– de patru ori mai vizibila decat editia anterioara –
Aparitii in social media
In perioada 19-25 noiembrie 2012, evenimentul Black Friday a avut 31 457 de aparitii in social media din Romania si a inregistrat 84 923 000 de vizualizari estimate (viewership). Un utilizator de internet din Romania a fost expus de cel putin 10 ori la mesaje legate de acest eveniment.
Cele mai multe discutii despre eveniment au fost purtate in cadrul platformei de socializare Facebook, unde au fost inregistrate 7 665 de mentionari. Facebook este si canalul de comunicare cu cel mai mare impact, acesta avand cel mai mare numar de vizualizari estimate, 69 060 000.
Comparativ cu Black Friday 2011
In ziua desfasurarii evenimentului, Black Friday 2012 a fost mentionat de patru ori mai mult in social media (14 149 aparitii) decat in aceeasi zi a anului 2011, atunci cand au fost inregistrate 3 533 de aparitii.
Black Friday 2012 a fost mult mai asteptat de potentialii clienti decat editia din anul precedent, anul acesta fiind mentionat de peste 12 ori mai mult in perioada premergatoare a evenimentului (10 909 aparitii) decat in aceeasi perioada a anului 2011 (897 aparitii).
Daca anul acesta Black Friday a avut de peste trei ori mai multe aparitii in mediul online in perioada premergatoare (10 909 aparitii) decat in urmatoarele doua zile (3 298 aparitii), in cadrul editiei din 2011 nu exista diferente foarte mari in ceea ce priveste numarul discutiilor care au avut loc inainte evenimentului (897 aparitii) si in perioada de dupa (735 aparitii).
Top magazine pe domenii
Topurile magazinelor pe domenii in functie de numarul de aparitii in mediile sociale pot fi observate mai jos:
Metodologie
Demersul descriptiv al cercetarii a urmarit selectarea cuvintelor-cheie, acestea reprezentand denumirea specifica a evenimentului, a brandurilor de produse IT&C/electrocasnice, a magazinelor de fashion, a librariilor analizate precum si alte forme ale acestora utilizate in mediile sociale. Dupa aceasta etapa, a fost realizata monitorizarea expresiilor desemnate, centralizarea si interpretarea rezultatelor. Analiza a fost realizata pentru perioada 19-15 noiembrie 2012.
Viewership-ul masoara numarul de vizitatori potentiali care parcurg un mesaj. In termeni de online advertising, viewership-ul este similar cu numarul de impresii (pagini afisate in care se afla o reclama sau un mesaj). De aceea, si in Zelist Monitor, viewership-ul se masoara in impresii.
Zelist Monitor, dezvoltat si implementat de catre TreeWorks, reprezinta cea mai complexa solutie de monitorizare social media din Romania, ce urmareste urmareste peste 65 000 de bloguri, peste 57 000 de conturi de Twitter si 1 200 de surse online media, peste 2 000 grupuri publice Facebook, peste 19 000 de pagini publice Facebook, cele mai importante 58 de forumuri din online-ul romanesc, peste 1 100 grupuri de LinkedIn, peste 50 de agregatoare, la care se adauga peste 118 000 de canale romanesti de Youtube si 224 000 de comentatori romani (utilizatori logati care au comentat cel putin o sigura data incepand cu data de 1 ianuarie 2010).
Platforma Zelist Monitor pune la dispozitie informatii cantitative si calitative despre cum se reflecta campaniile de PR in social media din Romania, statistici descriptive, rapoarte despre concurenta, alerte in timp real cu privire la ultimele posturi-twittere, precum si o evaluare a impactului acestora in functie de vizibilitatea sursei.