Ziua în care retailerii români anunță reduceri de până la 90% – 23 noiembrie 2012. Black Friday, preluată de la americani – vinerea neagră la români , reprezintă deschiderea sezonului de reduceri pentru vânzările de sărbători.
mediaTRUST, unul dintre cei mai importanţi furnizori de servicii de monitorizare a realizat un raport care reflectă vizibilitatea evenimentului Black Friday pe toate canalele de comunicare.
mediaTRUST prezintă topul site-urilor care au mediatizat cel mai mult evenimentul de tip economic Black Friday, top care nu include și site-urile agregatoare. Astfel, pe locul întâi se situează realitatea.net, cu 82 de materiale, urmat de capital.ro cu 64 de materiale. Locul trei este ocupat de evz.ro care a înregistrat 50 de materiale.
Dupa cum era de așteptat, vineri, 23 noiembrie, este ziua cu cele mai multe menționări pe internet, 2278, pe facebook – 573 și twitter – 156.
Raportul mediaTRUST conține și un clasament al retailerilor cu cele mai multe apariții pe canalele de comunicare monitorizate în intervalul 19 – 25 noiembrie 2012 – internet, presă scrisă, radio și TV.
eMAG a înregistrat 2276 de mențiuni în intervalul monitorizat, dintre care 2172 pe internet, 56 pe TV, 46 pe presă și două la radio.
Pe locul doi se situează Flanco cu 1342 de mențiuni pe internet, 40 de mențiuni pe TV și 36 în presa scrisă.
Altex se situează pe locul trei în topul mediaTRUST cu 1266 de menționări pe internet, 22 pe TV, 48 de mențiuni în presa scrisă și două la radio.
În ceea ce privește evoluția menționărilor pe zile, eMAG a înregistrat cele mai multe mențiuni, 941, vineri , 23 noiembrie, urmat de Flanco cu 635 mențiuni și Altex, care a avut 562.