Zelist Monitor va prezinta in cele ce urmeaza analiza vizibilitatii in social media din Romania a evenimentului “Black Friday”.
In prima parte a analizei este prezentata evolutia mentionarilor din 2015 fata de 2014 si evolutia comparativa a mentionarilor “Black Friday” in diferitele canale social media, in 2015 versus 2014.
In partea a doua sunt descrise topuri ale prezentei in social media a principalilor retaileri IT&C, furnizori de servicii si produse din categoria fashion, carti, decoratiuni si supermarketuri, in perioada 16 – 24 noiembrie 2014.
· Black Friday 2015 versus Black Friday 2014 in social media – Numar mentionari
Spre deosebire de anul trecut, numarul mentionarilor expresiei “Black Friday” a scazut cu 8%. In 2015, in perioada 16 – 24 noiembrie, expresia “Black Friday” a inregistrat 40.666 de mentionari. In 2014, in perioada 17 – 25 noiembrie, expresia “Black Friday” a totalizat 44.360 de mentionari.
In perioda premergatoare “Vinerii Negre”, adica intre 16 si 19 noiembrie 2015, expresia “Black Friday” a inregistrat 16.936 de mentionari, in ziua de vineri, 20 noiembrie au fost observate 14.284 de aparitii, iar in perioada post-eveniment, adica intre 21 si 24 noiembrie au existat 9.446 de mentionari.
· Black Friday 2015 versus Black Friday 2014 in social media – Mentionarile pe canale
Privind comparativ, se observa ca fata de 2014, in 2015 interesul fata de Black Friday a crescut in urmatoarele canale social media: Youtube, unde s-a inregistrat o dublare a numarului de mentionari fata de anul trecut, in cadrul agregatoarelor (crestere de 62%) si pe Instagram (crestere de 53%).
Pe Twitter si in cadrul blogurilor, se observa o usoara scadere de 9% a mentionarilor expresiei “Black Friday”.
Aparitiile “Black Friday” au scazut in 2015 fata de 2014 si in forumuri (-11%), in presa online (-12%), in paginile oficiale Facebook (-18%), Ask.fm (-89%) si LinkedIn (-96%).
· Black Friday 2015 versus Black Friday 2014 in social media – Date socio – demografice
Din punctul de vedere al conturilor social media cu date socio – demografice (bloguri, conturi de Twitter), atat in 2014, cat si in 2015, despre Black Friday au discutat mai mult barbatii decat femeile (79% din mentionarile 2014 si 82% din mentionarile 2015). Expresia “Black Friday” a fost cel mai des specificata de tinerii cu varsta cuprinsa 25 – 34 ani (62% din mentionari in 2014 si 69% in 2015).
· Retail IT & C – Vizibilitatea in social media a principalilor retaileri IT & C
In topul principalilor retaileri IT&C, masurati in asociere cu expresia “Black Friday”, in perioada 16 – 24 noiembrie 2015 se afla Emag cu 7.342 de aparitii, Flanco cu 1.700 de mentionari, Altex cu 1.351 de mentionari, Evomag cu 1.263 de aparitii, F64 cu 684 de aparitii.
Din punctul de vedere al audientei, in fruntea clasamentului retailerilor IT&C se afla Emag, care a inregistrat in perioada 16 – 24 noiembrie 2015 un numar de 34.161.252 de impresii. Pe locul secund se afla Altex cu 12.518.116 afisari, iar pe pozitia a treia se situeaza Evomag cu 5.527.246 de impresii.
· Fashion, carti, decoratiuni – Vizibilitatea in social media, de Black Friday 2015
In topul vizibilitatii in social media a principalilor furnizori de servicii si produse din categoria “Fashion, carti, decoratiuni” se afla Elefant.ro cu 725 de mentionari, urmat de FashionUp.ro cu 175 de aparitii si ZorileStore.ro cu 116 mentionari.
Din punctul de vedere al viewershipului, prima pozitie a topului vizibilitatii de Black Friday este ocupata de Elefant.ro cu 3.404.464 de afisari, urmat fiind de FashionUp.ro cu 846.932 de impresii si Watchshop.ro cu 620.388 de afisari.
· Supermarket si Hypermarket – Vizibilitate in social media a principalilor jucatori din retail
In topul vizibilitatii in social media a supermarketurilor, masurat in asociere cu expresia “Black Friday” se afla Carrefour cu 184 de mentionari, urmat de Metro cu 164 de aparitii si Cora, supermarket care a fost amintit de 126 de ori in perioada 16 – 24 noiembrie 2015, in contextul “Black Friday”.
Din punctul de vedere al audientei, in topul vizbilitatii in social media, se afla Carrefour cu 501.396 de impresii, Cora cu 416.400 de impresii si Metro cu 402.549 de impresii, acumulate in perioada 16 – 24 noiembrie 2015, in contextul “Black Friday”.