Acum în magazine!
Noul driver DirectX 11 redã cel mai bun display pe arhitecturã GCN
SAPPHIRE Technology anunţã cumpãrãtorii de modele SAPPHIRE HD 7790 ediţii standard ţi OC cã vor beneficia de un cod de instalare gratuit pentru noul joc BioShock Infinite, lansat de curând.
Dezvoltatorii de software de la Irrational Games au colaborat pe plan extins cu AMD pentru ca versiunea PC a jocului Bioshock Infinite sã ofere o experienþã definitorie pentru pentru gameri. Bioshock Infinite este primul joc din serie ce implementeazã motorul grafic DirectX® 11, ce oferã in mod fundamental randare de ultima orã unei serii deja cunoscute pentru design-ul admirabil. Câteva dintre aceste efecte optimizeazã jocul pentru capacitãţile arhitecturii Graphics Core Next (GCN) aflatã la baza modelului SAPPHIRE HD 7790 şi altor membrii din seria SAPPHIRE HD 7000.
Multe dintre aceste tehnici îmbunãtãţesc aparenţa şi realitatea scenelor şi obiectelor din joc. Diffusion Depth of Field este o tehnicã realizatã pentru a stimula focalizarea a unui aparat foto sau ochiului uman, în ambele cazuri aceasta estompând în mod natural obiectele nefocalizate aflate în perspectiva observatorului. Spre exemplu, focalizarea asupra mâinii va cauza estomparea obiectelor din spatele acesteia, iar aceasta estompare se intensificã la obiectele aflate la o distanţã mai mare faţã de persoana respectivã.
Dar noul efect nu este doar o simplã înceţoşare aplicatã scenelor dincolo de focalizare. Acesta utilizeazã o serie complexã de ecuaţii ce estompeazã în mod inteligent obiectele respectând distanţa dintre observator şi locaţie în câmpul de vizualizare al jucãtorului. Acest efect se va observa imediat (în mod placut) în multe etape ale jocului.
Definirea umbrelor într-un mod realist este încã o provocare pentru dezvoltatori. Noua caracteristicã Contact Hardening Shadows calculeazã distanţa medie dintre pixel şi obiectul ce genereazã umbra, dupã care utilizeazã formula pentru a controla muchiile umbrei în cazul în care se îndepãrteazã de sursã. Aceasta tehnica imita indeaproape o umbra din lumea realã, care în mod normal pare solidã atunci când este proiectatã mai aproape de corp.
Ocluzia ambientalã de înaltã definiţie, dezvoltatã de inginerii software AMD, este implementatã în BioShock Infinite pentru a reda în mod real umbrele atunci când douã obiecte se aflã unul lângã celãlalt.
Tehnica îndeplineşte acest lucru în primul rând prin colectarea tuturor informaţiilor vizuale din câmpul de vizualizare al jucãtorului, apoi se evalueazã toate unghiurile siadâncimile din acel câmp. Infinite comandã plãcii grafice sã intensifice sau sã reducã luminozitatea unei zone în funcþie de analiza acelor unghiuri.
In realitate, ocluzia ambientalã se poate observa la umbrele generate de buştenii aşezaþi gramadã sau la cutele de ţesãturã. Chiar şi în expunerea directã de luminã, este posibil ca umbrele sã fie generate în aceste cazuri, aşadar aceasta este încã o tehnicã subtilã de a îmbunãtãţi realismul.
Gaming-ul pe mai multe monitoare devine din ce în ce mai popular, iar seria SAPPHIRE HD 7790 suportã modul AMD Eyefinity SLS (Single Large Surface) cu trei monitoare digitale accesibile datoritã porturilor DVI si HDMI, fãrã a fi nevoie de un monitor DisplayPort sau adaptor activ extra.
BioShock Infinite a fost optimizat pentru capacitãţile panoramice de gaming oferite de AMD Eyefinity. Oferã o experienţã excelentã cu suport pentru modele HD 7790 inclusiv 3×1 portret şi 3×1 landscape, cât şi mod 3×2 landscape la modele de înalta performanţã din seria HD 7000.
Ediţiile SAPPHIRE HD 7790 OC ºi HD 7790 standard sunt în curs de livrare şi vor fi disponibile pentru vânzare începând cu data de 2 Aprilie.
* Codurile BioShock Infinite vor fi disponibile gratuit odatã cu achiziţionarea modelelor SAPPHIRE HD 7790 editie OC sau standard de la furnizorii participanţi.
{mosloadposition user9}