Ediția Black Friday de anul acesta a adus o creștere de +31% YoY în vânzări pentru magazinele Gomag care au organizat campanii de tip BF și o creștere de +18% YoY în numărul de comenzi. Valoarea medie a coșului de cumpărături de BF 2024 a crescut cu 10%, la 494 lei vs. 448 lei anul trecut.
În perioada weekend-ului de Black Friday, pe Gomag s-au înregistrat vânzări de peste 40 milioane de lei. Raportat la intervalul extins abordat de clienții Gomag, adică perioada 8-15 noiembrie, vânzările totale au însumat peste 100 milioane de lei.
Cele mai căutate categorii de produse și, implicit segmentele cu cele mai mari vânzări de BF 2024 sunt, în această ordine: Fashion și Petshop – ambele industrii pe locul I în top, cu o creștere surprinzătoare pentru zona petshop, comparativ cu anul trecut, Casă și Grădină, IT&C, urmate de alte industrii.
“Am observat variații pe volume la nivelul weekend-ului de Black Friday, datorită faptului că tot mai mulți comercianți au abordat această campanie pe un interval mai lung. Mulți dintre clienții Gomag au avut pe 8 noiembrie cel puțin o dublare a vânzărilor față de o zi normală, însă am întregistrat și cazuri cu peste 15x creșteri”, menționează co-fondatorii Gomag, Cosmin Dărăban și Aurelian Motica.
În campania de Black Friday de anul acesta, prețul rămâne cel mai important factor, însă clienții sunt tot mai atenți și la alte aspecte, cum ar fi timpul de livrare, opțiunile de plată sau politica de retur (în special generațiile tinere).
“Email-ul este, în continuare, cel mai influent canal în campaniile de Black Friday. Conform statisticilor la nivel internațional, aproximativ 60% din respondenți au afirmat că acest canal le influențează decizia de cumpărare. Aceste date sunt confirmate și de partenerii noștri la nivel local, atât pe zona de email cât și SMS, inclusiv în ediția Black Friday 2024. Social media joacă un rol cheie, de asemenea, în special în cazul clienților mai tineri. De Black Friday, o treime din clienți cumpără la impuls, fără să planifice cumpărături”, spun Cosmin Dărăban și Aurelian Motica, co-fondatorii Gomag.
Anul acesta, Black Friday a venit cu schimbări, dar și trenduri noi. De exemplu, într-o proporție și mai mare față de anul trecut, campaniile au început mai devreme de 8 noiembrie și s-au extins în săptămâna de după. Încă din 4 noiembrie echipa Gomag a observat o creștere a numărului de comenzi față de perioadele normale, cu peste 20% luni, iar joi cu peste 40%.
“Discount-urile oferite de clienții Gomag au variat, de asemenea, de la 5 la peste 90% la produsele selectate. Pe lângă promoțiile tradiționale, am avut clienți ce au ales să se diferențieze prin vouchere, pachete de produse sau cadouri în coș”, spun co-fondatorii platformei Gomag, Cosmin Dărăban și Aurelian Motica.
După campania de Black Friday urmează o nouă sesiune de amploare dedicată cumpărăturilor online, respectiv cea pentru Sărbatorile de iarnă. Q4 reprezintă pentru mulți dintre clienții Gomag cel mai profitabil trimestru din an, așadar campaniile continuă până aproape de 24 decembrie.
“Antreprenorii încearcă să prindă cât mai mult din vânzările pe care le aduce această perioadă din an, ținând cont de tiparul comportamental de cumpărare observat în decursul timpului. La fel ca anul trecut, vor continua să fie în frunte categoriile de fashion și cadouri”, completează Cosmin Dărăban și Aurelian Motica.
Pentru 2025, echipa Gomag pregătește o nouă ediție Gomag SUMMIT & eCommerce Fest, cel mai mare eveniment anual marca Gomag, ce va avea loc la București, pe 27 martie 2025. Biletele au fost puse deja în vânzare cu oferta Early Bird, iar la rezervarea biletului, fiecare participant obține acces automat la o colecție de cursuri și materiale bonus, în valoare de 5798 lei. Înscrierile la eveniment se pot face aici!