O tara cu antreprenoriat puternic este puternica, produce valoare si progreseaza. Antreprenorii romani merita sa fie priviti ca o forta a binelui, fiindca fara ei economia locala nu ar exista. Pornind de la aceasta idee Biz si Unlock Market Research au realizat Topul Antreprenori Romani.
“Intr-o tara cu unele dintre cele mai nefaste conditii pentru antreprenoriat i-am identificat pe cei care se incapateaza sa demonstreze ca se poate supravietui. Antreprenoriatul nu este usor, de la momentul in care te gandesti si pana decizi sa incepi o afacere pe cont propriu, pana la hatisul in care esti obligat sa-ti desfasori activitatea zi de zi.
Prin acest studiu, i-am identificat pe cei care s-au luptat cu toate conditiile economice nefavorabile si care au reusit sa contruiasca afaceri antreprenoriale in Romania”, declara Marta Usurelu, Redactor-Sef, revista Biz
Iata care este Top 10 al Antreprenorilor Romani: Camelia Sucu, Florin Talpes, Radu Georgescu, Dan Sucu, Jean Valvis, Dragos Petrescu, Familia Paval, Marius Ghenea, Cristina Batlan si Dragos Anastasiu.
Top 10 reuneste antreprenori renumiti, cu businessuri la randul lor extrem de cunoscute. Multi dintre ei au fost prezenti in media in ultima vreme (Marius Ghenea, Dan Sucu, Cristina Batlan, Camelia Sucu, Dragos Atanasiu), altii au businessuri de succes care s-au dezvoltat puternic in ultimii ani (Softwin, GECAD, Valvis Trading, Dedeman, Caru’ cu Bere & City Grill).
Plecand de la premisa ca oamenii de afaceri nu sunt vedete cunoscute de marele public, ci persoane care fac businessurile sa functioneze, de cele mai multe ori din spatele scenei, a fost ales un target special pentru studiu. Specialistii Unlock au stat de vorba cu “gulere albe” care interactioneaza in diverse forme cu mediul de business din Romania, fie in calitate de furnizori de servicii, fie ca parte a unei afaceri, fie ca top manageri intr-o companie romaneasca sau multinationala. Domeniile de activitate ale respondentilor au fost foarte variate: marketing, comunicare, sales, management, liber profesionisti (avocati, consultanti, publicitate, branding, PR).
Portretul antreprenorului ideal: Viziune, Actiune, Competenta, Consecventa
Unul dintre obiectivele studiului a fost realizarea unui portret al antreprenorului ideal in viziunea romanilor. Ingredientele de baza ale antreprenoriatului in general, recunoscute si in Romania, sunt Viziunea si Actiunea, ambele fiind identificate in proportie de 12% ca atribute ale antreprenorului ideal. Atributele dezirabile si diferentiatoare sunt Competenta (10%) si Consecventa (10%).
Studiul mai arata ca antreprenorul ideal ar trebui sa fie Flexibil pe termen scurt (9%), dar fidel unei Gandiri strategice pe termen lung (9%), sa se adapteze pe moment fara sa se abata de la strategia de dezvoltare a businessului. Si nu in ultimul rand, trebuie sa aiba Pasiune (7%), Curaj (6%), Idei (5%) si Implicare permanenta in businessul sau (5%).
Pentru realizarea Topului Antreprenorilor Romani, au fost realizate o etapa de cercetare calitativa pentru identificarea atributelor care definesc un antreprenor de succes si o etapa de cercetare cantitativa, avand ca obiective: 1) Portretul antreprenorului ideal: metodologia MaxDiff. In urma acestei etape au reiesit dimensiunile succesului si componentele sale, precum si importanta fiecarui atribut in definirea acestuia. 2) Calcularea indicelui de notorietate al antreprenorilor (inclusi in lista). Masurarea notorietatii sale ca persoana si a notorietatii businessului sau. 3)Calcularea indicelui de succes. Evaluarea indirecta a fiecarui antreprenor inclus in lista prin asociere nume – atribute de imagine asociate cu succesul (imaginea perceputa).
Pozitia in top a rezultat in baza indicelui de succes plus indicele de notorietate.
Rezultatele studiului au fost prezentate in exclusivitate in deschiderea Zilei de Antreprenoriat din cadrul celei de-a XII- a editii a Zilelor Biz, eveniment aflat in desfasurare intre 11 si 15 noiembrie la Howard Johnson Grand Plaza Hotel.
Top 50 Anteprenori Romani, rezultatele studiului, precum si detaliile de ordin metodologic au fost publicate integral in Biz nr. 256 (1-19 noiembrie 2013), disponibil in reteua InMedio si online.
{mosloadposition user9}