Încheiere strălucitoare pentru unul din cele mai importante concursuri de frumuseţe de patrimoniu din lume pentru automobile de epocă pe malul Lacului Como. Juriul internaţional de specialitate salută maşina de curse de anduranţă din 1956 în calitate de câştigător general.
Trofeo BMW Group rămâne clar în mâinile italienilor. Ferrari 250 GT TDF este câştigătorul general al Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2021. Maşina de curse de anduranţă fabricată în 1956 şi deţinută de americanul Brian Ross a primit distincţia “Best of Show” din partea juriului de specialitate. Pentru a şaptea oară consecutiv, cel mai important premiu la cel mai exclusivist concurs de frumuseţe de patrimoniu pentru automobile de epocă din lume a fost acordat unei maşini din producţia italiană. Duminică, cele trei zile ale festivalului automobilelor de epocă de pe malul Lacului Como s-au încheiat cu ceremonia de decernare a premiilor de gală. Încă o dată, festivalul a fost o sărbătoare a eleganţei şi a frumuseţii atemporale pe patru roţi.
Ferrari 250 GT TDF şi-a arătat supremaţia într-un platou de concurs curat cu atenţie, cu rarităţi adunate din opt decenii de istorie a automobilelor. Maşina sport fusese desemnată deja drept câştigătoare la clasa E, prezentată sub motto-ul “Big Band ’40s to awesome ’80s – Five Decades of Endurance Racing”. Maşina victorioasă poartă pseudonimul “TDF”, o referinţă la cursa de automobile Tour de France, una din cele mai vechi competiţii automobilistice din istorie, cu o primă ediţie organiată în 1899 şi apogeul atins dup[ relansarea în anii ’50. Aceasta a fost o cursă pe etape pentru automobile desfăşurată pe drumurile franceze, iar un Ferrari 250 GT a fost victorios în 1956.
Automobilul prezentat la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2021 a fost al doilea Tour de France construit în seria pe care Ferrari a continuat să o producă. În chiar ziua în care a fost înmatriculată, maşina a concurat într-o cursă de anduranţă importantă, Mille Miglia din Italia. În anii următori, coupé-ul uşor, propulsat de un motor de 3,0 litri, cu 12 cilindri, a obţinut o serie de victorii în cursele de coastă. Astăzi, starea sa perfect restaurată înseamnă ascunde cu eleganţă provocările peste care a trecut acest automobil de-a lungul campaniilor sale.
Juriul a oferit deja un punct culminant aşteptat cu nerăbdare atât pentru participanţi, cât şi pentru oaspeţi, atunci când a anunţat câştigătorii claselor şi ai menţiunile de onoare în cursul după-amiezii. Un total de aproape 50 de maşini clasice remarcabile din diferite epoci ale istoriei automobilelor au fost nominalizate la Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2021. Platoul de concurs a variat de la rarităţi construite în anii ’20, când luxul automobilistic se afirma pentru prima oară, până la hypercaruri proiectate spectaculos în anii ’90. Fiecare maşină este marcată într-un mod unic prin starea sa de conservare, relevanţa istorică şi istoria individuală, transmiţând fascinaţia şi frumuseţea atemporală care au definit Concorso d’Eleganza Villa d’Este încă de la începuturi.
Lista de mai jos prezintă “Best fo Show” şi toţi câştigătorii de clasă, alături de automobilele din cele opt clase pentru Maşini de Epocă recompensate cu menţiune de onoare. Modelul, designerul caroseriei, anul de fabricaţie şi proprietarul sunt furnizate în fiecare caz:
Trofeo BMW Group
Best of Show ales de juriu
Ferrari 250 GT TDF, Coupé, Pinin Farina, 1956, Brian Ross (SUA)
Câştigătorii claselor şi ai menţiunilor de onoare
CLASA A: TWENTIETH CENTURY STYLE: FROM TOURING TORPEDO TO RACY ROADSTER
Câştigătorul clasei
Lancia Astura Torpedo GS, Open Tourer, Viotti, 1934, Anthony MacLean (Elveţia)
Menţiune de onoare
Alfa Romeo 6C 1750 GTC, Spider, Zagato, 1931, Maria Cristina Trevisani (Italia)
____________
CLASA B: DEVELOPING THE THEME: SPACE, PACE AND GRACE
Câştigătorul clasei
Delage D8-120 S, Cabriolet, De Villars, 1938, Fritz Burkard (Elveţia)
Menţiune de onoare
Lancia Dilambda Serie I, Drop Head Coupé, Carlton Carriage, 1930, Filippo Sole (Italia)
____________
CLASA C: SHOWROOM SHOWDOWN: BRITAIN AND GERMANY BATTLE FOR LUXURY SUPREMACY
Câştigătorul clasei
Mercedes-Benz 300 SL Alloy, Coupé Gullwing, Mercedes-Benz, 1955, David MacNeil (SUA)
Menţiune de onoare
Aston Martin DB5, Cabriolet, Touring Superleggera, 1965, Ian Maxwell-Scott (Marea Britanie)
____________
CLASA D: GRANTURISMO ALL’ITALIANA: FINDING THE PERFECT GT FORMULA
Câştigătorul clasei
FIAT 8V, Coupé, Vignale, 1953, Jan de Reu (Belgia)
Menţiune de onoare
Alfa Romeo 6C 2500 Supergioiello, Coupé, Ghia, 1950, Jonathan & Wendy Segal (SUA)
____________
CLASA E: BIG BAND ’40S TO AWESOME ’80S: FIVE DECADES OF ENDURANCE RACING
Câştigătorul clasei
Ferrari 250 GT TDF, Coupé, Pinin Farina, 1956, Brian Ross (SUA)
Menţiune de onoare
OSCA MT4 Siluro, Torpedo, OSCA, 1949, Elad Shraga (Israel)
____________
CLASA F: A PASSION FOR PERFECTION: CELEBRATING 90 YEARS OF PININFARINA
Câştigătorul clasei
Ferrari 250 GT California SWB, Spyder, Pininfarina, 1960, Destriero Collection (Monaco)
Menţiune de onoare
Ferrari 275 GTB/4, Berlinetta, Pininfarina, 1967, Andrea Recordati (Italia)
____________
CLASA G: THE BIRTH OF THE SUPERCAR: LATIN STYLE LANDMARKS
Câştigătorul clasei
Lamborghini Countach LP 400 S Prototype Walter Wolf Special, Coupé, Bertone, 1978, Shinjiro Fukuda (Japonia)
Menţiune de onoare
Ferrari F40, Coupé, Pininfarina, 1989, Christiano Michelotto (Italia)
____________
CLASS H: THE NEXT GENERATION: HYPERCARS OF THE 1990S
Câştigătorul clasei
Isdera Commendatore 112i, Coupé, Isdera, 1993, Phillip Sarofim (SUA)
Menţiune de onoare
McLaren F1, Coupé, McLaren, 1995, Ahmad Gozal (Emiratele Arabe Unite)