Inca de la primii ani in care Black Friday Romania a fost organizat in tara, fenomenul a doborat record dupa record. Numarul de magazine care participa anul la Black Friday este mai mare decat orice alta campanie de reduceri din an iar cifrele de vanzari picteaza o imagine clara a succesului acestei initiative. De la Black Friday 2017 ne putem astepta la mai multe magazine participante, reduceri mai mari si o organizare mai eficienta.
Mediul online este cel care a inceput cu adevarat sa straluceasca in ultimii ani, facandu-se remarcat drept mediul care a atras cei mai multi cumparatori in ultimii doi ani. Black Friday Romania 2014 poate fi considerat un moment istoric pentru modul in care se desfasoara comertul in tara, acesta fiind primul an in care vanzarile inregistrate in mediul online au depasit vanzarile marilor lanturi de magazine stationare.
Black Friday 2017, un fenomen mai amplu ca oricand
Anul 2017 marcheaza anul in care Black Friday Romania spera sa depaseasca succesul pe care fenomenul il inregistreaza in tarile in care este prezent de mult mai mult timp. Climatul economic este unul potrivit iar mediul online de e-commerce se dezvolta cu o viteza aproape ametitoare astfel incat cumparatorii se pot astepta sa vada mai multe magazine online anul acesta.
Se vor observa diferenta in toate aspectele legate de organizare, stocuri, numar de magazine Black Friday si numar de cumparatori.
1. Diversitatea de produse
De la primul Black Friday organizat in Romania si pana in momentul actual, categoriile de produse comercializate au continuat sa se imbogateasca. Daca la inceput promotiile se concentrau aproape exclusiv pe electronice sau electrocasnice, Black Friday 2017 aduce magazine de mobila, haine, librarii, magazine de decoratiuni sau bijuterii si numeroase alte categorii de produse. Diversitatea este atractiva pentru cumparatori si de aceea numarul de categorii de produse disponibile este direct proportional cu cifrele de vanzari.
2. Magazinele participante
Este de asteptat ca numarul de magazine Black Friday anul acesta sa depaseasca recordul anilor precedenti. Cresterea semnificativa va fi in mod special in randul magazinelor online, piata de ecommerce din Romania fiind in plina dezvoltare. Si cumparatorii se arata tot mai atrasi de ideea de cumparaturi online deci sansele sunt mici ca magazinele stationare sa reuseasca sa reia conducerea in ceea ce priveste cifra de vanzari.
3. Organizare si stocuri
Black Friday 2017 Riomania va fi un eveniment greu de organizat, sincronizat si coordonat din doua motive – amplitudinea si faptul ca nu este organizat de o autoritate specializata. Black Friday poate inseamna lucruri diferite pentru magazine diferite, nu exista reguli care sa dicteze pe ce perioada trebuie sa se desfasoare promotia. Unele magazine se rezuma la weekendul ce urmeaza ultimei zile de vineri din luna noiembrie, altele prelungesc promotiile pe intreaga saptamana.
In ceea ce priveste organizarea magazinele stationare incep sa capete experienta astfel este de asteptat ca aglomeratia si haosul din magazine sa fie mult mai bine controlate. De asemenea, marile lanturi de magazine au declarat inca de anul trecut ca vor face eforturi sa isi organizeze mai bine stocurile, astfel incat mai multi cumparatori sa poata beneficia de oferte.