Reising este presedintele Artistry Marketing Concepts, una dintre multele companii de consultanta aflate in continua crestere ca numar care lucreaza cu bisericile si ministerele crestine pentru a isi dezvolta activitatile lor de marketing. Totusi lui Reising ii place sa ia lucrurile dincolo de logo, hartii cu antet si fluturasi: el ajuta bisericile sa se branduiasca si ele. "O biserica branduita este o institutie de cult care intelege cine este si la cine incearca sa ajunga si comunica aceste elemente eficient prin intermediul comunicarii integrate de marketing.”
Fenomenul branding-ului de biserici a castigat teren in ultimii zece ani. "Cu zece ani in urma era privit cu mare scepticism," isi aminteste Reising. "Intregul concept de promovare a bisericii era tabu. De-a lungul timpului insa ideea a inceput sa fie acceptata din ce in ce mai mult. Oamenii inteleg acum ce inseamna si ce nu inseamna. Ei o vad ca parte a iesirii in lume pentru a predica, promova si publica evanghelia."
Potrivit lui Reising, brandingul este un concept biblic. In Noul Testament, Pavel arata cyn si-a adaptat stilul pentru a se adapta audientei sale: "Am devenit toate lucrurile pentru toti oamenii. Cand sunt cu evreii, vorbesc ca un evreu." (1 Corinteni 9 v22). Iisus, continua Reising, si-a potrivit de asemenea mesajele si a selectat exemple relevante in functie de audienta Lui.
Principalul motiv pentru care bisericile se sfiesc sa adopte branding-ul este ca nu il inteleg. "Se gandesc ca branding-ul est un termen elevat de marketing si se aplica doar mega-bisericilor sau celor care sunt foarte progresiste, de avangarda," mentioneaza Reising. "Bisericile sunt preocupate de asemenea de a deveni comerciale. Dar adevaratul branding le face sa devina strategice."
Unii crestini ar putea lua in ras ideea unei strategii, considerand ca sta in calea vointei Domnului, dar Simon Jenkins, editor al website-ului the Ship of Fools in UK, afirma ca Domnul lucreaza prin intermediul oamenilor — si al planurilor lor. "Nu se intampla multe daca oamenii stau deoparte si nu fac nimic. Domnul depinde de oameni pentru a face lucruri si a aplica darurile lor."
Procesul de branding de biserica este la fel ca orice alta afacere — multa cercetare atat in interiorul, cat si in exteriorul organizatiei. Rezultatul final este comunicarea eficienta care incearca sa creeze o relatie cu "consumatorii." O data ce marca este stabilita atunci totul de la amvon pana la cei care se ocupa de audio-vizual ar trebui sa fie corelate. Toate punctele comunicarii trebuie sa fie facute in concordanta cu marca prescrisa.
Dar Jenkinsa evidentiat de asemenea rapid si cateva probleme cu brandingul de biserica. "Problema cu branding-ul o reprezinta faptul ca este legat de globalizare si solutii omogene pentru dorintele oamenilor. Personal, nu imi place acest lucru. E ca religia KFC: ‘This Acestaeste Dumnezeul nostru, Burger King.’ Si in acelasi timp, in era noastra post-crestina, o mare parte a oamenilor recunosc brandingul si inteleg ca le spune ce vor primi astfel incat brandingul ii poate ajuta sa se familiarizeze cu biserica.
"Dar daca vei face branding, ar trebui sa fie la nivel local. Daca consideri ca biserica locala este incarnarea mesajului Crestin intr-o comunitate, atunci ar trebui sa fie brandul unei biserici locale, nu o denumire care este pre-eminenta."
Reising spune ca branding-ul de biserica ii ajuta pe cei din afara sa inteleaga la ce ar trebui sa se astepte cand pasesc inauntru. "Am vazut niste rezultate colosale, cum ar fi invitarea prietenilor si vecinilor la biserica pentru prima data in zece ani. Oamenii nu sunt rusinati cu Hristos, ci sunt rusinati de biserica lor. Brandul creeaza o persoana de care comunitatea interna este mandra. Devin mai inspirati si prin urmare mai eficienti in a ii invita pe altii."
In final membrii bisercii sunt cei care fac brandul sa functioneze. Se ridica ei la nivelul promisiunilor bisericii? "Marca trebuie sa furnizeze," avertizeaza Jenkins. "Brand-ul este lasat la o parte daca slujba de duminica este irelevanta sau daca nu se simt bine primiti. Daca esuezi in oferta, atunci oamenii sufera si se indeparteaza. Marca este mai mult decat un logo. Indeamna catre un produs ori serviciu si oamenii din interiorul bisercii trebuie sa il ofere."
Sursa: Brandchannel
{mosloadposition user10}