea de due diligence al Irinei Marinescu, Mariei Luca, David Mirea și Dariei Spătariu (Junior Associates).
“Suntem fericiți că am avut ocazia să asistăm Black Sea Fund într-o altă tranzacție de succes și că am reușit să finalizăm tranzacția într-o termen extrem de scurt. Este întotdeauna o plăcere să lucrezi alături de investitori hotărâți și antreprenori ambițioși. Acest proiect se adaugă unui an incredibil pentru practica de M&A a firmei”, a declarat Roxana Ionescu, Partener RTPR.