Bucureşti/Woodcliff Lake. Bill Auberlen şi Dirk Werner, piloţii #25 BMW M6 GTLM, au încheiat pe locul al treilea în Sahlen’s Six Hours of the Glen, astfel că au obţinut cel de-al doilea podium al lor din acest sezon. Coechipierii John Edwards şi Lucas Luhr au terminat pe locul al optulea cu #100 BMW M6 GTLM.
Ambele maşini au parcurs 190 de tururi ale circuitului Watkins Glen International (5,47 km), gazda celei de-a cincea etape din sezonul 2016 al IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Cursa a fost câştigată de #67 Ford GT, pilotat de Ryan Briscoe şi Richard Westbrook.
Capul de afiş al categoriei GTLM în Sahlen’s Six Hours of the Glen a fost disputa dintre BMW şi Ford. În cele din urmă, victoria a revenit celor de la Ford, dar aproape fiecare tur al cursei a avut un model Ford sau BMW ca lider – de obicei, separate de mai puţin de o secundă, chiar şi atunci când steagul în pătrăţele a semnalat finalul întrecerii.
La start, Edwards a reuşit să urce de pe locul al treilea – ocupat pe grila categoriei – până pe primul în momentul în care plutonul a trecut prin şicanele în urcare. Câteva tururi mai târziu, el a cedat şefia categoriei, apoi a retrogradat până la coada plutonului ca urmare a unei probleme ivită la pit stopul efectuat în timpul primei neutralizări a cursei. La finalul primei ore de cursă, Werner, beneficiarul unui pot stop perfect al echipei tehnice a maşinii #25 BMW M6, a devenit lider al clasei GTLM. Chiar înainte de încheierea primei treimi a întrecerii, Werner şi Edwards au cedat locul în cockpituri colegilor Auberlen, respectiv Edwards – schimb petrecut la un pit stop sub steag verde. Auberlen a continuat să fie lider al categoriei, în timp ce Luhr a urcat pe locul al cincilea după o oprire rapidă la standuri. La mijlocul cursei, Auberlen şi Luhr se menţineau pe prima, respectiv pe a cincea poziţie.
După un sfert de oră de la intrarea în cea de-a doua jumătate a cursei, Auberlen a intrat la standuri pentru ca Werner să revină la volanul #25 M6. Reintrat pe circuit pe locul al cincilea, germanul a recuperat prima poziţie odată ce toţi competitorii au efectuat pit stopuri în timpul celei de-a doua neutralizări a întrecerii. Luhr i-a lăsat locul lui Edwards în cockpitul #100 M6, care ocupa locul al zecelea în acel moment. Cu aproximativ o oră şi 40 de minute înainte de final, Werner a efectuat penultimul stop, cu doar câteva tururi înainte de a treia neutralizare, cauzată de răsucirea pe circuit a unui prototip. Revenirea la ritm de cursă s-a făcut cu 75 de minute înainte de final. Werner s-a menţinut pe locul al doilea, iar Edwards pe cel de-al cincilea. Curând, plutonul a fost compactat încă o dată, comisarii de traseu arborând steagurile galbene după ce motorul unui prototip a cedat. Imediat după restart, Edwards a efectuat ultimul pit stop pentru a-i lăsa locul lui Luhr pentru ultimele 50 de minute de cursă. Două tururi mai târziu, Werner a intrat şi el la standuri, de pe locul al doilea, iar Auberlen a preluat #25 M6.
Cu 30 de minute înainte de final, a cincea neutralizare a cursei a stabilit premisele pentru partea finală a întrecerii. Şapte minute mai târziu a urmat restartul, iar primii şase de la categoria GTLM se aflau în pluton compact. Un nou steag galben pentru resturile de pe circuit în virajul nouă, iar plutonul a fost încetinit. Când s-a dat din nou startul în regim normal, ceasul cursei indica mai puţin de 15 minute până la final. A fost depăşit în penultimul tur, dar a reuşit să menţină locul al doilea pentru al doilea podium BMW Team RLL din acest sezon. # 100 M6 al echipajului Edwards – Luhr a trecut linia de sosire pe locul al optulea.
Etapa a şasea din sezonul 2016 al IMSA WeatherTech SportsCar Championship – Mobil 1 Sports Car Grand Prix – va avea loc pe Canadian Tire Motorsport Park, în Bowmanville (Canada), în data de 10 iulie.
Clasamentele categoriei GTLM (etapa 5/11)
Piloţi: 1. Tommy Millner, Oliver Gavin 159p; 2. Ryan Briscoe, Richard Westbrook 151p; 3. Bill Auberlen, Dirk Werner 141p; 4. Earl Bamber, Frederic Makowiecki 140p; 4. Daniel Serra 140p; 5. Giancarlo Fisichella, Toni Vilander 139p; 6. Antonio Garcia, Jan Magnussen 133p; 7. Joey Hand, Dirk Müller 132p; 8. Patrick Pilet, Nick Tandy 129p; 9. Jonathan Edwards, Lucas Luhr 115p.
Constructori: 1. Chevrolet 160p; 2. Porsche 153p; 3. Ford 150p; 4. Ferrari 148p; 5. BMW 144p.
Echipe: 1. #4 Corvette Racing 159p; 2. #67 Ford Chip Ganassi Racing 151p; 3. #25 BMW Team RLL 141p; 4. #912 Porsche North America 140p; 4. #68 Scuderia Corsa 140p; 5. #62 Risi Competizione 139p; 6. #3 Corvette Racing 133p; 7. #66 Ford Chip Ganassi Racing 132p; 8. #911 Porsche North America 129p; 9. #100 BMW Team RLL 115p.